Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται για μονοπώλιο και παραβίαση των «πράσινων» κανόνων καυσίμων για οχήματα diesel
Πρόστιμα ύψους 875.189.000 ευρώ καλούνται να καταβάλλουν κολοσσοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατόπιν απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κλείνει με αυτόν τον τρόπο την πολυετή έρευνα που διεξήγαγε για αντιμονοπωλιακή τακτική σε βάρος των καταναλωτών.
Τα πρόστιμα αφορούν την BMW, την Daimler και τον όμιλο Volkswagen (Volkswagen, Audi και Porsche) για συμμετοχή σε καρτέλ με στόχο να περιορίσουν ή να καθυστερήσουν δύο τύπους τεχνολογίας για ντιζελοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
H έρευνα αφορά έλεγχους που διήρκεσαν περισσότερα από 5 χρόνια (έως το 2014) και δεν συνδέεται με το σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε το 2015 και είχε αναγκάσει τη VW να παραδεχθεί πως παρενέβαινε στους κινητήρες της για να παρακάμψει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της ΕΕ.
Τι θα πληρώσουν
Η BMW θα κληθεί να καταβάλει 372,8 εκατ. ευρώ και η Volkswagen τα υπόλοιπα 502,4 εκατ. ευρώ, καθώς η Daimler δεν θα πληρώσει πρόστιμο, λόγω της επιείκειας που απολαμβάνει χάρη στη συνεργασία της με τις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με την Κομισιόν οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ κατά του μονοπωλίου όσον αφορά στις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), στα πλαίσια της προσπάθειας περιορισμού των ρύπων των diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν αναφέρει ότι οι Volkswagen, BMW και Daimler (Mercedes) «συναντώνταν τακτικά στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων για να συζητήσουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει τις βλαβερές εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) των καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ με την έγχυση ουρίας (που αποκαλείται επίσης 'AdBlue').
Όπως αναφέρεται αν και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν μια σειρά από συναντήσεις τεχνικής φύσης προκειμένου να βρουν τις κατάλληλες τεχνολογίες που θα μειώνουν δραστικά τα οξείδια του αζώτου των ντιζελοκινητήρων και θα τα μετατρέπουν σε άζωτο και νερό, ουσίες απολύτως φιλικές προς το περιβάλλον, λειτούργησαν ως trust στο θέμα εξειδικευμένων πληροφοριών
Συγκεκριμένα, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε συμφωνίες μεταξύ τους, κρατώντας κρυφή τη διάθεση της συγκεκριμένης τεχνολογίας από την υπόλοιπη αγορά.
Vestager: Αμείλικτοι σε όσους παραβιάζουν την Πράσινη Συμφωνία
Όπως δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών, αλλά λειτούργησαν μονοπωλιακά.
«Είναι παράνομο βάσει των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ.
Ο ανταγωνισμός και η καινοτομία στη διαχείριση της ρύπανσης των αυτοκινήτων είναι ουσιαστικής σημασίας για την Ευρώπη και για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της Πράσινης Συμφωνίας.
Και αυτή η απόφαση δείχνει ότι δεν θα διστάσουμε να αναλάβουμε δράση κατά όλων όσων θέτουν σε κίνδυνο αυτόν τον στόχο» ανέφερε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ.
www.bankingnews.gr
Τα πρόστιμα αφορούν την BMW, την Daimler και τον όμιλο Volkswagen (Volkswagen, Audi και Porsche) για συμμετοχή σε καρτέλ με στόχο να περιορίσουν ή να καθυστερήσουν δύο τύπους τεχνολογίας για ντιζελοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
H έρευνα αφορά έλεγχους που διήρκεσαν περισσότερα από 5 χρόνια (έως το 2014) και δεν συνδέεται με το σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε το 2015 και είχε αναγκάσει τη VW να παραδεχθεί πως παρενέβαινε στους κινητήρες της για να παρακάμψει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της ΕΕ.
Τι θα πληρώσουν
Η BMW θα κληθεί να καταβάλει 372,8 εκατ. ευρώ και η Volkswagen τα υπόλοιπα 502,4 εκατ. ευρώ, καθώς η Daimler δεν θα πληρώσει πρόστιμο, λόγω της επιείκειας που απολαμβάνει χάρη στη συνεργασία της με τις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με την Κομισιόν οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ κατά του μονοπωλίου όσον αφορά στις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), στα πλαίσια της προσπάθειας περιορισμού των ρύπων των diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν αναφέρει ότι οι Volkswagen, BMW και Daimler (Mercedes) «συναντώνταν τακτικά στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων για να συζητήσουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει τις βλαβερές εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) των καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ με την έγχυση ουρίας (που αποκαλείται επίσης 'AdBlue').
Όπως αναφέρεται αν και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν μια σειρά από συναντήσεις τεχνικής φύσης προκειμένου να βρουν τις κατάλληλες τεχνολογίες που θα μειώνουν δραστικά τα οξείδια του αζώτου των ντιζελοκινητήρων και θα τα μετατρέπουν σε άζωτο και νερό, ουσίες απολύτως φιλικές προς το περιβάλλον, λειτούργησαν ως trust στο θέμα εξειδικευμένων πληροφοριών
Συγκεκριμένα, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε συμφωνίες μεταξύ τους, κρατώντας κρυφή τη διάθεση της συγκεκριμένης τεχνολογίας από την υπόλοιπη αγορά.
Vestager: Αμείλικτοι σε όσους παραβιάζουν την Πράσινη Συμφωνία
Όπως δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών, αλλά λειτούργησαν μονοπωλιακά.
«Είναι παράνομο βάσει των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ.
Ο ανταγωνισμός και η καινοτομία στη διαχείριση της ρύπανσης των αυτοκινήτων είναι ουσιαστικής σημασίας για την Ευρώπη και για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της Πράσινης Συμφωνίας.
Και αυτή η απόφαση δείχνει ότι δεν θα διστάσουμε να αναλάβουμε δράση κατά όλων όσων θέτουν σε κίνδυνο αυτόν τον στόχο» ανέφερε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών