Ο ηλεκτροκίνητος δρόμος θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο ο κύριος σκοπός του θα είναι η διευκόλυνση της λειτουργίας φορτηγών και βαρέων οχημάτων
Η Σουηδία ετοιμάζει έναν μοναδικό τύπο υποδομής στους δρόμους, που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι μεταφορές και η βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον. Ήδη ξεκίνησε την κατασκευή της υποδομής ασύρματης φόρτισης στον αυτοκινητόδρομο Ε20 που συνδέει τις πόλεις Hallsberg και Orebro στην κεντρική Σουηδία και είναι μια περιοχή που βρίσκεται στο κέντρο των τριών μεγάλων πόλεων της χώρας, της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε.
Η συγκεκριμένη υποδομή είναι η πρώτη στον κόσμο και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025.
Παράλληλα, η σκανδιναβική χώρα ήδη πειραματίζεται με τη δημιουργία πολλών μικρών τομέων στους αυτοκινητόδρομούς της, ώστε να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στα οχήματα που κινούνται στα τμήματά της, εφόσον αυτά διαθέτουν συστήματα επαγωγικής φόρτισης. Αν ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε η χώρα θα περάσει στην επόμενη φάση με την κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση.
Ο ηλεκτροκίνητος δρόμος θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο ο κύριος σκοπός του θα είναι η διευκόλυνση της λειτουργίας φορτηγών και βαρέων οχημάτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον υπάρχουν παρόμοιοι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ευρώπη, τα φορτηγά θα έχουν λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει να κάνει με τις αυτονομίες τους και δεν θα έχουν ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερο κόστος και περισσότερο βάρος.
Η δυναμική φόρτιση, δηλαδή η φόρτιση που πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης μπορεί να κάνει τα φορτηγά και τις μεταφορές φορτίου περισσότερο ανεξάρτητα από τους στατικούς σταθμούς φόρτισης, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση.
Οι ειδικοί λένε επίσης ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στη φθηνότερη παραγωγή τέτοιων οχημάτων, καθώς δεν θα απαιτούν τόσο μεγάλες μπαταρίες. Αν και έχει αποφασιστεί η προθεσμία για την ολοκλήρωση του ηλεκτροδοτημένου δρόμου, ο τρόπος με τον οποίο ο δρόμος θα φορτίζει τα οχήματα δεν έχει αποφασιστεί. Υπάρχουν τρεις επιλογές που εξετάζουν οι ειδικοί και όλες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Οι επιλογές είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως ακριβώς λειτουργούν ορισμένα λεωφορεία και τραμ, η αγώγιμη φόρτιση που λειτουργεί τόσο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όσο και για ιδιωτικά αυτοκίνητα εφόσον υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας και η επαγωγική φόρτιση, όπου ειδικός εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.
Ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers τόνισαν ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία. Ηλεκτροδοτώντας μόνο το 25% των δρόμων θα μπορούσε να φέρει ουσιαστική λύση και πραγματική αλλαγή στον τρόπο φόρτισης οχημάτων που βρίσκονται σε κίνηση.
www.bankingnews.gr
Η συγκεκριμένη υποδομή είναι η πρώτη στον κόσμο και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025.
Παράλληλα, η σκανδιναβική χώρα ήδη πειραματίζεται με τη δημιουργία πολλών μικρών τομέων στους αυτοκινητόδρομούς της, ώστε να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στα οχήματα που κινούνται στα τμήματά της, εφόσον αυτά διαθέτουν συστήματα επαγωγικής φόρτισης. Αν ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε η χώρα θα περάσει στην επόμενη φάση με την κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση.
Ο ηλεκτροκίνητος δρόμος θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο ο κύριος σκοπός του θα είναι η διευκόλυνση της λειτουργίας φορτηγών και βαρέων οχημάτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον υπάρχουν παρόμοιοι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ευρώπη, τα φορτηγά θα έχουν λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει να κάνει με τις αυτονομίες τους και δεν θα έχουν ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερο κόστος και περισσότερο βάρος.
Η δυναμική φόρτιση, δηλαδή η φόρτιση που πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης μπορεί να κάνει τα φορτηγά και τις μεταφορές φορτίου περισσότερο ανεξάρτητα από τους στατικούς σταθμούς φόρτισης, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση.
Οι ειδικοί λένε επίσης ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στη φθηνότερη παραγωγή τέτοιων οχημάτων, καθώς δεν θα απαιτούν τόσο μεγάλες μπαταρίες. Αν και έχει αποφασιστεί η προθεσμία για την ολοκλήρωση του ηλεκτροδοτημένου δρόμου, ο τρόπος με τον οποίο ο δρόμος θα φορτίζει τα οχήματα δεν έχει αποφασιστεί. Υπάρχουν τρεις επιλογές που εξετάζουν οι ειδικοί και όλες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Οι επιλογές είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως ακριβώς λειτουργούν ορισμένα λεωφορεία και τραμ, η αγώγιμη φόρτιση που λειτουργεί τόσο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όσο και για ιδιωτικά αυτοκίνητα εφόσον υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας και η επαγωγική φόρτιση, όπου ειδικός εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.
Ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers τόνισαν ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία. Ηλεκτροδοτώντας μόνο το 25% των δρόμων θα μπορούσε να φέρει ουσιαστική λύση και πραγματική αλλαγή στον τρόπο φόρτισης οχημάτων που βρίσκονται σε κίνηση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών