Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Ρωσία ανοίγει το δρόμο του Αρκτικού Κύκλου - Μειώνει στο μισό το χρόνο μεταφοράς του πετρελαίου της στη Ασία

Η Ρωσία ανοίγει το δρόμο του Αρκτικού Κύκλου - Μειώνει στο μισό το χρόνο μεταφοράς του πετρελαίου της στη Ασία
Αυτές τις μέρες είναι σε εξέλιξη η δεύτερη μεταφορά ρωσικού αργού μέσω του Αρκτικού Κύκλου προς την Κίνα
Σχετικά Άρθρα
Οι κυρώσεις κατά των ενεργειακών εξαγωγών της Ρωσίας οδήγησαν τη ρωσική κυβέρνηση να επιτύχει το πρόγραμμα κατασκευής δεξαμενόπλοιων με ισχυρή παγοθραυστική ικανότητα που θα μπορούν να ταξιδέψουν μέσω του Αρκτικού Κύκλου προς την Κίνα, σε μια διαδρομή που ονομάζεται «Αρκτικός Δρόμος του Μεταξιού».
Επί του παρόντος ακόμη οι Ρώσοι πειραματίζονται αλλά αν τα καταφέρουν θα έχουν πετύχει μια επανάσταση στις ροές του ενεργειακού εμπορίου από τη Ρωσία προς την Ασία, επειδή το ρωσικό πετρέλαιο και LNG, μέσω του Αρκτικού Κύκλου, θα φτάνει στην Ασία, στο μισό χρόνο σε σχέση με τη μεταφορά του από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, που παρακολουθεί τα στοιχεία πλοίων, το Vasily Dinkov, ένα εξειδικευμένο παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο, αναχώρησε από το Μούρμανσκ, πόλη της βορειοδυτικής Ρωσίας, ανοιχτά της Θάλασσας Μπάρεντς, μεταφέροντας ένα φορτίο αργού.
Το σκάφος διέσχισε τη βόρεια ακτή της Ρωσίας μεταξύ 27 Οκτωβρίου - 4 Νοεμβρίου και εισήλθε στο Βερίγγειο Πορθμό, που βρίσκεται μεταξύ του Ειρηνικού και του Αρκτικού Ωκεανού και ο οποίος χωρίζει την Αλάσκα από τη Ρωσία, στις 5 Νοεμβρίου.
Τέλος, πέρασε στις 8 Νοεμβρίου τη ρωσική χερσόνησο της Καμτσάτκα και αναμένεται να φτάσει στον τελικό του προορισμό που είναι το κινεζικό λιμάνι Rizhao στις 17 Νοεμβρίου.
«Το ταξίδι αυτό αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή μεταξύ της Ευρώπης και της ανατολικής Ασίας, και χρειάζεται ο μισός χρόνος για να φτάσει κανείς στην Κίνα από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής σε σχέση με τη συμβατική διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ», ανέφερε το Bloomberg.
Ακόμη και πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επακόλουθες δυτικές κυρώσεις, η Ρωσία αναζητούσε τρόπο να στρέψει τις εμπορικές ροές της μέσω του Αρκτικού Κύκλου.
Από τις αρχές του 2020, η Ρωσία, που είναι ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου στόλου παγοθραυστικών στον κόσμο, είναι σε θέση να οργώνει τους πάγους της Αρκτικής, ανοίγοντας το δρόμο ώστε τα πλοία να περνούν μέσα από τις βόρειες διαδρομές.
Το 2021 ο Ρώσος υπουργός Εθνικών Πόρων και Περιβάλλοντος Dmitry Kobylkin είχε πει ότι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του Αρκτικού Κύκλου θα ξεπεράσει τους 80 εκατ. μετρικούς τόνους το 2024.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά υλικοτεχνικά εμπόδια που εξαρτώνται αποκλειστικά από τις καιρικές συνθήκες.
Όπως ανέφερε στο Bloomberg ο Richard Matthews, επικεφαλής ερευνών στην Gibson Shipbrokers Ltd. στο Λονδίνο, η διαδρομή του Αρκτικού Κύκλου είναι διαβατή μόνο κατά την θερμότερη περίοδο του έτους.
«Φαίνεται απίθανο να μπορούν να αποσταλούν σημαντικοί όγκοι κατά μήκος αυτής της διαδρομής το χειμώνα», διευκρίνισε.
Ωστόσο, ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής πετρελαϊκών αγορών στην Kpler, είπε ότι μόλις έρθει η άνοιξη, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας θα είναι «ζωτικής σημασίας»:
«Η Ευρώπη είναι ήδη κλειστή.
«Αν δεν πια αγοραστής, γιατί τα φορτία ρωσικού πετρελαίου να γυρνούν όλο τον κόσμο όταν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δρόμο του Αρκτικού Κύκλου για να φτάνουν στην Κίνα σε 20 ημέρες;» είπε ο Katona.
Η πρώτη αποστολή ρωσικού αργού μέσω του Αρκτικού Κύκλου πραγματοποιήθηκε το 2019.
Η δεύτερη είναι αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη.
Και καθώς οι κυρώσεις της Δύσης κατά της Μόσχας αναδιαμορφώνουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ενέργειας, η Ρωσία θα έχει πλεονέκτημα μεταφέροντας μέσω της Αρκτικής, τουλάχιστον κατά τις θερμότερες περιόδους του έτους, το πετρέλαιο της στην Ασία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης