Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πώς μπορεί να παρακάμψει η Ρωσία το πλαφόν των G7 στο πετρέλαιο - Στροφή στην Ασία

Πώς μπορεί να παρακάμψει η Ρωσία το πλαφόν των G7 στο πετρέλαιο - Στροφή στην Ασία
Με δικό της στόλο και στροφή στις αγορές της Ασίας, η Μόσχα παρακάμπτει τις κυρώσεις των G7 στο πετρέλαιο
Σχετικά Άρθρα
Η Ρωσία μπορεί να έχει πρόσβαση σε αρκετά δεξαμενόπλοια για να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου της πέρα από την εμβέλεια του νέου ανώτατου ορίου τιμών της G7, δήλωσαν στο Reuters παράγοντες του κλάδου και ένας Αμερικανός αξιωματούχος, καταδεικνύοντας τα όρια του πιο φιλόδοξου σχεδίου που έχει εκπονηθεί μέχρι σήμερα για τον περιορισμό των πολεμικών εσόδων της Μόσχας.
Η Ομάδα των G7 συμφώνησε τον περασμένο μήνα να θέσει ανώτατο όριο στις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου σε μια επιβεβλημένη χαμηλή τιμή έως τις 5 Δεκεμβρίου, αλλά αντιμετώπισε την αναστάτωση των κύριων παραγόντων της παγκόσμιας πετρελαϊκής βιομηχανίας, οι οποίοι φοβήθηκαν ότι η κίνηση αυτή θα μπορούσε να παραλύσει το εμπόριο παγκοσμίως.

Η Ρωσία παρακάμπτει τις κυρώσεις με δικά της πλοία και υπηρεσίες

Μήνες συζητήσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και των ασφαλιστικών, εμπορικών και ναυτιλιακών εταιρειών έχουν κατευνάσει τις ανησυχίες σχετικά με την έκθεσή τους στις κυρώσεις, αλλά όλα τα μέρη συνειδητοποιούν τώρα ότι η Ρωσία μπορεί σε μεγάλο βαθμό να παρακάμψει το σχέδιο με τα δικά της πλοία και υπηρεσίες.
Οι προβλέψεις σχετικά με την ανθεκτικότητα του ρωσικού εμπορίου πετρελαίου και οι λεπτομέρειες των συζητήσεων μεταξύ της Ουάσινγκτον και της παγκόσμιας βιομηχανίας πετρελαίου και υπηρεσιών δεν έχουν δημοσιευθεί.
Οι εκτιμήσεις ότι το 80-90% του ρωσικού πετρελαίου θα συνεχίσει να ρέει εκτός του μηχανισμού των ανώτατων ορίων δεν είναι παράλογες, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών.
Ως αποτέλεσμα, μόνο μεταξύ 1 και 2 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως (bpd) των ρωσικών εξαγωγών αργού και διυλισμένων προϊόντων θα μπορούσαν να αποκλειστούν εάν η χώρα αρνηθεί να τηρήσει το ανώτατο όριο, δήλωσε ο αξιωματούχος, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της ευαισθησίας της κατάστασης.
Η Ρωσία εξήγαγε πάνω από 7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Σεπτέμβριο.
Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει οικονομικές και τεχνικές δυσκολίες για τη Ρωσία, αλλά θα στερούσε επίσης από τον κόσμο το 1-2% της παγκόσμιας προσφοράς του, την ώρα που ο πληθωρισμός αυξάνεται και μια ύφεση διαφαίνεται.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες γνωρίζουν ότι ορισμένα πλοία αλλάζουν τις χώρες προέλευσής τους και ότι εμπορικές οντότητες μετακινούνται πέραν της G7 προκειμένου να αποφύγουν το σχέδιο, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Αυξημένο κόστος για τη Μόσχα, αλλά υποτονικός ο αντίκτυπος του πλαφόν

Η Ρωσία θα επιβαρυνθεί με κόστος από το γεγονός ότι θα πρέπει να πραγματοποιεί μεγαλύτερα ταξίδια και θα υποβιβαστεί σε υποδεέστερη ασφάλιση και χρηματοδότηση, δήλωσε ο αξιωματούχος, γεγονός που κάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες να αισιοδοξούν ότι η Ρωσία θα αναγκαστεί να πουλήσει εντός του ανώτατου ορίου τιμών με την πάροδο του χρόνου.
Οι βετεράνοι της βιομηχανίας και της πολιτικής έχουν δει τα όρια ενός σχεδίου που αρχικά φάνηκε να έχει στο στόχαστρό του ολόκληρο το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου, αλλά του οποίου το πεδίο εφαρμογής θα μπορούσε τώρα να μειωθεί σημαντικά.
"Θεωρητικά υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος σκιώδης στόλος για να συνεχιστούν οι ροές ρωσικού αργού μετά τις 5 Δεκεμβρίου", δήλωσε στο Reuters ο Andrea Olivi, παγκόσμιος επικεφαλής υγρών φορτίων στον γίγαντα εμπορίας εμπορευμάτων Trafigura.
"Πολλά από αυτά τα σκιώδη πλοία θα είναι σε θέση να αυτοασφαλιστούν ή θα μπορούν να ασφαλιστούν από τη ρωσική P&I", πρόσθεσε, αναφερόμενος στην ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης.
Η τράπεζα JP Morgan βλέπει τον αντίκτυπο του ανώτατου ορίου τιμών ως υποτονικό, με τη Ρωσία να παρακάμπτει σχεδόν πλήρως την απαγόρευση, παρατάσσοντας κινεζικά, ινδικά και δικά της πλοία - των οποίων η μέση ηλικία είναι σχεδόν δύο δεκαετιών - σχετικά αρχαία για τα ναυτιλιακά δεδομένα.
Αυτό θα μπορούσε να αφήσει τις ρωσικές εξαγωγές τον Δεκέμβριο μειωμένες κατά μόλις 600.000 βαρέλια την ημέρα, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, πρόσθεσε η τράπεζα.
Όχι μόνο τα πλοία, αλλά και οι υπηρεσίες που απαιτούνται για να διατηρηθούν αυτά και τα φορτία πετρελαίου σε κίνηση, σύμφωνα με τον Norbert Rucker, επικεφαλής οικονομικών της ελβετικής εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Julius Baer.
"Οι traders που ασχολούνται με το ρωσικό πετρέλαιο δεν βρίσκονται πλέον στην Ελβετία, τη Γενεύη ή το Λονδίνο. Έρχονται περισσότερο από τη Μέση Ανατολή", δήλωσε ο Rucker στο Reuters.
"Αν κοιτάξετε τους Ασιάτες αγοραστές του πετρελαίου, τα πλοία, τις ασφάλειες - αυτό φαίνεται να γίνεται όλο και περισσότερο από την Ασία".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης