Οι διαφημίσεις αναδείκνυαν περισσότερο από τις δυνατότητες τους τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS)
Αντιμέτωπη με κατηγορίες από τη ρυθμιστική αρχή μεταφορών της πολιτείας της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ βρίσκεται η Tesla, η οποία κατόπιν έρευνας υποστηρίζει ότι διαφήμισε με ψευδείς πληροφορίες τις λειτουργίες Autopilot και Full Self-Driving, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reutrs.
Στις καταγγελίες που κατατέθηκαν στο κρατικό Γραφείο Διοικητικών Ακροάσεων, το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV) αναφέρει ότι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραπλάνησε τους υποψήφιους αγοραστές με διαφημίσεις που αναδείκνυαν περισσότερο από τις δυνατότητες τους τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS).
Δεν είναι αυτόνομα οχήματα
Η DMV στις καταγγελίες με ημερομηνία 28 Ιουλίου και τις οποίες δημοσιοποίησε την Παρασκευή 5 Αυγούστου, σημειώνει ότι η Tesla «παρείχε πληροφορίες που είναι αναληθείς ή παραπλανητικές και δεν βασίζονται σε γεγονότα»,
Όπως προσθέτει, τα οχήματα εξοπλισμένα με τις τεχνολογίες Autopilot και Full Self-Driving «δεν μπορούσαν την εποχή εκείνων των διαφημίσεων και δεν μπορούν ακόμη και τώρα να λειτουργήσουν ως αυτόνομα οχήματα.
Αναστολή της άδειας και αποζημιώσεις
Η ρυθμιστική αρχή επιδιώκει να παρθούν μέτρα, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ακόμη και την αναστολή της άδειας της Tesla για πώληση οχημάτων στην Καλιφόρνια, όπως και να αποζημιώσει τους πελάτες της.
Από τη μεριά της, η αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει ότι η λειτουργία Autopilot «επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κατευθυνθεί, να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόματα εντός της λωρίδας του», ενώ η Full-Self Driving επιτρέπει επίσης στα οχήματα να υπακούουν στα σήματα κυκλοφορίας και να κάνουν αλλαγές στις λωρίδες.
Επίβλεψη του οδηγού
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Tesla και οι δύο τεχνολογίες «απαιτούν ενεργή επίβλεψη του οδηγού», έναν «πλήρως προσεκτικό» οδηγό του οποίου τα χέρια να είναι στο τιμόνι, «και δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο».
Για τη DMV η αποποίηση ευθύνης από την Tesla «αντιτίθεται με τις αρχικές αναληθείς πληροφορίες και ισχυρισμούς, κάτι που είναι παραπλανητικό και δεν υποβαθμίζει την παραβίαση».
Η πολιτεία της Καλιφόρνια συνιστά τη μεγαλύτερη αγορά της Tesla στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία πούλησε 121.000 οχήματα το 2021, από τα 352.000 που εκτιμάται ότι πουλήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι 38 ειδικές έρευνες για ατυχήματα
Από το 2016, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) έχει ξεκινήσει 38 ειδικές έρευνες για ατυχήματα που αφορούσαν οχήματα της Tesla, στα οποία υπάρχουν υποψίες ότι χρησιμοποιήθηκαν τα συστήματα ADAS. Δεκαεννέα θάνατοι έχουν καταγραφεί από αυτά τα ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός μοτοσικλετιστή που έχασε τη ζωή του τον περασμένο μήνα στη Γιούτα.
Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Jennifer Homendy, σε συνέντευξή της στο Reuters πέρυσι υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να γίνεται καμία σύγκριση» μεταξύ της λειτουργίας Autopilot της Tesla με αυτήν που χρησιμοποιείται στην αεροπορία.
«Ορισμένοι κατασκευαστές κάνουν ό,τι θέλουν για να πουλήσουν ένα αυτοκίνητο και εναπόκειται στην κυβέρνηση να περιορίσει αυτές τις πρακτικές», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών