Oι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα χρήματα για τρόφιμα και καύσιμα αυτοκινήτων
Αμετάβλητες παρέμειναν οι λιανικές πωλήσεις στη ζώνη του ευρώ τον Απρίλιο, ανακοίνωσε η Eurostat την Τρίτη, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα χρήματα για τρόφιμα και καύσιμα αυτοκινήτων, αλλά αύξησαν τις αγορές άλλων προϊόντων, ιδίως μέσω διαδικτύου.
Ο όγκος των λιανικών πωλήσεων στις 20 χώρες που μοιράζονται το νόμισμα του ευρώ ήταν στα ίδια επίπεδα με τον Μάρτιο και ήταν 2,6% χαμηλότερος σε ετήσια βάση.
Αυτό συγκρινόταν με τις μέσες προβλέψεις σε δημοσκόπηση του Reuters μεταξύ οικονομολόγων για μηνιαία αύξηση 0,2% και μείωση 3,0% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Η κατανάλωση ήταν αδύναμη όλο το έτος, καθώς τα πραγματικά εισοδήματα μειώνονται και τα νοικοκυριά ξοδεύουν πλέον μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους στην ακριβή ενέργεια και στην αποπληρωμή πιστώσεων και υποθηκών, υπονομεύοντας τη ζήτηση για άλλα αγαθά.
Τα νοικοκυριά έχουν επίσης αυξήσει τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλότερων επιτοκίων και ως προφύλαξη σε μια περίοδο χαμηλής οικονομικής ανάπτυξης.
Οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 0,5% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και οι πωλήσεις καυσίμων αυτοκινήτων κατά 2,3%.
Οι πωλήσεις μη τροφίμων αυξήθηκαν κατά 0,5%, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7%. Σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, όλες οι κατηγορίες πωλήσεων ήταν ασθενέστερες
www.bankingnews.gr
Ο όγκος των λιανικών πωλήσεων στις 20 χώρες που μοιράζονται το νόμισμα του ευρώ ήταν στα ίδια επίπεδα με τον Μάρτιο και ήταν 2,6% χαμηλότερος σε ετήσια βάση.
Αυτό συγκρινόταν με τις μέσες προβλέψεις σε δημοσκόπηση του Reuters μεταξύ οικονομολόγων για μηνιαία αύξηση 0,2% και μείωση 3,0% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Η κατανάλωση ήταν αδύναμη όλο το έτος, καθώς τα πραγματικά εισοδήματα μειώνονται και τα νοικοκυριά ξοδεύουν πλέον μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους στην ακριβή ενέργεια και στην αποπληρωμή πιστώσεων και υποθηκών, υπονομεύοντας τη ζήτηση για άλλα αγαθά.
Τα νοικοκυριά έχουν επίσης αυξήσει τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλότερων επιτοκίων και ως προφύλαξη σε μια περίοδο χαμηλής οικονομικής ανάπτυξης.
Οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 0,5% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και οι πωλήσεις καυσίμων αυτοκινήτων κατά 2,3%.
Οι πωλήσεις μη τροφίμων αυξήθηκαν κατά 0,5%, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7%. Σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, όλες οι κατηγορίες πωλήσεων ήταν ασθενέστερες
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών