Ο Borrell σκοπεύει να θίξει το θέμα στις συνομιλίες που θα έχει αργότερα σήμερα με τον υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας, Subrahmanyam Jaishanka
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ μπαίνει η Ινδία, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι πουλάει στην Ευρώπη βενζίνη και ντίζελ που παράγονται από ρωσικό πετρέλαιο, σενάριο που εάν επιβεβαιωθεί ισοδυναμεί με παράκαμψη των κυρώσεων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πατάξει τις εισαγωγές προϊόντων παραγόμενων από πετρέλαιο της Ρωσίας διυλιζόμενο στην Ινδία, ιδίως τις αγορές πετρελαίου ντίζελ, δηλώνει ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Josep Borrell, σε συνέντευξή του στους Financial Times.
Η Ινδία μετατράπηκε πέρυσι σε μια από τις χώρες που αγοράζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου, μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Μόσχα εξαιτίας της εισβολής του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία την 24η Φεβρουαρίου 2022. Η πρόσβαση σε φθηνό ρωσικό αργό αύξησε θεαματικά τόσο την παραγωγή, όσο και τα κέρδη των ινδικών διυλιστηρίων, επιτρέποντάς τους να εξάγουν διυλισμένα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.
Συνάντηση με τον Ινδό υπουργό Εξωτερικών
Ο Borrell σκοπεύει να θίξει το θέμα στις συνομιλίες που θα έχει αργότερα σήμερα με τον υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας, Subrahmanyam Jaishankar, δήλωσε στην εφημερίδα.
«Αν μπαίνει στην Ευρώπη ντίζελ ή βενζίνη (...) από την Ινδία και παράγεται από ρωσικό αργό, αυτό είναι ασφαλώς παράκαμψη των κυρώσεων [της ΕΕ] και τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν μέτρα», ανέφερε ο ύπατος εκπρόσωπος.
«Το ότι η Ινδία αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο είναι φυσιολογικό (...) Αν όμως το χρησιμοποιούν για να γίνουν κέντρο όπου διυλίζεται ρωσικό αργό και τα υποπροϊόντα του πωλούνται σε εμάς (...) πρέπει να αναλάβουμε δράση», επέμεινε ο Borrell.
Τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια προχώραγαν σε αγορές ρωσικού πετρελαίου, λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, εισήγαγαν 970.000 ως 981.000 βαρέλια την ημέρα το 2022 και μέχρι τώρα το 2023, με άλλα λόγια πάνω από το ένα πέμπτο του συνόλου.
Η συμφωνία Ινδίας με Rosneft
Η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία της Ρωσίας, η Rosneft, και το ινδικό διυλιστήριο Indian Oil Corp υπέγραψαν συμφωνία που προβλέπει μεγάλη αύξηση των ινδικών εισαγωγών ρωσικών ποικιλιών αργού.
Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, η Ινδία εξήγαγε κατά μέσον όρο 154.000 βαρέλια ντίζελ και καυσίμων για αεροσκάφη στην Ευρώπη. Η ποσότητα αυτή αυξήθηκε στα 200.000 βαρέλια την ημέρα αφού η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων παραγόμενων στη Ρωσία από την 5η Φεβρουαρίου φέτος, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας Kpler.
Ο όποιος μηχανισμός συμφωνηθεί για να ανασχεθούν οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου θα πρέπει να εφαρμοστεί από τις εθνικές αρχές, τόνισε ο Borrell στους Financial Times, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι οι Βρυξέλλες ίσως βάλουν στο στόχαστρο αγοραστές ινδικών υποπροϊόντων πετρελαίου που πιστεύει ότι διυλίστηκαν από ρωσικό αργό.
«Για να πουλάνε, κάποιος αγοράζει. Πρέπει να μελετήσουμε ποιος αγοράζει», συνόψισε ο Borrell.
www.bankingnews.gr
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πατάξει τις εισαγωγές προϊόντων παραγόμενων από πετρέλαιο της Ρωσίας διυλιζόμενο στην Ινδία, ιδίως τις αγορές πετρελαίου ντίζελ, δηλώνει ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Josep Borrell, σε συνέντευξή του στους Financial Times.
Η Ινδία μετατράπηκε πέρυσι σε μια από τις χώρες που αγοράζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου, μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Μόσχα εξαιτίας της εισβολής του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία την 24η Φεβρουαρίου 2022. Η πρόσβαση σε φθηνό ρωσικό αργό αύξησε θεαματικά τόσο την παραγωγή, όσο και τα κέρδη των ινδικών διυλιστηρίων, επιτρέποντάς τους να εξάγουν διυλισμένα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.
Συνάντηση με τον Ινδό υπουργό Εξωτερικών
Ο Borrell σκοπεύει να θίξει το θέμα στις συνομιλίες που θα έχει αργότερα σήμερα με τον υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας, Subrahmanyam Jaishankar, δήλωσε στην εφημερίδα.
«Αν μπαίνει στην Ευρώπη ντίζελ ή βενζίνη (...) από την Ινδία και παράγεται από ρωσικό αργό, αυτό είναι ασφαλώς παράκαμψη των κυρώσεων [της ΕΕ] και τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν μέτρα», ανέφερε ο ύπατος εκπρόσωπος.
«Το ότι η Ινδία αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο είναι φυσιολογικό (...) Αν όμως το χρησιμοποιούν για να γίνουν κέντρο όπου διυλίζεται ρωσικό αργό και τα υποπροϊόντα του πωλούνται σε εμάς (...) πρέπει να αναλάβουμε δράση», επέμεινε ο Borrell.
Τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια προχώραγαν σε αγορές ρωσικού πετρελαίου, λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, εισήγαγαν 970.000 ως 981.000 βαρέλια την ημέρα το 2022 και μέχρι τώρα το 2023, με άλλα λόγια πάνω από το ένα πέμπτο του συνόλου.
Η συμφωνία Ινδίας με Rosneft
Η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία της Ρωσίας, η Rosneft, και το ινδικό διυλιστήριο Indian Oil Corp υπέγραψαν συμφωνία που προβλέπει μεγάλη αύξηση των ινδικών εισαγωγών ρωσικών ποικιλιών αργού.
Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, η Ινδία εξήγαγε κατά μέσον όρο 154.000 βαρέλια ντίζελ και καυσίμων για αεροσκάφη στην Ευρώπη. Η ποσότητα αυτή αυξήθηκε στα 200.000 βαρέλια την ημέρα αφού η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων παραγόμενων στη Ρωσία από την 5η Φεβρουαρίου φέτος, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας Kpler.
Ο όποιος μηχανισμός συμφωνηθεί για να ανασχεθούν οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου θα πρέπει να εφαρμοστεί από τις εθνικές αρχές, τόνισε ο Borrell στους Financial Times, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι οι Βρυξέλλες ίσως βάλουν στο στόχαστρο αγοραστές ινδικών υποπροϊόντων πετρελαίου που πιστεύει ότι διυλίστηκαν από ρωσικό αργό.
«Για να πουλάνε, κάποιος αγοράζει. Πρέπει να μελετήσουμε ποιος αγοράζει», συνόψισε ο Borrell.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών