Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να είναι η τελευταία λέξη της μόδας, και όλες οι κυβέρνησης της Δύσης, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, να τα προωθούν με επιδοτήσεις και άλλα μέτρα, φαίνεται όμως πως η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ακόμη σοβαρές ατέλειες, που καθιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδεχομένως επικίνδυνα για τους επιβάτες τους.
Ο κίνδυνος προκύπτει από το πρόβλημα της αυθόρμητης ανάφλεξης που έχει εμφανιστεί σε ορισμένα οχήματα της Tesla με τα χρόνια, αλλά εκεί θα μπρούσε να αποδοθεί σε κάποιο λάθος του ιδιοκτήτη.
Ποτέ όμως μέχρι στιγμής δεν είχαμε αυθόρμητη ανάφλεξη σε ηλεκτρικό λεωφορείο.
Την περασμένη Παρασκευή, ωστόσο εμφανίστηκε στο διαδίκτυο βίντεο με περιστατικό αυθόρμητης ανάφλεξης σε ηλεκτρικό λεωφορείο της γαλλικής εταιρείας δημόσιων συγκοινωνιών RATP.
Το λεωφορείο τυλίχτηκε στις φλόγες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα στο Παρίσι.
Ευτυχώς το λεωφορείο είχε λίγο κόσμο μέσα, ο οδηγός λειτούργησε με ψυχραιμία και οι επιβάτες βγήκαν έξω γρήγορα.
Ωστόσο από το σχετικό τηλεγράφημα του Γαλλιεκού Πρακτορείου έγινε γνωστό πως αυτό δεν ήταν το πρώτο περιστατικό ηλεκτρικού λεωφορείου που είχε πάρει φωτιά.
Στις 4 Απριλίου, πάλι στο κέντρο του Παρισιού, ένα άλλο λεωφορείο είχε εκραγεί με ανάλογο τρόπο.
Και στα δύο περιστατικά δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Το βίντεο όμως είναι σοκαριστικό γιατί χρειάζονται μόνο λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να αναφλεγούν οι μπαταρίες λιθίου, επομένως είναι ελάχιστος ο χρόνος που δίνεται στους επιβαίνοντες μέσα σε ένα λεωφορείο για να βγουν.
Μετά και τη δεύτερη έκρηξη, η δημόσια εταιρεία συγκοινωνιών του Παρισιού RATP απέσυρε και τα 149 ηλεκτρικά λεωφορεία, κατασκευής της Bollore SA, από το δίκτυο συγκοινωνιών.
Η πυροσβεστική υπηρεσία του Παρισιού ανακοίνωσε ότι χρειάστηκαν 30 πυροσβέστες για την κατάσβεση της συγκεκριμένης πυρκαγιάς.
Και το θέμα είναι τελικά το εξής: όπως έγινε γνωστό χρειάζονται 20 και πλέον τόνοι νερού για να σβήσει μια φωτιά σε ηλεκτροκίνητο όχημα με μπαταρία της Tesla, έναντι 3 τόνους νερού που χρειάζεται για να σβήσει μια φωτιά σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν το λάβουμε αυτό υπόψη, αρχίζει να φαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι τόσο φλική προς το περιβάλλον όσο διαφημίζεται.
Δεύτερον και σημαντικότερο, υπάρχει ένα θέμα αν θα είναι οι οδηγοί είτε των ηλεκτρικών ΙΧ είτε των ηλεκτρικών λεωφορείων επαρκώς προετοιμασμένοι και εκπαιδευμένοι για να χειρίζονται πυρκαγιές από μπαταρίες λιθίου όταν θα αρχίσουν να πολλαπλασιάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους των πόλεων και τους αυτοκινητόδρομους.
www.bankingnews.gr
Δείτε: Πώς έκρηξη σε ηλεκτρικό λεωφορείο το λαμπαδιάζει σε δευτερόλεπτα - Είμαστε έτοιμοι για τους κινδύνους της ηλεκτροκίνησης;
Σοκαριστικό βίντεο από μια αυθόρμητη έκρηξη σε ηλεκτρικό λεωφορείο στο Παρίσι
Σχόλια αναγνωστών