Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πως η JP Morgan εξαπατήθηκε από μία 30χρονη startupper και της πλήρωσε 175 εκατ. δολ.

tags :
Πως η JP Morgan εξαπατήθηκε από μία 30χρονη startupper και της πλήρωσε 175 εκατ. δολ.
Η εταιρεία "Frank" προσέφερε λογισμικό για να βοηθήσει τους νέους Αμερικανούς να αποκτήσουν οικονομική βοήθεια
Η JPMorgan Chase έκλεισε την Πέμπτη τον ιστότοπο μιας πλατφόρμας οικονομικής βοήθειας για κολέγια, για την οποία πλήρωσε 175 εκατομμύρια δολάρια, και μηνύει την 30χρονη ιδρύτρια για την κατασκευή σχεδόν 4 εκατομμυρίων ψεύτικων λογαριασμών χρηστών, τους οποίους χρησιμοποίησε για να δελεάσει την τράπεζα στα μέσα του 2021.
Η εταιρεία "Frank" ιδρύθηκε από την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο Charlie Javice το 2016.
Προσέφερε λογισμικό για να βοηθήσει τους νέους Αμερικανούς να αποκτήσουν οικονομική βοήθεια σε αυτό που η Javice πλαισίωσε ως "ένα Amazon για την τριτοβάθμια εκπαίδευση" και είχε την υποστήριξη του δισεκατομμυριούχου Marc Rowan - επικεφαλής επενδυτή της εταιρείας.
Η JPMorgan διαφήμισε τη συμφωνία του Σεπτεμβρίου 2021 ότι θα της έδινε την "ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα οικονομικού σχεδιασμού για κολέγια" που χρησιμοποιείται από πάνω από 5 εκατομμύρια φοιτητές σε 6.000 ιδρύματα.
Στο πλαίσιο της εξαγοράς, η Javice εντάχθηκε στην JPMorgan.

Η αποκάλυψη της απάτης

Αλλά μήνες μετά το κλείσιμο της συναλλαγής, η JPMorgan λέει ότι ανακάλυψε τους κατασκευασμένους λογαριασμούς μετά την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια παρτίδα 400.000 πελατών της Frank - με περίπου το 70% αυτών να επιστρέφει, σύμφωνα με αγωγή που κατατέθηκε τον Δεκέμβριο στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ στο Delaware, αναφέρει το CNBC.
Η αγωγή ισχυρίζεται ότι η Javice προώθησε στην τράπεζα το "ψέμα" ότι πάνω από 4 εκατομμύρια χρήστες είχαν εγγραφεί για να χρησιμοποιήσουν το Frank και να υποβάλουν αίτηση για ομοσπονδιακή βοήθεια.
Όταν η τράπεζα ζήτησε αποδείξεις κατά τη διάρκεια της δέουσας επιμέλειας, η Javice φέρεται να κατασκεύασε έναν τεράστιο κατάλογο "ψεύτικων πελατών - έναν κατάλογο με ονόματα, διευθύνσεις, ημερομηνίες γέννησης και άλλες προσωπικές πληροφορίες για 4,265 εκατομμύρια "φοιτητές" που δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα".
Στην πραγματικότητα, η Frank είχε τότε λιγότερους από 300.000 λογαριασμούς πελατών, σύμφωνα με την αγωγή.
"Η Javice αρχικά αντέδρασε στο αίτημα της JPMC, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούσε να μοιραστεί τη λίστα πελατών της λόγω ανησυχιών για την προστασία προσωπικών δεδομένων", αναφέρεται στην αγωγή.
"Αφού η JPMC επέμεινε, η Javice επέλεξε να επινοήσει από το πουθενά αρκετά εκατομμύρια λογαριασμούς πελατών Frank".
"Η Javice αποφάσισε να πει ψέματα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων σχετικά με την επιτυχία της Frank, το μέγεθος της Frank και το βάθος της διείσδυσης της Frank στην αγορά, προκειμένου να παρακινήσει την JPMC να αγοράσει την Frank για 175 εκατομμύρια δολάρια", συνεχίζει η καταγγελία.

Η πρώτη μήνυση

Ο δικηγόρος της Javice δήλωσε στη Wall Street Journal ότι η JPMorgan είχε "κατασκευάσει" λόγους για να την απολύσει πέρυσι, προκειμένου να αποφύγει να της καταβάλει τα εκατομμύρια που της χρωστούσε.
Η ίδια έχει μηνύσει την JPMorgan και έχει απαιτήσει από την τράπεζα να πληρώσει τους νομικούς λογαριασμούς στους οποίους υποβλήθηκε κατά τη διάρκεια των εσωτερικών ερευνών.
"Αφού η JPM έσπευσε να αποκτήσει την επιχείρηση της Javice, η JPM συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να παρακάμψει τους ισχύοντες νόμους περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των φοιτητών, διέπραξε παράπτωμα και στη συνέχεια προσπάθησε να ακυρώσει τη συμφωνία", δήλωσε ο δικηγόρος της, Alex Spiro.
Η JPMorgan απάντησε, λέγοντας ότι "οι νομικές μας αξιώσεις κατά της κας Javice και του κ. Amar παρατίθενται στην καταγγελία μας, μαζί με τα βασικά γεγονότα", προσθέτοντας: "Η κα Javice δεν ήταν και δεν είναι πληροφοριοδότης.
Οποιαδήποτε διαφορά θα επιλυθεί μέσω της νομικής διαδικασίας".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης