Προς δανεισμό οδεύει η γερμανοτουρκική κοινοπραξία των Fraport και TAV Havalimanlari Holding, η οποία προσφάτως εξασφάλισε εκ νέου τη σύμβαση για να συνεχίσει να έχει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Αττάλειας, του δεύτερου πιο πολυσύχναστου της γείτονος χώρας. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη σύμβαση ξεκίνησε το 2009.
Οι δύο εταιρείες, όπως αναφέρει το Bloomberg, επιδιώκουν να δανεισθούν ποσό της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ, ώστε να καλύψουν την προκαταβολή για τη συμφωνία.
Η γερμανοτουρκική κοινοπραξία θα έχει περιθώριο τριών μηνών για να καταβάλει τα οφειλόμενα, αφότου η άδεια εκμίσθωσης υπογραφεί με την αρμόδια Αρχή αεροδρομίων της Τουρκίας (DHMI), ενώ τελεί σε διαπραγματεύσεις με τουρκικές τράπεζες για τις δανειακές ανάγκες της.
Ειδικότερα, η σύμβαση δόθηκε στις Fraport και TAV Havalimanlari Holding, οι οποίες προσέφεραν για 25 έτη εκμετάλλευσης του αεροδρομίου στην Αττάλεια ποσό της τάξεως των 7,25 δισ. ευρώ, το οποίο συνιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη προσφορά για τέτοια σύμβαση στην Τουρκία.
Θα προχωρήσει σε δανεισμό για να καλύψει την προκαταβολή για τη συμφωνία ανανέωσης της άδειας εκμίσθωσης.
Πέραν του ότι συμφώνησαν να πληρώσουν το 25% ως προκαταβολή, οι Fraport και TAV θα επενδύσουν 765 εκατομμύρια ευρώ, ούτως ώστε να ενισχυθεί η ικανότητα εξυπηρέτησης του αεροδρομίου στα 80 εκατομμύρια επιβάτες από τα 30 εκατομμύρια σήμερα (κατά μέσον όρο), ενώ προβλέπονται και προσθήκες.
Συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί νέος τερματικός σταθμός διεθνών πτήσεων το 2040, ενώ η έκταση του τερματικού σταθμού για τις εσωτερικές πτήσεις θα διπλασιαστεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως η TAV Havalimanlari Holding ελέγχεται κατά πλειοψηφία από τη γαλλική εταιρεία Aeroports de Ρaris (ADP), η οποία ελέγχει τη λειτουργία αρκετών αεροδρομίων στην Τουρκία, όπως αυτά της Αγκυρας, της Σμύρνης και του τουριστικού θερέτρου Μπόντρουμ.
Συν τοις άλλοις, διατηρεί εγκαταστάσεις στη Γεωργία, στην Τυνησία και στη Σ. Αραβία μεταξύ άλλων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών