Τελευταία Νέα
Διεθνή

Συνεχίζονται κανονικά οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου - Η Ρωσία βρήκε τρόπο να ασφαλίζει τα δεξαμενόπλοιά της

Συνεχίζονται κανονικά οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου - Η Ρωσία βρήκε τρόπο να ασφαλίζει τα δεξαμενόπλοιά της
Με κάλυψη από ινδικό νηογνώμονα και ρώσους ασφαλιστές, οι ρωσικές ναυτιλιακές συνεχίζουν κανονικά τις εξαγωγές του ρωσικού αργού παρά τις κυρώσεις της Δύσης

Η Ρωσία βρήκε τρόπο να πιστοποιεί και να ασφαλίζει τα δεξαμενόπλοια για να συνεχίσει κανονικά τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, παρά την απαγόρευση πιστοποίησης και ασφάλισης ρωσικών πλοίων από ευρωπαϊκούς νηογνώμονες και ασφαλιστικές στο πλαίσιο του τελευταίου πακέτου κυρώσεων το οποίο ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση σε βάρος της Ρωσίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το ρόλο που είχαν έως πρότινος οι ευρωπαϊκοί νηογνώμονες έχει αναλάβει ινδικός νηογνώμονας που παρέχει πιστοποιητικά ασφαλείας σε δεκάδες πλοία τα οποία διαχειρίζεται θυγατρική του κορυφαίου ρωσικού ναυτιλιακού ομίλου Sovcomflot, με έδρα το Ντουμπάι.
Με τον τρόπο αυτό οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας προς την ίδια την Ινδία και άλλες χώρες συνεχίζονται κανονικά, παρά τις δυτικές κυρώσεις.
Η πιστοποίηση ασφάλισης από το Indian Register of Shipping (IRClass), που αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες ταξινόμησης και ασφάλισης κόσμο, παρέχει έναν τελικό κρίκο στην γραφειοκρατική αλυσίδα - μετά την ασφαλιστική κάλυψη - που απαιτείται για να συνεχίσει να πλέει στις θάλασσες ο στόλος δεξαμενόπλοιων της ρωσικής κρατικής Sovcomflot και να συνεχιστεί η παράδοση του ρωσικού αργού στις υπερπόντιες αγορές.
Τα δεδομένα από τον ιστότοπο της IRClass δείχνουν ότι έχει πιστοποιήσει περισσότερα από 80 δεξαμενόπλοια που διαχειρίζεται η SCF Management Services (Dubai) Ltd, μια οντότητα με έδρα το Ντουμπάι η οποία αναφέρεται ως θυγατρική της Sovcomflot.
Μια ινδική ναυτιλιακή πηγή που γνωρίζει τη διαδικασία πιστοποίησης είπε ότι τα περισσότερα από τα πλοία της Sovcomflot είχαν πλέον μεταναστεύσει στην IRClass, μέσω του εταιρικού βραχίονα της Sovcomflot στο Ντουμπάι.
Μια έκθεση της ναυτιλιακής εταιρείας TradeWinds ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι το μεγαλύτερο μέρος του διεθνούς στόλου δεξαμενόπλοιων της Sovcomflot που έχασε τα πιστοποιητικά ασφαλείας που διέθετε από τους ευρωπαϊκούς νηογνώμονες λόγω των κυρώσεων, μεταφέρθηκε σταδιακά στον ινδικό νηογνώμονα IRClass τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Οι νηογνώμονες πιστοποιούν ότι τα πλοία είναι ασφαλή και αξιόπλοα, κάτι που είναι απαραίτητο για να πάρουν στη συνέχεια ασφάλιση και να τους επιτραπεί η πρόσβαση στα λιμάνια.
Ο τομέας του αργού πετρελαίου της Ρωσίας, ο οποίος επλήγη από αυστηρές κυρώσεις λόγω της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, αναγκάστηκε να αναζητήσει αγοραστές εκτός Δύσης και τρέφεται σε Ρώσους μεταφορείς και ασφαλιστές για να χειριστούν τις εξαγωγές του.
Η Ινδία, η οποία απέφυγε να καταδικάσει τη Ρωσία, έχει ενισχύσει σημαντικά τις αγορές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία τους τελευταίους μήνες, λόγω της έκπτωσης με την οποία το παίρνει.
Έτσι τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια αγόραζαν ρωσικό πετρέλαιο λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς κατά το παρελθόν, άρχισαν να αγοράσουν αργό σε χαμηλή τιμή.
Οι ρωσικές ποιότητες αντιπροσώπευαν περίπου το 16,5% των συνολικών εισαγωγών πετρελαίου της Ινδίας τον Μάιο, σε σύγκριση με περίπου 1% το σύνολο του 2021.
Ο ινδικός νηογνώμονας IRClass είναι ένα από τα 11 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς φορτίου.
Το Russian Maritime Register of Shipping ήταν επίσης μέρος του ομίλου μέχρι τον Μάρτιο, όταν εκδιώχθηκε μετά από ψηφοφορία στην οποία μετείχε το 75% των μελών του IACS, κυρώις δυτικές εταιρείες.
Η ιδιότητα μέλους στο IACS, το οποίο ορίζει τεχνικά πρότυπα, καθιστά συνήθως έναν φορέα πιστοποίησης πιο ελκυστικό για τους ασφαλιστές, τους λιμένες, τα νηολόγια σημαιών και τους πλοιοκτήτες που αναζητούν εγγυήσεις ασφάλειας.
Τα τέσσερα κορυφαία μέλη του IACS, από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, διέκοψαν τις υπηρεσίες σε ρωσικές εταιρείες λόγω των κυρώσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Sovcomflot είπε στους δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα ότι ο όμιλος είχε ασφαλίσει όλα τα φορτηγά πλοία του σε Ρώσους ασφαλιστές και ότι η κάλυψη πληρούσε τους διεθνείς κανόνες.
Άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση είπαν στο Reuters αυτό το μήνα ότι η ρωσική Εθνική Αντασφαλιστική Εταιρεία είχε γίνει ο κύριος αντασφαλιστής των ρωσικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου του στόλου της Sovcomflot.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης