Υποψιάζονται πως οι δύο εταιρείες χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη
Η συμφωνία αυτή, η επονομαζόμενη "Jedi Blue", βρίσκεται ήδη από το 2020 στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης, με τους δύο ομίλους να κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε μια «παράνομη» συνεννόηση προκειμένου να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης εκδιώκοντας κάθε ανταγωνισμό.
Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως το Facebook και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη -- ενδεχομένως μια συμφωνία που αντίκειται στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.
Η Επιτροπή, θεματοφύλακας της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, και η βρετανική Αρχή ανταγωνισμού (CMA) ανακοίνωσαν η κάθε μία χωριστά την έναρξη έρευνας με στόχο τους καλιφορνέζικους κολοσσούς, και δήλωσαν πως εργάζονται «στενά» μεταξύ τους.
«Αν η έρευνά μας το επιβεβαιώσει, θα σημαίνει πως στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε μια ήδη πολύ συγκεντρωτική αγορά, εις βάρος των αντιπάλων τους, των εκδοτών (περιεχομένου) και εντέλει των καταναλωτών», δήλωσε η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google συνέπραξε με το Meta προκειμένου να αποκλείσουν ανταγωνιστές που παρέχουν στους εκδότες σημαντικές υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης», κάτι που δυσκολεύει την πρόσβαση στην αγορά μικρών επιχειρήσεων και «μπορεί να περιορίσει την επιλογή των πελατών», δήλωσε ο Andreas Coscelli, γενικός διευθυντής της CMA.
«Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπενθυμίζουν οι Βρυξέλλες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών