Τι συμβαίνει με την μετοχή της Tesla και σε διάστημα ενός μήνα έχει χάσει 245 δισεκ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία, σε ένα μήνα χάθηκε αξία πάνω από μια φορά το ΑΕΠ της Ελλάδος.
Η μετοχή από τα 865 δολάρια έχει κατρακυλήσει στα 621 δολάρια και η συνολική κεφαλαιοποίηση από 825 δισεκ. δολάρια στα 590 δισεκ. δολάρια;
Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι θα μπορούσε η μετοχή να υποχωρήσει έως τα 450 δολάρια.
Τι συμβαίνει;
Μια από τις βασικές ανησυχίες είναι ότι η Tesla η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκίνητων κινδυνεύει να δεχθεί μεγάλη πίεση στις πηγές εσόδων της.
Μια νέα έκθεση της Morgan Stanley αναφέρει ότι το νέο Mustang-E της Ford μειώνει το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla στις ΗΠΑ ήδη μειώθηκε κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες τον Φεβρουάριο.
Η Fiat Chrysler - τώρα μέρος του ομίλου Stellantis - ξόδεψε 362 εκατομμύρια δολάρια το 2021 αγοράζοντας ρυθμιστικές πιστώσεις για να αντισταθμίσει τις εκπομπές των αυτοκινήτων που πουλάει. Τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα πήγαν στην Tesla, η οποία έχει πολλές πιστώσεις επειδή τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει δεν εκπέμπουν καθόλου άνθρακα.
Και λοιπόν Γιατί λοιπόν είναι τόσο σημαντικό;
Το 2020, η Tesla κέρδισε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν 100% έσοδα από ρυθμιστικές πιστώσεις, πωλώντας πιστώσεις που δεν χρειάζεται σε κατασκευαστές αυτοκινήτων που το χρειάζονται.
Ουσιαστικά η Tesla δεν κερδίζει από τα αυτοκίνητα που πουλάει αλλά τις ρυθμιστικές πιστώσεις.
Η νέα εξέλιξη είναι ότι ο όμιλος Stellantis σκοπεύει να μειώσει τις αγορές κανονιστικών πιστώσεων το 2021.
Αν μάλιστα και άλλες εταιρείες αυτοκινήτων ακολουθήσουν την στρατηγική της Stellantis και δεν αυξήσουν τις αγορές ρυθμιστικών πιστώσεων ή τις μειώσουν, τότε η Tesla θα δει να κορυφώνονται τα έσοδα της.
Ταυτόχρονα αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Volkswagen και η GM αρχίζουν να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σκεφτείτε αν οι άλλες εταιρείες αυτοκινήτων όχι μόνο δεν χρειάζεται να αγοράσουν ρυθμιστικές πιστώσεις, αλλά αρχίσουν να δημιουργούν δικές τους ρυθμιστικές πιστώσεις άπαξ και παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να συμβεί εάν αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίσουν να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, ασκώντας πίεση στην Tesla, η οποία θα υποχρεωθεί να μειώσει το ποσό των πιστώσεων που δημιουργεί λόγω των μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το σενάριο αυτό μπορεί να μην αποδειχθεί καταστροφή για την Tesla, αλλά σίγουρα λειτουργεί ως αντικίνητρο για την μετοχή της Tesla που διαπραγματεύεται περισσότερα από 900 φορές τα κέρδη.
Πώληση 1,8 εκατ μετοχών από τον Ron Baron
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Ron Baron πούλησε 1,8 εκατομμύρια μετοχές της Tesla, παρόλο που πιστεύει ότι η μετοχή θα αυξηθεί στα 2.000 δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια.
Ο Baron είπε ότι πούλησε τις μετοχές της Tesla γιατί είχε αυξηθεί το ποσοστό έκθεσης.
Η Baron Capital κατείχε περισσότερες από 6,1 εκατομμύρια μετοχές της Tesla στις 28 Φεβρουαρίου 2021.
Η Baron Capital είναι μακροχρόνιος μέτοχος της Tesla και όπως αναφέρθηκε κάθε πώληση ήταν επώδυνη, προσθέτοντας ότι ο Ron Baron σε προσωπικό επίπεδο δεν έχει πουλήσει καμία από τις περισσότερες από 1,1 εκατομμύρια μετοχές της Tesla του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Baron Capital κατείχε 6,1 εκατομμύρια μετοχές της Tesla με μέσο κόστος 42,34 δολάρια ανά μετοχή.
Ο Baron είπε ότι σκοπεύει να διατηρήσει τις μετοχές του για «τουλάχιστον 10 χρόνια», λέγοντας ότι είπε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tesla Elon Musk ότι «θα είναι ο τελευταίος που θα φύγει».
«Νομίζω ότι σε 10 χρόνια ο στόχος μας είναι 2.000 δολάρια ανά μετοχή».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών