Κατά τον Nicholas Lyes, επικεφαλής της οδικής πολιτικής στην εταιρεία σέρβις οχημάτων RAC, η ανακοίνωση είναι «το έσχατο πλήγμα για τους απελπισμένους οδηγούς και τις επιχειρήσεις που ήδη παλεύουν με το οντωτικό κόστος των καυσίμων».
Η επέκταση της Ζώνης Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών (ULEZ), η οποία καλύπτει επί του παρόντος την καρδιά του Λονδίνου, θα επεκταθεί στα όρια της Αρχής του Μεγάλου Λονδίνου, στις 29 Αυγούστου 2023, αυξάνοντας το κόστος οδικής μετακίνησης για εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και κατοίκους που οδηγούν μη συμμορφούμενα με τις προδιαγραφές οχήματα.
Ο Khan περιέγραψε την απόφαση να επεκτείνει τη ζώνη ως «μία από τις πιο σκληρές αποφάσεις» που έλαβε ως δήμαρχος, αλλά ισχυρίστηκε ότι η κίνησή του θα έχει όφελος για 5 εκατομμύρια περισσότερους ανθρώπους που θα αναπνέουν καθαρότερο αέρα.
«Το μέτρο για την ULEZ μέχρι στιγμής ήταν περιβαλλοντικό, μειώνοντας τα επιβλαβή επίπεδα ρύπανσης σχεδόν στο μισό στο κεντρικό Λονδίνο», είπε ο Khan.
«Αλλά εξακολουθούμε να έχουμε πάρα πολύ τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση που βλάπτει μόνιμα την υγεία των νεαρών κατοίκων του Λονδίνου και οδηγεί σε χιλιάδες πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο, με τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων να συμβαίνει στις περιφέρειες του εξωτερικού Λονδίνου», πρόσθεσε.
Αξίζει να σημειωβεί ότι η επέκταση της Ζώνης Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών (ULEZ) προωθείται παρά τη συντριπτική αντίθεση των Λονδρέζων. Το BBC ανέφερε ότι μια δημόσια διαβούλευση για τα σχέδια επέκτασης, για την οποία ο Khan επέμεινε ότι ήταν μια γνήσια διαβούλευση και θα συνέβαλλε στην απόφασή του, έδειξε ότι το 80% των ανθρώπων του εξωτερικού Λονδίνου στην πληγείσα περιοχή αντιτάχθηκαν στο σχέδιο.
Με την επέκταση της ζώνης στα όρια του Μεγάλου Λονδίνου, 200.000 οδηγοί παλαιότερων οχημάτων που παράγουν υψηλότερες εκπομπές άνθρακα θα επιβαρυνθούν με ημερήσια εισφορά 12,50 λιρών για να μετακινήσουν το αυτοκίνητό τους εντός της Αρχής του Μεγάλου Λονδίνου ή απλά θα πρέπει να το εγκαταλείψουν.
Η χρέωση ισχύει καθημερινά, με εξαίρεση την ημέρα των Χριστουγέννων, και δεν εξαιρούνται όσοι έχουν αυτοκίνητα εκτός προδιαγραφών που μένουν στο Μεγάλο Λονδίνο.
Ταυτόχρονα, η Transport for London (TfL) ανακοίνωσε ότι το πρόστιμο για τη μη καταβολή του τέλους ULEZ θα αυξηθεί από 160 λίρες σε 180 μια χρέωση που μειώνεται στο μισό εάν καταβληθεί εντός 14 ημέρες.
Η Ομοσπονδία Μικρών Επιχειρήσεων (FSB) αντιτάχθηκε στην κίνηση, επιμένοντας ότι πολλά από τα μέλη της στο Μεγάλο Λονδίνο θα πληγούν σοβαρά, ενώ η Συμμαχία Βρετανών Οδηγών ισχυρίστηκε ότι η κίνηση σχεδιάστηκε ξεκάθαρα για να γεμίσει τα ταμεία των Μεταφορών για το Λονδίνο.
Ο Nicholas Lyes, επικεφαλής της οδικής πολιτικής στην εταιρεία σέρβις οχημάτων RAC, είπε ότι η ανακοίνωση θα είναι «το έσχατο πλήγμα για τους απελπισμένους οδηγούς και τις επιχειρήσεις που ήδη παλεύουν με το εξοντωτικό κόστος των καυσίμων».
Σχόλια αναγνωστών