«Οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ενόψει των γιορτών», είπε, «και οι έμποροι λιανικής δεν περιμένουν το είδος των ελλείψεων που είδαν πέρυσι».
Λόγω του πληθωρισμού, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να μειώσουν τον αριθμό των δώρων που αγοράζουν για τα Χριστούγεννα, αλλά να διατηρήσουν τις δαπάνες για τις διακοπές στα επίπεδα του 2021, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου σε σχεδόν 5.000 άτομα.
Με τη μέση δαπάνη να παραμένει στα 1.455 δολάρια ανά άτομο από ένα χρόνο νωρίτερα, οι ερωτηθέντες είπαν ότι σχεδιάζουν να αγοράσουν εννέα δώρα, από δεκαέξι το 2021.
Σκοπεύουν επίσης να μειώσουν τις δαπάνες για αγορές χωρίς δώρα.
Πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους έχει χειροτερέψει.
«Οι υψηλές τιμές αναγκάζουν τους αγοραστές των διακοπών να δώσουν προτεραιότητα στις αγορές τους», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Deloitte, Νικ Χανδρινός.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες θετικές πτυχές.
«Οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ενόψει των γιορτών», είπε, «και οι έμποροι λιανικής δεν περιμένουν το είδος των ελλείψεων που είδαν πέρυσι».
Οι άνθρωποι που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους για διακοπές κατά 25% σε σχέση με πέρυσι, σε 671 $ κατά μέσο όρο.
Την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί με υψηλότερα εισοδήματα (πάνω από 100.000 δολάρια το χρόνο) σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους κατά 7%, καθώς άρχισαν να αγοράζουν φθηνότερα αγαθά όπως ηλεκτρονικά.
Οι βελτιώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν αφήσει ορισμένους λιανοπωλητές με απούλητο απόθεμα.
Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής ξεκίνησαν εκπτωτικές εκπτώσεις νωρίτερα φέτος, με το 23% των καταναλωτών να σχεδιάζει να ξοδέψει τον προϋπολογισμό των διακοπών του μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ανέφερε σε έκθεσή της η Deloitte.
Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται επίσης να μειωθεί καθώς οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνονται και οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων απομακρύνουν τους πιθανούς ταξιδιώτες.
Μόνο το 31% των Αμερικανών δήλωσε ότι θα ταξιδέψει μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών (24 Νοεμβρίου) έως τα μέσα Ιανουαρίου, σε σύγκριση με 42% πέρυσι.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τους Financial Times, η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου σε σχεδόν 5.000 άτομα.
Με τη μέση δαπάνη να παραμένει στα 1.455 δολάρια ανά άτομο από ένα χρόνο νωρίτερα, οι ερωτηθέντες είπαν ότι σχεδιάζουν να αγοράσουν εννέα δώρα, από δεκαέξι το 2021.
Σκοπεύουν επίσης να μειώσουν τις δαπάνες για αγορές χωρίς δώρα.
Πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους έχει χειροτερέψει.
«Οι υψηλές τιμές αναγκάζουν τους αγοραστές των διακοπών να δώσουν προτεραιότητα στις αγορές τους», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Deloitte, Νικ Χανδρινός.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες θετικές πτυχές.
«Οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ενόψει των γιορτών», είπε, «και οι έμποροι λιανικής δεν περιμένουν το είδος των ελλείψεων που είδαν πέρυσι».
Οι άνθρωποι που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους για διακοπές κατά 25% σε σχέση με πέρυσι, σε 671 $ κατά μέσο όρο.
Την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί με υψηλότερα εισοδήματα (πάνω από 100.000 δολάρια το χρόνο) σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους κατά 7%, καθώς άρχισαν να αγοράζουν φθηνότερα αγαθά όπως ηλεκτρονικά.
Οι βελτιώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν αφήσει ορισμένους λιανοπωλητές με απούλητο απόθεμα.
Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής ξεκίνησαν εκπτωτικές εκπτώσεις νωρίτερα φέτος, με το 23% των καταναλωτών να σχεδιάζει να ξοδέψει τον προϋπολογισμό των διακοπών του μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ανέφερε σε έκθεσή της η Deloitte.
Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται επίσης να μειωθεί καθώς οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνονται και οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων απομακρύνουν τους πιθανούς ταξιδιώτες.
Μόνο το 31% των Αμερικανών δήλωσε ότι θα ταξιδέψει μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών (24 Νοεμβρίου) έως τα μέσα Ιανουαρίου, σε σύγκριση με 42% πέρυσι.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών