Σύγκληση του Δ.Σ. του αερομεταφορέα για την έγκριση του νέου πακέτου στήριξης του αερομεταφορέα ενώ ο στόχος είναι η ελάφρυνση του χρέους καθώς πέρυσι έλαβε ενισχύσεις 10.4 δισ. ευρώ μέσω δανείων με κρατικές εγγυήσεις
Το σχέδιο διάσωσης
Ο Le Maire, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, αρνήθηκε να αποκαλύψει το σχετικό ποσό της αναχρηματοδότησης του χρέους.
Επιβεβαίωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου επρόκειτο να συναντηθεί τη Δευτέρα για να συζητήσει και να εγκρίνει το πακέτο, καθώς τα διαδοχικά lockdowns αυξάνουν το «λογαριασμό» για τις αεροπορικές εταιρείες.
Η Air France - KLM, η οποία έλαβε πέρυσι 10,4 δισ. ευρώ σε δάνεια με εγγυήσεις του δημοσίου, εξετάζει ένα σχέδιο αναχρηματοδότησης του χρέους το οποίο θα υλοποιηθεί σε πολλαπλά στάδια για να προκειμένου να αντιμετωπίσει το χρέος που έχει συσσωρευθεί για την εταιρεία, ανέφεραν πηγές.
Υβριδικό δάνειο
Αυτό πιθανότατα θα συνεπάγεται τη μετατροπή δανείου γαλλικής κυβέρνησης ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ σε νέα δάνεια υβριδικού τύπου στα οποία θα περιλαμβάνεται και η προσφορά μετοχών.
Όμως, το σχέδιο είχε καθυστερήσει εξαιτίας της απαίτησης των αντιμονοπωλιακών αρχών της ΕΕ η Air France να εγκαταλείψει τα slots από το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού.
Ο Le Maire δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία διατίθεται να εγκαταλείψει μια σειρά από slots, αλλά όχι 24 που αρχικά ζήτησαν οι Βρυξέλλες, οι οποίες έκαναν στην Air France την ίδια πρόταση με αυτή για τη Lufthansaη οποία παραχώρησε slots στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο προκειμένου να εγκριθεί η αύξηση κεφαλαίου της.
Ολλανδία
«Ήταν μια μακρά και δύσκολη διαπραγμάτευση, αλλά νομίζω ότι έχουμε επιτύχει μια καλή συμφωνία με την (επικεφαλής ανταγωνισμού της ΕΕ) Margrethe Vestager», δήλωσε ο Le Maire.
Η Γαλλία και η Ολλανδία κατέχουν από 14% της Air France-KLM και το ολλανδικό κράτος πραγματοποίησε ξεχωριστές συνομιλίες της ΕΕ σχετικά με τη μετατροπή του δανείου της 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην KLM σε υβριδικό χρέος με αντάλλαγμα για παραχωρήσεις slots στο αεροδρόμιο το Άμστερνταμ Schiphol.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών