Η πολιτική της Κίνας για τοπικά lockdowns ως απάντηση ακόμα και σε περιορισμένους αριθμούς κρουσμάτων κορωνοϊού, ανάγκασε τους αερομεταφορείς να πατούν συχνά το «κουμπί» της στάσης στα εσωτερικά ταξίδια, που αποτελούν τον κύριο μοχλό εσόδων τους.
Το γεγονός αυτό αποδίδεται στις διαταραχές που κατέγραψε ο ταξιδιωτικός κλάδος, μεταξύ αυτών και ενός αυστηρού lockdown που σχετίζεται με την COVID-19 στη Σαγκάη.
Η πολιτική της Κίνας για τοπικά lockdowns ως απάντηση ακόμα και σε περιορισμένους αριθμούς κρουσμάτων κορωνοϊού, ανάγκασε τους αερομεταφορείς να πατούν συχνά το «κουμπί» της στάσης στα εσωτερικά ταξίδια, που αποτελούν τον κύριο μοχλό εσόδων τους.
Πρώτη σε ζημίες η China Eastern Airlines
Η China Eastern Airlines με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε ότι η καθαρή της ζημία έφτασε τα 10,9 δισεκατομμύρια γιουάν το τρίμηνο, υψηλότερη από την απώλεια 7,8 δισεκατομμυρίων γιουάν που κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο και η υψηλότερη μεταξύ των τριών εταιρειών, κυρίως λόγω των lockdown στην περιοχή όπου έχει την έδρα της.
Ο οικονομικός κόμβος της Κίνας άρχισε να περιορίζει τις δραστηριότητες στα 25 εκατομμύρια κατοίκων της επιβάλλοντας lockdown, στα τέλη Μαρτίου, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν σχεδόν όλες οι πτήσεις εσωτερικού από τα δύο αεροδρόμια της πόλης κατά τη διάρκεια του Απριλίου.
Η αεροπορική εταιρεία καθήλωσε επίσης προσωρινά τα αεροσκάφη της Boeing 737-800 μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα στα τέλη Μαρτίου, το αίτιο του οποίου δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.
Η Air China, με έδρα το Πεκίνο, ο αερομεταφορέας-ναυαρχίδα της χώρας, ανέφερε ζημία 10,5 δισεκατομμυρίων γιουάν το δεύτερο τρίμηνο, μεγαλύτερη κατά 1,6 δισεκατομμύρια γιουάν έναντι του πρώτου τριμήνου, όταν ίσχυε αυστηρή ταξιδιωτική πολιτική για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Η China Southern Airlines σημείωσε ζημιά 7,0 δισεκατομμυρίων γιουάν για το δεύτερο τρίμηνο, από 4,5 δισεκατομμύρια γιουάν το πρώτο τρίμηνο.
Τα στοιχεία του δεύτερου τριμήνου βασίστηκαν σε υπολογισμούς του Reuters, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες αναφέρουν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και του εξαμήνου, αλλά δεν παρουσιάζουν το δεύτερο τρίμηνο.
Τεράστιες απώλειες στο εξάμηνο
Οι συνολικές απώλειες των τριών κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών στη χώρα ανήλθαν σε σχεδόν 50 δισεκατομμύρια γιουάν το πρώτο εξάμηνο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τη συνολική απώλεια εξαμήνου 16,7 δισεκατομμυρίων γιουάν την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι τρεις κρατικοί αερομεταφορείς επιβεβαίωσαν την περασμένη εβδομάδα τα σχέδιά τους να αγοράσουν συνδυασμένα 292 αεροσκάφη στενής ατράκτου οικογένειας Airbus A320neo, σε συμφωνίες αξίας άνω των 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές καταλόγου.
Οι αναλυτές της Jefferies δήλωσαν ότι οι εσωτερικές πτήσεις στην Κίνα ανέκαμψαν μέτρια τον Ιούνιο, αλλά οι συνθήκες είχαν επιδεινωθεί από τα τέλη Ιουλίου, καθώς οι αυξανόμενοι αριθμοί κρουσμάτων σε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς, όπως το νησί Χαϊνάν, τη Σιντζιάνγκ και το Θιβέτ, οδήγησαν σε νέο γύρο lockdown.
www.bankinhnews.gr
Σχόλια αναγνωστών