Η SUN Ship Management φέρεται να βοηθά τη Ρωσία να παρακάμψει τις κυρώσεις για το ρωσικό πετρέλαιο
Όπως μεταδίδει η στήλη Brussels Playbook του Politico, «σε μια συνάντηση πρεσβευτών την Τετάρτη (15/2/2023), αρκετές χώρες τάχθηκαν υπέρ της πρότασης για κυρώσεις στην εταιρεία, ενώ κανένας πρεσβευτής δεν αντιτάχθηκε. Ωστόσο, η εταιρεία δεν εμφανίζεται στη λίστα των νέων κυρώσεων, που πρότεινε η Κομισιόν την Τετάρτη.
Δύο διπλωμάτες δήλωσαν έκπληκτοι, όταν ανακάλυψαν ότι ο διπλωματικός βραχίονας της ΕΕ, η Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (που επιφορτίζεται με τη σύνταξη των καταλόγων μεμονωμένων και εταιρειών), αποφάσισε να μην συμπεριλάβει τη SUN Ship - παρά τα όσα είπαν ήταν σαφή στοιχεία ότι η εταιρεία εκμεταλλεύεται τα ρωσικά τάνκερ».
Σύμφωνα με διπλωμάτες που επικαλείται η στήλη του Politico, «η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα κατέστησαν σαφές ότι δεν ήταν αντίθετες στην επιβολή κυρώσεων στη SUN Ship. Μάλιστα, ένας πρεσβευτής ρώτησε συγκεκριμένα την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης γιατί αποφάσισε να κρατήσει την εταιρεία εκτός, αλλά δεν υπήρχε σαφής απάντηση».
Το μυστήριο γύρω από τον ρωσικό στόλο τάνκερ
Σύμφωνα με το Politico, η ρωσική κρατική εταιρεία Sovcomflot μεταβίβασε την κυριότητα 92 από τα τάνκερ της σε μια εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι, που τον Απρίλιο του 2022 ονομαζόταν SCF. Τον Ιούλιο, όμως, η εταιρεία μετονομάστηκε σε SUN Ship Management.
Σύμφωνα με διπλωμάτες, η SUN αποτελεί έναν από τους κύριους μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου σε χώρες όπως η Ινδία και η Κούβα, παρέχοντας σημαντική πηγή χρηματοδότησης για τη Ρωσία.
Ένας ιστότοπος που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί την εταιρεία αναφέρει ότι «ανήκει σε υπηκόους ΗΑΕ και Ρώσους», καθώς και ότι «διαχειρίζεται πολυεθνικές, στόλο 92 πλοίων αργού πετρελαίου, LNG και χημικών με σημαία Λιβερίας και Κύπρου, χωρητικότητας πάνω από 150.000 τόνους DWT».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών