Αποσύρει τη μετοχή της Tesla από το ETF του που σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη το αυστραλιανό fund BetaShares.
Ο διευθυντής επενδύσεων του fund Louis Crous είπε ότι η εταιρεία, η οποία κανονικά θα αποτελούσε βασικό παράγοντα στα περισσότερα ΕTF βιωσιμότητας, αποσύρθηκε λόγω ηθικής αποτυχίας.
Η Tesla είναι στα σίγουρα πρωταθλήτρια στην παραγωγή μαύρου άνθρακα.
Παραβιάζει τις αρχές μας και εξ αυτού του λόγου την καταργήσαμε, αναφέρει ο επικεφαλής της BetaShares.
Στη συνέχεια, ο Louis Crous αναφέρει: Κατά τη διάρκεια του Μαΐου του 2020, εν μέσω πανδημίας, η Tesla άνοιξε το εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια, παρά τις περί του αντιθέτου οδηγίες των τοπικών αρχών, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση μεγάλου αριθμού κρουσμάτων κορωνοϊού.
Νέες έρευνες έδειξαν ότι υπήρξε έξαρση της επιδημίας σε σύγκριση με την περίοδο που το εργοστάσιο δεν λειτουργούσε, με 50 από περιπτώσεις COVID να σχετίζονται με το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το fund αναφέρθηκε επίσης στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της Tesla στη Γερμανία, όπου κατασκευάζει ένα εργοστάσιο γίγας.
Ο Crous σημείωσε: «Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το εργοστάσιο της Tesla στο Βρανδεμβούργο θα καταναλώνει περίπου 3,6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 30% του συνολικού νερού της περιοχής.
Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό θα οδηγήσει σε έλλειψη στο πόσιμο νερό.
Τον Δεκέμβριο του 2020, η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Tech Transparency Project ισχυρίστηκε ότι η Tesla συνδέεται, μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού της, με την τεχνολογική εταιρεία Lens, η οποία με τη σειρά της αντιμετωπίζει κατηγορίες πως επωφελείται από την καταναγκαστική εργασία που επιβάλλεται στους Ουιγούρους και σε άλλες μειονοτικές ομάδες της Κίνας.
Η Tesla αναμένεται να χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια το 2021...
Στο μεταξύ, η Tesla αναμένεται να απολέσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια φέτος, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis δεν θα αγοράσει δικαιώματα εκπομπών ρύπων από τον αμερικανικό όμιλο.
Το 2019 η Fiat Chrysler (FCA) συνήψε συμφωνία με την Tesla για να αντισταθμίσει τις εκπομπές των δικών της ρύπων.
Ωστόσο, η Stellantis, που σχηματίστηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της PSA, εγκατέλειψε τη συμφωνία, καθώς, σύμφωνα με τον CEO Carlos Tavares, η εταιρεία σκοπεύει να εναρμονιστεί πλήρως με τους ρυθμιστικούς περιβαλλοντικούς κανόνες.
΄Oπως μεταδίδουν οι Financial Times, ο Richard Palmer, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, δήλωσε την Τετάρτη ότι περίπου τα δύο τρίτα των 300 εκατομμυρίων ευρώ που διατέθηκαν από την FCA για πληρωμές δικαιωμάτων ρύπων πήγαν στην Tesla το 2020.
«Αυτό το ποσό θα μείνει στα ταμεία της εταιρείας από τη μη συμμετοχή στη συμφωνία που συνήψαμε με την Τesla για την Ευρώπη».
Σημειώνεται πως αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης, επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τηρούν τους κανόνες εκπομπών, αγοράζοντας «δικαιώματα» από αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν καθαρότερα οχήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Tesla αποκόμισε 518 εκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο πουλώντας δικαιώματα ρύπων, με τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας να αγγίζουν τα 438 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία κέρδισε σχεδόν 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δικαιωμάτων ρύπων σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2020.
Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να μειώσουν τη μέση παραγωγή CO2 του στόλου τους στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως πέρυσι, διαφορετικά θα αντιμετώπιζαν βαριά πρόστιμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών