Δεκτή από τους υπουργούς Περιβάλλοντος των 27 η πρόταση της Κομισιόν
Την πρόταση της Κομισιόν για την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 ενέκριναν οι 27 υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ, ανοίγοντας το δρόμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται καίγοντας βενζίνη ή πετρέλαιο diesel στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες).
Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.
Σημειώνεται πως για την υλοποίηση της απόφασης αυτής απομένει και ο συμβιβασμός με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Παράθυρο
Πάντως και κατόπιν αξιώσεων κυρίως από Γερμανία και Ιταλία, οι 27 δέχθηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως για εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα.
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2, η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035.
Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.
Πάντως η Κομισιόν επισημαίνει ότι είναι ανοικτή σε άλλες τεχνολογίες με βασική προϋπόθεση να πάμε σε οχήματα μηδενικών εκπομπών
www.bankingnews.gr
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται καίγοντας βενζίνη ή πετρέλαιο diesel στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες).
Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.
Σημειώνεται πως για την υλοποίηση της απόφασης αυτής απομένει και ο συμβιβασμός με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Παράθυρο
Πάντως και κατόπιν αξιώσεων κυρίως από Γερμανία και Ιταλία, οι 27 δέχθηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως για εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα.
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2, η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035.
Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.
Πάντως η Κομισιόν επισημαίνει ότι είναι ανοικτή σε άλλες τεχνολογίες με βασική προϋπόθεση να πάμε σε οχήματα μηδενικών εκπομπών
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών