Η πλήρης "επανασύνδεση" της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων "μέσω των δανείων ενός πολυπολικού κόσμου" θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 7 τρισ. δολαρίων έως το 2040
Η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται μια σημαντική μετατόπιση από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά με σημαντικές επιπτώσεις στις δυτικές αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.
Ωστόσο, οι προβλέψεις της διευθύντριας ερευνών της Morgan Stanley, Katy Huberty, δεν είναι και τόσο ευοίωνες.
Η ίδια προβλέπει ότι η πλήρης "επανασύνδεση" της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων "μέσω των δανείων ενός πολυπολικού κόσμου" θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 7 τρισ. δολαρίων έως το 2040.
Η ομάδα της Huberty, ηγήθηκε μιας ανάλυσης που επανεξέτασε τις επενδυτικές επιπτώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV, τις οποίες διερεύνησε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2021.
Μια βασική βελτίωση στη νέα τους εργασία είναι ότι είδαν την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών μέσα από τον φακό ενός πολυπολικού κόσμου.
Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αν η Δύση θέλει να προωθήσει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα, με ταυτόχρονη άμβλυνση των ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια ριζικά νέα αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, με τις εξελίξεις στη χημεία των μπαταριών να έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν το μενού των διαθέσιμων τεχνολογιών για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Εκτιμούν ότι θα χρειαστούν συνολικές επενδύσεις ύψους 7 τρισ. δολαρίων στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2040, ποσό που προϋποθέτει μια σειρά από στοχευμένες ρυθμίσεις και πολιτικές για τη διευκόλυνση μιας χερσαίας, απαλλαγμένης από τον άνθρακα αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών.
Θεωρούν ότι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο από μια δεκαετία για να επιτευχθεί η εκβιομηχάνιση και η τυποποίηση, με φραγμό μια σειρά από γεωπολιτικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές εκτιμήσεις.
Συμμαχία δυνάμεων
Η μεταφορά της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων από την Ασία στη Δύση θα απαιτήσει μια τεράστια προσπάθεια από κυβερνήσεις και εταιρείες.
Θα χρειαστεί να επενδύσουν τρισεκατομμύρια δολάρια για να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς από την Κίνα, η οποία ελέγχει ήδη το 90% της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
"Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στις δυνάμεις της αγοράς για να οδηγηθούμε σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον.
Η πολιτική γύρω από την υιοθέτηση πρέπει να συντονιστεί με την πολιτική γύρω από την εφοδιαστική αλυσίδα και την προμήθεια, και η πιο έντονη ανάγκη αφορά την προσφορά και όχι τη ζήτηση, κατά τη γνώμη μας", ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.
Παρόλο που ο νόμος των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού έχει δώσει κίνητρα για τη μεταφορά κρίσιμων αλυσίδων εφοδιασμού EV σε άλλες χώρες, ο δυτικός κόσμος αντιμετωπίζει σημαντικό έργο στην αναδιαμόρφωση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ώστε να εξαρτάται λιγότερο από την Κίνα.
Όλα αυτά σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι καθαρής ενέργειας για τον τομέα των μεταφορών μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Το πράσινο μέλλον ακούγεται σπουδαίο, αλλά για να πραγματοποιηθεί, η ικανότητα παραγωγής πυρηνικής ενέργειας πρέπει να αυξηθεί δραματικά.
Σε αντίθετη περίπτωση, τα ηλεκτρικά δίκτυα της Δύσης θα είναι ακόμη πιο αναξιόπιστα και θα μοιάζουν με αυτά των τριτοκοσμικών χωρών.
www.bankingnews.gr
Ωστόσο, οι προβλέψεις της διευθύντριας ερευνών της Morgan Stanley, Katy Huberty, δεν είναι και τόσο ευοίωνες.
Η ίδια προβλέπει ότι η πλήρης "επανασύνδεση" της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων "μέσω των δανείων ενός πολυπολικού κόσμου" θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 7 τρισ. δολαρίων έως το 2040.
Η ομάδα της Huberty, ηγήθηκε μιας ανάλυσης που επανεξέτασε τις επενδυτικές επιπτώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV, τις οποίες διερεύνησε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2021.
Μια βασική βελτίωση στη νέα τους εργασία είναι ότι είδαν την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών μέσα από τον φακό ενός πολυπολικού κόσμου.
Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αν η Δύση θέλει να προωθήσει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα, με ταυτόχρονη άμβλυνση των ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια ριζικά νέα αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, με τις εξελίξεις στη χημεία των μπαταριών να έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν το μενού των διαθέσιμων τεχνολογιών για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Εκτιμούν ότι θα χρειαστούν συνολικές επενδύσεις ύψους 7 τρισ. δολαρίων στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2040, ποσό που προϋποθέτει μια σειρά από στοχευμένες ρυθμίσεις και πολιτικές για τη διευκόλυνση μιας χερσαίας, απαλλαγμένης από τον άνθρακα αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών.
Θεωρούν ότι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο από μια δεκαετία για να επιτευχθεί η εκβιομηχάνιση και η τυποποίηση, με φραγμό μια σειρά από γεωπολιτικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές εκτιμήσεις.
Συμμαχία δυνάμεων
Η μεταφορά της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων από την Ασία στη Δύση θα απαιτήσει μια τεράστια προσπάθεια από κυβερνήσεις και εταιρείες.
Θα χρειαστεί να επενδύσουν τρισεκατομμύρια δολάρια για να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς από την Κίνα, η οποία ελέγχει ήδη το 90% της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
"Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στις δυνάμεις της αγοράς για να οδηγηθούμε σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον.
Η πολιτική γύρω από την υιοθέτηση πρέπει να συντονιστεί με την πολιτική γύρω από την εφοδιαστική αλυσίδα και την προμήθεια, και η πιο έντονη ανάγκη αφορά την προσφορά και όχι τη ζήτηση, κατά τη γνώμη μας", ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.
Παρόλο που ο νόμος των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού έχει δώσει κίνητρα για τη μεταφορά κρίσιμων αλυσίδων εφοδιασμού EV σε άλλες χώρες, ο δυτικός κόσμος αντιμετωπίζει σημαντικό έργο στην αναδιαμόρφωση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ώστε να εξαρτάται λιγότερο από την Κίνα.
Όλα αυτά σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι καθαρής ενέργειας για τον τομέα των μεταφορών μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Το πράσινο μέλλον ακούγεται σπουδαίο, αλλά για να πραγματοποιηθεί, η ικανότητα παραγωγής πυρηνικής ενέργειας πρέπει να αυξηθεί δραματικά.
Σε αντίθετη περίπτωση, τα ηλεκτρικά δίκτυα της Δύσης θα είναι ακόμη πιο αναξιόπιστα και θα μοιάζουν με αυτά των τριτοκοσμικών χωρών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών