Η Ελλάδα συμμετέχει στη σημαντική αυτή προσπάθεια με 2 έργα από την εταιρία Β&Τ Composites (έργο H2CAT) και την εταιρεία Advent (έργο Green HiPo).
Το έργο που ονομάζεται IPCEI Hy2Tech, φιλοδοξεί να προσελκύσει άλλα 8,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικές επενδύσεις.
Το μπλοκ των 27 χωρών έδωσε τα τελευταία χρόνια το πράσινο φως σε από κοινού χρηματοδοτούμενα έργα σε μπαταρίες, μικροηλεκτρονική και υποδομή, χαρακτηρίζοντας τέτοια προγράμματα ως Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (ΣΕΚΕΕ)
Η Ελλάδα συμμετέχει στη σημαντική αυτή προσπάθεια με 2 έργα από την εταιρία Β&Τ Composites (έργο H2CAT) και την εταιρεία Advent (έργο Green HiPo).
Συγκεκριμένα για την Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ενίσχυση έως του ποσού των 800 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη, συνυπολογίζοντας και την διαθεσιμότητα πόρων.
«Με απόφαση της κυβερνήσεως του Κυριάκου Μητσοτάκη και με ενέργειες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σχεδόν από την πρώτη ημέρα της θητείας μας, η Ελλάδα κατάφερε να συμμετάσχει στην ομάδα των ευρωπαϊκών κρατών που αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία για τα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ως προς το υδρογόνο.
Σήμερα, έχουμε την επίσημη έγκριση των έργων αυτών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πράγμα το οποίο κάνει την Ελλάδα μία από τις πρωτοπόρες χώρες παγκοσμίως στην αποθήκευση ενέργειας με αυτή τη νέα τεχνολογία.
Η Ελλάδα θα πάρει τη θέση που της αξίζει: τον ρόλο του πρωταγωνιστή», σχολίασε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Την διάσταση της περαιτέρω ενεργειακής θωράκισης της Ελλάδας, τονίζει από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το ΕΣΠΑ κ. Γιάννης Τσακίρης που πρόσθεσε ότι «κύριο μέλημα μας είναι πλέον η αναζήτηση και διασφάλιση των αναγκαίων ευρωπαϊκών πόρων προκειμένου τα έργα αυτά να υλοποιηθούν πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά».
Τριάντα πέντε εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Alstom, Ansaldo, Bosch, Daimler, Enel, Fincantieri, Orsted και Plastic Omnium, θα λάβουν μέρος σε 41 έργα στον τομέα του πρότζεκτ αυτό που θα καλύπτει την παραγωγή υδρογόνου, κυψέλες καυσίμου, αποθήκευση, μεταφορά και διανομή υδρογόνου και εφαρμογές τελικών χρηστών, ιδίως στον τομέα της κινητικότητας.
Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών, όπως νέων υλικών ηλεκτροδίων υψηλής απόδοσης, κυψελών καυσίμου υψηλότερων επιδόσεων, καινοτόμων τεχνολογιών μεταφορών, στις οποίες συγκαταλέγονται και τεχνολογίες κινητικότητας με υδρογόνο που αναπτύσσονται για πρώτη φορά, ενώ αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
«Η προώθηση της ανάπτυξης και αξιοποίησης του υδρογόνου θα τονώσει την απασχόληση και την ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ παράλληλα θα συνεισφέρει στην ατζέντα μας για πράσινη ανάπτυξη και ανθεκτικότητα.
Καθιστά δυνατή την καθαρή μετάβαση ενεργοβόρων βιομηχανιών και μειώνει την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα.», δήλωσε ο επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς.
Από την πλευρά της, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, τονίζει ότι «το δυναμικό του υδρογόνου στο μέλλον είναι τεράστιο.
Αποτελεί απαραίτητη συνιστώσα για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών και την πράσινη μετάβαση»,
Τόνισε δε ότι επειδή οι επενδύσεις σε τέτοιες καινοτόμες τεχνολογίες μπορεί να ενέχουν κινδύνους για ένα μεμονωμένο κράτος μέλος ή μια μεμονωμένη εταιρεία, «οι κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων για τα ΣΕΚΕΕ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Το σημερινό έργο είναι ένα παράδειγμα μιας πραγματικά φιλόδοξης ευρωπαϊκής συνεργασίας για έναν βασικό κοινό στόχο και δείχνει πώς μπορεί η πολιτική ανταγωνισμού να συνδυαστεί με ρηξικέλευθες καινοτομίες.».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών