Στα 43,4 εκατ. δολάρια ανήλθε το μέσο εβδομαδιαίο έσοδο του ρωσικού Δημοσίου από δασμούς στις εξαγωγές πετρελαίου στο διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων 27/1 - 24/2
Οι δια θαλάσσης αποστολές πετρελαίου της Ρωσίας αυξήθηκαν οριακά στα 3,63 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το επταήμερο 17-24/2/23, επίπεδο που έχουν φτάσει ή ξεπεράσει μόλις τέσσερις φορές από τις αρχές του 2022.
Ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος των τεσσάρων εβδομάδων από 27/1 έως 24-2 είναι επίσης ιδαίτερα ενισχυμένος
Υπενθυμίζεται ότι τις επόμενες μέρες θα τεθεί σε ισχύ η απόφαση της Ρωσίας για μείωση της παραγωγής κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα, ως απάντηση στο εμπάργκο της Δύσης και την απόφασή της για επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Μεγάλες αλλαγές στα λιμάνια αναχώρησης
Αλλά παρά το γεγονός ότι οι εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας παραμένουν υψηλές και σταθερές, υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε ότι αφορά τις περιφερειακές αποστολές.
Οι εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα εμφανίζονται δραστικά μειωμένες, λόγω των καταιγίδων που έκλεισαν το λιμάνι του Novorossiysk κατά το μεγαλύτερο μέρος της της εβδομάδας.
Οι ροές από τον τερματικό σταθμό του Murmansk της Αρκτικής μειώθηκαν επίσης, αλλά οι πτώσεις αυτές αντισταθμίστηκαν από τις εξαγωγές που έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ στους τερματικούς σταθμούς της χώρας στον Ειρηνικό.
Μάλιστα οι αποστολές αργού από τα ανατολικά λιμάνια της χώρας πωλούνται σε τιμές σχεδόν 40% υψηλότερες από τα φορτία που εξάγονται μέσω της Βαλτικής, σύμφωνα με ομάδα ερευνητών.
Άλλα στοιχεία υποδεικνύουν κατά το Bloomberg ότι ο όγκος του αργού πετρελαίου σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία - συν τις μικρότερες ροές προς την Τουρκία και τις ποσότητες σε λοία που δεν έχουν δείξει ακόμη τελικό προορισμό - αυξήθηκε κατά την περίοδο των τεσσάρων εβδομάδων 27/1 - 24/2 σε κατά μέσο όρο 3,27 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο
που παρατηρήθηκε από τότε που το Bloomberg άρχισε να παρακολουθεί τις αποστολές στις αρχές του 2022.
Μεταφορτώσεις έξω από την Καλαμάτα
Καθώς οι προορισμοί των φορτίων που φορτώθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου γίνονται εμφανείς, γίνεται σαφές πως οι ροές προς την Κίνα έχουν αυξηθεί σε νέα υψηλά μετά την έναρξη του πολέμου.
Τα ιστορικά πρότυπα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα φορτία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «Άγνωστη Ασία» ή «Άλλα Άγνωστα» θα καταλήξουν στην Ινδία.
Συν τοις άλλοις, συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς οι μεταφορές φορτίων από πλοίο σε πλοίο στη Μεσόγειο, κυρίως κοντά στην ισπανική βορειοαφρικανική πόλη Θέουτα και στις ελληνικές ακτές κοντά στην Καλαμάτα.
Τουλάχιστον 30 φορτία έχουν μεταφερθεί μεταξύ πλοίων σε αυτές τις δύο τοποθεσίες από την αρχή του έτους.
Στα 44 εκατ. δολάρια εβδομαδιαίως τα έσοδα του ρωσικού κράτους
Δώδεκα ακόμη δεξαμενόπλοια Aframax που φόρτωσαν στη Βαλτική από τα τέλη Ιανουαρίου είναι πιθανό να μεταφέρουν τα φορτία τους σε άλλα πλοία στη Μεσόγειο, με βάση τα σήματα προορισμού τους.
Τέλος, τα έσοδα του ρωσικού κράτους από τους δασμούς που επιβάλλει στις εξαγωγές αργού έφτασαν στα 44 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα 17-24/2/23, αν και το μέσο εισόδημα των τεσσάρων εβδομάδων 27/1 - 24/2 μειώθηκε ελαφρώς σε 43,4 εκατομμύρια δολάρια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών