Τελευταία Νέα
Διεθνή

Politico: Ο κουρασμένος διπλωμάτης της ΕΕ και ο αγωγός BarMar της Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας

Politico: Ο κουρασμένος διπλωμάτης της ΕΕ και ο αγωγός BarMar της Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας

Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία συμφώνησαν για την κατασκευή αγωγού που θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία

Σχετικά Άρθρα

Ιδιαίτερα καυστικό φαίνεται το δημοσίευμα του Politico σχετικά με τις εξελίξεις στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ που συνεδρίασε με βασικό θέμα την απάντηση στις αυξανόμενες τιμές φυσικού αερίου.
«Είναι 21 Οκτωβρίου. Ο χειμώνας είναι σχεδόν εδώ. Ο πόλεμος ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Η ΕΕ μιλάει για αυτό το θέμα (σσ. πλαφόν στο φυσικό αέριο) εδώ και μήνες. Αλλά τέλος πάντων, δεν υπάρχει λόγος βιασύνης» σχολιάζει πολύ εύστοχα η στήλη Brussels Playbook.
«Ένας κουρασμένος διπλωμάτης της ΕΕ είπε μετά τη χθεσινοβραδινή συνάντηση ότι οι μακροχρόνιες συζητήσεις για έναν μηχανισμό περιορισμού των τιμών είχαν αρκετή πρόοδο ώστε να ικανοποιηθούν εκείνες οι χώρες που πιέζουν για ένα τέτοιο μέτρο, αλλά ότι τελικά "το μόνο που έχουν συμφωνήσει οι χώρες είναι να κάνει περαιτέρω η Επιτροπή δουλέψτε σε αυτό"» επισημαίνεται στην ίδια στήλη.

Η… κλασσική ΕΕ

Μάλιστα, οι αρθρογράφοι της εν λόγω στήλης του Politico κάνουν λόγο για μια «κλασική ΕΕ».
«Το αποτέλεσμα ήταν ένα κλασικό αποτέλεσμα της ΕΕ», αναφέρει η ομάδα του Politico που «κάλυψε» δημοσιογραφικά τη Σύνοδο Κορυφής. «Όλοι παίρνουν λίγο, κανείς δεν παίρνει τα πάντα, η περισσότερη συζήτηση είναι αναπόφευκτη και πολλοί θα γκρινιάζουν για την ατέρμονη διαδικασία» σχολιάζουν οι ίδιοι.
«Η μισή φύση του αποτελέσματος αντικατοπτρίστηκε σε ορισμένες από τις αναλύσεις μετά τη συνεδρίαση. "Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, δήλωσε ότι η ΕΕ έχει τώρα «έναν πολύ καλό και σταθερό οδικό χάρτη" για την επόμενη παρέμβασή της στην ενεργειακή κρίση. Οι ηγέτες είχαν δώσει "τη στρατηγική καθοδήγηση που θέλαμε".
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Charles Michel, χαιρέτισε τη "συμφωνία για την ενέργεια" — αλλά στη συνέχεια υπονόμευσε ελαφρώς την αίσθηση οποιασδήποτε πραγματικής ανακάλυψης χαρακτηρίζοντας το επίτευγμα με λιγότερο από ηρωικούς όρους: "Μια λίστα μέτρων που πρόκειται να... δουλευτεί περαιτέρω"» επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα.

Η αλλαγή στάσης του Macron

Το Politico περιγράφει και την αλλαγή στάσης του Γάλλου προέδρου, Emmanuel Macron. «Έχοντας προειδοποιήσει πριν αρχίσει η συνεδρίαση των ηγετών ότι "δεν είναι καλό για την Ευρώπη και για τη Γερμανία να απομονωθεί", ήταν συμβιβαστικός μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης για την ενέργεια: "Δεν έχουμε πάντα τις ίδιες θέσεις και αυτό είναι φυσιολογικό. Όταν πολλά πράγματα αλλάζουν στην Ευρώπη –ενέργεια, άμυνα, οικονομία– η δουλειά είναι δύσκολη". Οι δύο ηγέτες αναμένεται τώρα να συναντηθούν την επόμενη εβδομάδα, αν και ένας προς έναν, όχι με τους υπουργούς τους» αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα.

Ο αγωγός BarMar

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, ωστόσο, και η συμμαχία Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου.
«Ίσως η πιο σημαντική εξέλξη στο ενεργειακό μέτωπο, ωστόσο, δεν είχε καμία σχέση με τις επίπονες συζητήσεις στην αίθουσα της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ κι είχε επίσης μια έντονη γεύση γαλλογερμανικού ανταγωνισμού.
Καθώς έφτασαν οι ηγέτες την Πέμπτη, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία ανακοίνωσαν ότι είχαν εγκαταλείψει συλλογικά τον προτεινόμενο αγωγό φυσικού αερίου "MidCat" που προηγουμένως επιδίωκαν οι δύο ιβηρικές χώρες παράλληλα με τη Γερμανία.
Αντίθετα, η τριάδα θα υποστηρίξει έναν νέο υποθαλάσσιο αγωγό που θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία (και τον αποκαλούν BarMar). Ο νέος αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο "ως προσωρινή και μεταβατική πηγή ενέργειας" προτού προσαρμοστεί στη ροή υδρογόνου και "άλλα ανανεώσιμα αέρια", δήλωσαν οι χώρες. Η ανακοίνωση προκάλεσε ένα tweet από τον Macron. Η Γερμανία έλαμψε δια της απουσίας της» αναφέρεται.
Σύμφωνα με Γάλλο διπλωμάτη το νέο σχέδιο βρίσκεται ακόμη στα αρχικά του στάδια και δεν είχε εκπονηθεί ακόμη μελέτη σκοπιμότητας» επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα.
Στον αντίποδα, οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι ο αγωγός MidCat θα μπορούσε να κατασκευαστεί σε λιγότερο από ένα χρόνο και να βοηθήσει στην επίλυση μεσοπρόθεσμων ενεργειακών ζητημάτων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης