Οι μαθητές στη Σουηδία, που δεν χρειάστηκε να χάσουν ούτε μια μέρα στο σχολείο λόγω της πανδημίας του Covid δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα με τα μαθήματά τους.
Όταν ο ιός έπληξε για πρώτη φορά τη Σουηδία, οι αρχές δημόσιας υγείας της χώρας κατέστησαν σαφές ότι οι παιδικοί σταθμοί και τα δημοτικά σχολεία, που εξυπηρετούν μαθητές από την 1η έως την τρίτη τάξη, πρέπει να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.
Η σουηδική κυβέρνηση τήρησε αυτή την πολιτική ακόμη και αφού τα ποσοστά θανάτων από τον Covid ξεπέρασαν αυτά των σκανδιναβικών γειτόνων της.
Σε μεγάλο μέρος της πανδημίας, η απάντηση της Σουηδίας βασιζόταν στην συνεργασία.
Αντί να επιβάλει την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την κοινωνική αποστασιοποίηση, συνέστησε στους δασκάλους και τους μαθητές να μείνουν στο σπίτι μόνο εάν αισθάνονταν συμπτώματα ασθένειας.
Αποκαλυπτική μελέτη
Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Educational Research, ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο Karolinska της Στοκχόλμης ανέλυσε δεδομένα από 97.073 μαθητές δημοτικού σε όλη τη Σουηδία.
Ο στόχος ήταν να διερευνηθεί εάν τα παιδιά στη Σουηδία αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με τα μαθήματά τους τα δύο τελευταία σχολικά χρόνια.
Δεν υπάρχουν επίσημα εθνικά δεδομένα για την πρόοδο των μαθητών στην ανάγνωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή η σουηδική κυβέρνηση ακύρωσε τις εξετάσεις στην ανάγνωση και τα μαθηματικά της τρίτης τάξης το 2020 και δεν ζήτησε από τα σχολεία να αναφέρουν αυτές τις βαθμολογίες το 2021.
Αυτό ώθησε τους ερευνητές να βασίσουν τη μελέτη τους σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από το LegiLexi, ένα δημοφιλές δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο που επιτρέπει σε μαθητές δημοτικού να δοκιμάσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες.
Οι ερευνητές συνέκριναν τις μέσες βαθμολογίες του τεστ LegiLexi από τα τέσσερα σχολικά έτη από το 2017-2018 έως το 2020-2021 σε δύο πτυχές: την αποκωδικοποίηση λέξεων και την κατανόηση ανάγνωσης.
Δεν επηρεάστηκαν τα παιδιά
Το αποτέλεσμα δείχνει ότι οι εξεταζόμενοι το «έτος πανδημίας» 2020–2021 είχαν εξίσου καλά αποτελέσματα με εκείνους των προηγούμενων σχολικών ετών και στους δύο τομείς της γλώσσας.
«Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις απώλειας μάθησης σχετικά με τις δεξιότητες πρόωρης ανάγνωσης σε Σουηδούς μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης», έγραψαν οι ερευνητές.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η πανδημία δεν επηρέασε καθόλου την ικανότητα ανάγνωσης οποιουδήποτε μεμονωμένου παιδιού, σημείωσαν οι ερευνητές.
Αλλά συνολικά, οι δεξιότητες ανάγνωσης των Σουηδών μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παρέμειναν σε σταθερό επίπεδο καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα lockdowns επηρεάζουν
«Υπό το πρίσμα των διεθνών μελετών σχετικά με τις δεξιότητες ανάγνωσης σε νεότερους μαθητές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η απόφαση να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία ωφέλησε τους Σουηδούς μαθητές δημοτικού σχολείου», πρόσθεσαν.
Το εύρημα έρχεται εν μέσω πολυάριθμων αναφορών για απώλεια δεξιοτήτων μεταξύ των παιδιών στις ΗΠΑ και άλλες χώρες μετά τα lockdown της πανδημίας και το εκτεταμένο κλείσιμο των σχολείων, γράφει ο ιστότοπος Epoch Times.
Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο 2022 από την εταιρεία προγραμμάτων σπουδών και δοκιμών Amplify, το ποσοστό των μαθητών που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο να μην μάθουν να διαβάζουν αυξήθηκε κατά 8% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από 29% το σχολικό έτος 2019-2020 σε 37% το σχολικό έτος 2021–22.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών