Σε εφαρμογή από Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021 τα έκτακτα μέτρα
Σύμφωνα με τη βρετανική κυβέρνηση, από τη συνολική στρατιωτική δύναμη, οι 100 είναι οδηγοί, οι οποίοι θα αναλάβουν τη μεταφορά καυσίμων στα κατά τόπους πρατήρια βενζίνης.
Το έκτακτο σχέδιο θα τεθεί σε εφαρμογή από τη Δευτέρα, με το Λονδίνο να αναζητάει εναλλακτικές για να καλύψει το μεγάλο κενό από την ένδεια σε επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών.
Εξάλλου, το πρόβλημα στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι η ευρύτερη έλλειψη καυσίμων, αλλά η απουσία οδηγών, προκειμένου τα καύσιμα να διανεμηθούν στα βενζινάδικα.
Εικόνες χάους
Αυτή η κατάσταση οδήγησε τις προηγούμενες ημέρες σε εικόνες χάους σε πολλά πρατήρια υγρών καυσίμων, με τους οδηγούς να δημιουργούν τεράστιες ουρές, υπό τον φόβο ότι θα εξαντληθεί η βενζίνη.
Αποτέλεσμα αυτής της αναταραχής ήταν οι δεξαμενές των πρατηρίων να αδειάσουν ακόμη πιο γρήγορα, επισπεύοντας την κορύφωση του προβλήματος.
Πάντως, σύμφωνα με την κυβέρνηση, τα τελευταία 24ώρα παρατηρείται σαφής βελτίωση της κατάστασης, με τις παραδόσεις να είναι περισσότερες από τις πωλήσεις, κάτι το οποίο συμβάλλει στον ομαλό ανεφοδιασμό.
Έλλειμμα 100.000 οδηγών
Σύμφωνα με την Ένωση Οδικών Μεταφορών, αυτή την στιγμή η χώρα έχει έλλειμμα 100.000 οδηγών για φορτηγά και ημιφορτηγά.
Η απουσία επαγγελματιών συνιστά εν μέρει απότοκο της πρόσφατης συμφωνίας για το Brexit, η οποία τέθηκε και επισήμως σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου του 2021.
Μάλιστα, το πρόβλημα κατέστη έτι πιεστικότερο και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με τα περιοριστικά μέτρα να επιδεινώνουν την κατάσταση.
Ο ρόλος του Brexit
Στην προ-Brexit εποχή, ένα μεγάλο μέρος των θέσεων εργασίας στον κλάδο των μεταφορών καλυπτόταν από μετανάστες, οι οποίοι έρχονταν από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως για παράδειγμα η Πολωνία και η Ουγγαρία.
Για να εργαστούν, η απαιτούμενη γραφειοκρατία ήταν ελάχιστη, χάρη στο γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν κράτος – μέλος της Ε.Ε.
Ωστόσο, το Brexit άλλαξε άρδην την παραπάνω κατάσταση, με αποτέλεσμα η εισροή νέων οδηγών από τις χώρες της Ευρώπης να μετατραπεί σε ένα αρκετά περίπλοκο εγχείρημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από την έντονη γραφειοκρατία.
Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την στιγμή εκκρεμούν περισσότερες από 40.000 αιτήσεις εργασίας στον κλάδο των μεταφορέων – οδηγών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών