Οι βρετανικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεφοδιασμού εδώ και πολλούς μήνες, τα οποία ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.
«Είχαμε ήδη αποφασίσει να μειώσουμε τα αποθέματά μας λόγω της Covid, όμως τώρα δυσκολευόμαστε να μας παραδώσουν κάποια προϊόντα διότι απλώς δεν είναι διαθέσιμα», καταγγέλλει ο Σάτιαν Πατέλ, υπεύθυνος ενός καταστήματος στο κέντρο του Λονδίνου.
Πίσω του τα ράφια είναι μισοάδεια.
«Την προηγούμενη εβδομάδα μού είχε τελειώσει η coca-cola.
Δεν έχουμε μεγάλα μπουκάλια Evian εδώ και τρεις εβδομάδες», εξηγεί.
«Χωρίς προϊόντα, δεν υπάρχει εμπόριο.
Με άδεια ράφια όπως αυτά, κανείς δεν θα μπει στο μαγαζί».
Οι βρετανικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεφοδιασμού εδώ και πολλούς μήνες, τα οποία ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.
Αν και τα προβλήματα αυτά δεν περιορίζονται στη Βρετανία, καθώς η πανδημία προκάλεσε αναταραχή σε όλο τον κόσμο, είναι πιο οξυμένα εκεί λόγω και των επιπτώσεων του Brexit, το οποίο περιπλέκει την είσοδο αλλοδαπών εργαζομένων.
Πολλοί από αυτούς επέστρεψαν στις χώρες καταγωγής τους όταν ξέσπασε η Covid-19 και κάποιοι δεν γύρισαν ποτέ στη Βρετανία.
Για παράδειγμα υπάρχει έλλειψη 100.000 επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, απαραίτητων για τη μεταφορά προϊόντων.
Κοντά στο μαγαζί του Πατέλ, ένα σούπερ μάρκετ μοιάζει να είναι πιο καλά εφοδιασμένο.
Αλλά τα φαινόμενα απατούν, διότι όλα τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα βρίσκονται ήδη στα ράφια, σύμφωνα με την Τόμα, μια 22χρονη πωλήτρια.
«Δεν υπάρχει τίποτα στις αποθήκες», δηλώνει.
«Έχουμε ελλείψεις» σε όλα τα ράφια, «μερικές φορές λαμβάνουμε περιορισμένες ποσότητες (προϊόντων).
Δεν έχουμε καν νερό!», προσθέτει.
Ανησυχία των πελατών
Αν και οι ελλείψεις ξεκίνησαν με το ξέσπασμα της πανδημίας, έχουν επιδεινωθεί μετά την 1η Ιανουαρίου που τέθηκε σε ισχύ το Brexit, σχολιάζει η Τόμα.
Σύμφωνα με την ίδια, οι πελάτες έχουν αρχίσει να ανησυχούν και να ρωτούν τους πωλητές, «μας κατηγορούν» μερικές φορές για τις ελλείψεις κάποιων προϊόντων.
Όπως αναφέρει η Συνομοσπονδία Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI), «θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες για να εκπαιδευτούν αρκετοί οδηγοί βαρέων οχημάτων», προκειμένου να τερματιστούν τα προβλήματα ανεφοδιασμού.
Η CBI έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να φανεί πιο ευέλικτη στη μεταναστευτική της πολιτική.
Αν αναμονή οι εταιρείες μεταφορών ανταγωνίζονται μεταξύ τους, προσφέροντας μπόνους ή αυξήσεις μισθών προκειμένου να προσελκύσουν τους οδηγούς φορτηγών.
Τα προβλήματα ανεφοδιασμού ανάγκασαν φέτος το καλοκαίρι τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναστείλουν την παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ενώ κατασκευαστικές εταιρείες βρέθηκαν χωρίς υλικά.
Τις τελευταίες εβδομάδες εξάλλου οι ελλείψεις έφτασαν στα εστιατόρια McDonald’s, στις παμπ Wetherspoon, ακόμη και στα εργοστάσια της Cοca-Cola αλλά και τα καταστήματα Ikea.
Και η βρετανική κυβέρνηση δέχεται πιέσεις να βρει λύσεις, προκειμένου οι καταναλωτές να μη βρουν άδεια ράφια στις γιορτές των Χριστουγέννων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών