Από τις αρχές του 2020, η Novavax έχει εκτοξευτεί περισσότερο από 6.400%, η Moderna είναι πάνω από 850% και η BioNTech πάνω από το 190%
Καθώς οι φαρμακευτικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπτύξουν εμβόλια Covid-19, διασχίζοντας τη γραμμή τερματισμού σε χρόνο ρεκόρ, οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστές εμβολίων στον κόσμο ούτε καν κατάφεραν να τερματίσουν στην κούρσα.
Η GlaxoSmithKline, η Merck και η Sanofi έμειναν εκτός κούρσας, αφού οι αρχάριοι, συμπεριλαμβανομένων των Moderna και BioNTech, έδειξαν την κυριαρχία τους στις νέες τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία για τα επόμενα χρόνια.
Λευκή σημαία από τις "Big 3"
Η Merck που εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϋ εγκατέλειψε πρόσφατα το πρόγραμμα ανάπτυξης εμβολίων, ενώ η Sanofi με έδρα το Παρίσι και η GSK του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να επαναλάβουν μια δοκιμή πρώιμου σταδίου του εμβολίου που αναπτύσσουν από κοινού, μετά από ένα λάθος στη δοσολογία.
Σύμφωνα με τον Zain Rizvi, ερευνητή του κλάδου, η «τεράστια έλλειψη» εμβολίων σε όλο τον κόσμο συνδέεται άμεσα με αυτές τις μεγάλες φαρμακευτικές ομάδες που «λείπουν από το πεδίο δράσης».
Η αγορά εμβολίων φαίνεται ήδη εντελώς διαφορετική φέτος - και ανάλογα με τις μεταλλάξεις του ιού και την ανάγκη για παραλλαγές - τα μέχρι τώρα εμβόλια θα κυριαρχούν.
Το 2020, η GSK, η Sanofi, η Merck και η Pfizer κυριάρχησαν στην αγορά με εμβόλια με τις καλύτερες πωλήσεις εμβολίων για γρίπη, πνευμονία, HPV και έρπητα ζωστήρα.
Μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών εμβολίων, μόνο η Pfizer έχει ένα επιτυχημένο εμβόλιο Covid-19, που αναπτύχθηκε με τη γερμανική εταιρεία BioNTech.
Τριπλασιασμός εσόδων για την Pfizer
Φέτος, η πλατφόρμα δεδομένων βιοεπιστημών Airfinity προβλέπει ότι η Pfizer θα τριπλασιάσει τα έσοδα από το εμβόλια χάρη στο εμβόλιο Covid-19, ενώ οι πωλήσεις εμβολίων της Novavax και της Moderna θα ξεπεράσουν αυτές των Merck, GSK και Sanofi.
Ακόμη και τα φθηνότερα εμβόλια από την AstraZeneca και την Johnson & Johnson σημαίνει ότι αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες πωλήσεις εμβολίων το 2021 από ό,τι οι τέσσερεις κορυφαίες το 2020.
Η ψήφος από τους επενδυτές
Οι τιμές των μετοχών αντικατοπτρίζουν αυτήν τη δραματική αλλαγή.
Από τις αρχές του 2020, η Novavax έχει εκτοξευτεί περισσότερο από 6.400%, η Moderna είναι πάνω από 850% και η BioNTech πάνω από το 190%.
Οι μετοχές της GSK, της Merck και της Sanofi μειώθηκαν μεταξύ 13 και 30%.
Αντοχή στη νέα τεχνολογία
Αν και οι εταιρείες που προηγούνται στην κούρσα των εμβολίων εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά τη νέα τεχνολογία RNA messenger, η επιτυχία τους δεν ήταν καθόλου σίγουρη: πριν από την πανδημία, κανένα εμβόλιο mRNA δεν είχε εγκριθεί ποτέ.
Τον Μάιο του 2020, ο Ken Frazier, διευθύνων σύμβουλος της Merck, δήλωσε ότι η ιδέα της παραγωγής ενός νέου εμβολίου σε 12 έως 18 μήνες ήταν «πολύ επιθετική».
Λιγότερο από ένα χρόνο μετά, τα εμβόλια mRNA φαίνεται ότι θα αλλάξουν τη βιομηχανία για πάντα.
Για αυτές τις φαρμακευτικές, η κρίση ήταν μια ευκαιρία.
Η κρίση επιτάχυνε επίσης τα προγράμματα εμβολίων στην Johnson & Johnson, τα οποία εισήλθαν στην αγορά το 2011 μετά από προηγούμενη συνεργασία με την Crucell στην Ολλανδία και την AstraZeneca, η οποία δεν είχε συμβατικό εμβόλιο, απλώς μια ασυνήθιστη εισπνεόμενη έκδοση για τη γρίπη.
Από την άλλη, οι τρεις μεγάλες φαρμακευτικές προτίμησαν να δώσουν προτεραιότητα στις δοκιμασμένες μεθόδους τους.
www.bankingnews.gr
Η GlaxoSmithKline, η Merck και η Sanofi έμειναν εκτός κούρσας, αφού οι αρχάριοι, συμπεριλαμβανομένων των Moderna και BioNTech, έδειξαν την κυριαρχία τους στις νέες τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία για τα επόμενα χρόνια.
Λευκή σημαία από τις "Big 3"
Η Merck που εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϋ εγκατέλειψε πρόσφατα το πρόγραμμα ανάπτυξης εμβολίων, ενώ η Sanofi με έδρα το Παρίσι και η GSK του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να επαναλάβουν μια δοκιμή πρώιμου σταδίου του εμβολίου που αναπτύσσουν από κοινού, μετά από ένα λάθος στη δοσολογία.
Σύμφωνα με τον Zain Rizvi, ερευνητή του κλάδου, η «τεράστια έλλειψη» εμβολίων σε όλο τον κόσμο συνδέεται άμεσα με αυτές τις μεγάλες φαρμακευτικές ομάδες που «λείπουν από το πεδίο δράσης».
Η αγορά εμβολίων φαίνεται ήδη εντελώς διαφορετική φέτος - και ανάλογα με τις μεταλλάξεις του ιού και την ανάγκη για παραλλαγές - τα μέχρι τώρα εμβόλια θα κυριαρχούν.
Το 2020, η GSK, η Sanofi, η Merck και η Pfizer κυριάρχησαν στην αγορά με εμβόλια με τις καλύτερες πωλήσεις εμβολίων για γρίπη, πνευμονία, HPV και έρπητα ζωστήρα.
Μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών εμβολίων, μόνο η Pfizer έχει ένα επιτυχημένο εμβόλιο Covid-19, που αναπτύχθηκε με τη γερμανική εταιρεία BioNTech.
Τριπλασιασμός εσόδων για την Pfizer
Φέτος, η πλατφόρμα δεδομένων βιοεπιστημών Airfinity προβλέπει ότι η Pfizer θα τριπλασιάσει τα έσοδα από το εμβόλια χάρη στο εμβόλιο Covid-19, ενώ οι πωλήσεις εμβολίων της Novavax και της Moderna θα ξεπεράσουν αυτές των Merck, GSK και Sanofi.
Ακόμη και τα φθηνότερα εμβόλια από την AstraZeneca και την Johnson & Johnson σημαίνει ότι αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες πωλήσεις εμβολίων το 2021 από ό,τι οι τέσσερεις κορυφαίες το 2020.
Η ψήφος από τους επενδυτές
Οι τιμές των μετοχών αντικατοπτρίζουν αυτήν τη δραματική αλλαγή.
Από τις αρχές του 2020, η Novavax έχει εκτοξευτεί περισσότερο από 6.400%, η Moderna είναι πάνω από 850% και η BioNTech πάνω από το 190%.
Οι μετοχές της GSK, της Merck και της Sanofi μειώθηκαν μεταξύ 13 και 30%.
Αντοχή στη νέα τεχνολογία
Αν και οι εταιρείες που προηγούνται στην κούρσα των εμβολίων εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά τη νέα τεχνολογία RNA messenger, η επιτυχία τους δεν ήταν καθόλου σίγουρη: πριν από την πανδημία, κανένα εμβόλιο mRNA δεν είχε εγκριθεί ποτέ.
Τον Μάιο του 2020, ο Ken Frazier, διευθύνων σύμβουλος της Merck, δήλωσε ότι η ιδέα της παραγωγής ενός νέου εμβολίου σε 12 έως 18 μήνες ήταν «πολύ επιθετική».
Λιγότερο από ένα χρόνο μετά, τα εμβόλια mRNA φαίνεται ότι θα αλλάξουν τη βιομηχανία για πάντα.
Για αυτές τις φαρμακευτικές, η κρίση ήταν μια ευκαιρία.
Η κρίση επιτάχυνε επίσης τα προγράμματα εμβολίων στην Johnson & Johnson, τα οποία εισήλθαν στην αγορά το 2011 μετά από προηγούμενη συνεργασία με την Crucell στην Ολλανδία και την AstraZeneca, η οποία δεν είχε συμβατικό εμβόλιο, απλώς μια ασυνήθιστη εισπνεόμενη έκδοση για τη γρίπη.
Από την άλλη, οι τρεις μεγάλες φαρμακευτικές προτίμησαν να δώσουν προτεραιότητα στις δοκιμασμένες μεθόδους τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών