Τελευταία Νέα
Διεθνή

Βρώμικο παιχνίδι του IFF υπέρ των Γερμανών εφοπλιστών: «Η ελληνική ναυτιλία είναι η δύναμη πυρός του Putin... καταστρέψτε την»

Βρώμικο παιχνίδι του IFF υπέρ των Γερμανών εφοπλιστών: «Η ελληνική ναυτιλία είναι η δύναμη πυρός του Putin... καταστρέψτε την»
Αν και η G7 και η ΕΕ έχουν συμφωνήσει σε ένα ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο, τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο συνεχίζουν να ρέουν…
Σχετικά Άρθρα
Σε ομηρία της ελληνικής κυβέρνησης και της ελληνικής ναυτιλίας καλεί ο επικεφαλής οικονομολόγος του IIF Robin Brooks, σε μια συνέντευξη του στη γερμανική ιστοσελίδα RND, τις απαντήσεις της οποίας κάλλιστα θα μπορούσε να είχαν δώσει Γερμανοί εφοπλιστές.
«Αν και η G7 και η ΕΕ έχουν συμφωνήσει σε ένα ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο, τα έσοδα της Ρωσίας συνεχίζουν να ρέουν.
Σε αυτό συμβάλλουν κατά πολύ τα ελληνικά τάνκερ», εξηγεί.
Στη συνέχεια, ο Brooks κάνει λόγο για το πώς η Ρωσία συνεχίζει να γεμίζει το πολεμικό της σεντούκι με εξαγωγές πετρελαίου, ποιον ρόλο παίζουν σε αυτό τα ελληνικά τάνκερ και τι μπορεί να κάνει η Δύση… για να περιορίσει.
Φυσικά, όλα αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη υπό το πρίσμα ότι «η Ελλάδα επιβαρύνει τη γερμανική εμπορική ναυτιλία».
Όπως είχε σημειωθεί στους γερμανικούς Financial Times, «οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελούνται στην αγορά της εμπορικής ναυτιλίας εξαιτίας της κρίσης και διεκδικούν βαθμιαία τα πρωτεία των Γερμανών πλοιοκτητών.
Οι Γερμανοί εφοπλιστές με πλοία τσάρτερ συνεχίζουν να ελέγχουν ακόμη το μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων, ωστόσο πλέον δεν παίζουν σχεδόν κανένα ρόλο στις σημερινές μεγάλες συμφωνίες».

Το πετρέλαιο ρέει…

«Η Ρωσία μεταφέρει περίπου το 45% του πετρελαίου της μέσω της Μαύρης Θάλασσας, και αυτή η μεταφορά έχει γίνει σημαντικά πιο ακριβή.
Οι ουκρανικές επιθέσεις πλήττουν οικονομικά τη Ρωσία.
Ο αυξημένος κίνδυνος για τα πετρελαιοφόρα οδηγεί σε υψηλότερο κόστος ασφάλισης και επηρεάζει τα ρωσικά πλοία καθώς και τα καζακικά τάνκερ.
Το πετρέλαιο από το Καζακστάν αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ του συνόλου των εξαγωγών πετρελαίου από τη Μαύρη Θάλασσα.
Ως αποτέλεσμα, η χώρα υφίσταται τώρα ένα είδος παράπλευρης ζημίας.
Το υψηλότερο κόστος μεταφοράς σημαίνει ότι η Ρωσία και το Καζακστάν βγάζουν λιγότερα χρήματα από τις πωλήσεις πετρελαίου.
Εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις σε πετρελαιοφόρα στη Μαύρη Θάλασσα, ορισμένοι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να αποσυρθούν από τη Μαύρη Θάλασσα.
Εάν ο όγκος των εξαγωγών στη Μαύρη Θάλασσα μειωθεί δραστικά, η παγκόσμια τιμή του πετρελαίου θα αυξηθεί.
Ωστόσο, οι Ουκρανοί θα έπρεπε να βυθίσουν ένα πετρελαιοφόρο ή να πραγματοποιήσουν άλλες μεγάλες επιθέσεις για να σταματήσουν τη ναυτιλία στη Μαύρη Θάλασσα.
Μόνο τότε θα υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις στην τιμή του πετρελαίου.
Η Ουκρανία γνωρίζει αυτόν τον κίνδυνο και φαίνεται να είναι εξαιρετικά προσεκτική και ακριβής στις επιθέσεις της» επισημαίνει ο Brooks.

Για το πλαφόν…

Σε ό,τι αφορά το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, o Brooks υποστηρίζει:
«Το ανώτατο όριο τιμής μείωσε την τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Αλλά η Ρωσία άντλησε περισσότερο πετρέλαιο για να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη τιμή.
Έτσι, το αναμενόμενο αποτέλεσμα δεν υλοποιήθηκε, ο Putin συνεχίζει να κερδίζει πολλά από την επιχείρηση πετρελαίου.
Αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολαρίων ΗΠΑ είναι πολύ υψηλό.
Χώρες όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα είχαν αντιταχθεί σθεναρά σε ένα χαμηλότερο ανώτατο όριο τιμών και επικράτησαν.
Το Κίεβο δεν είναι χαρούμενο που η Ρωσία συνεχίσει να γεμίζει το πολεμικό της σεντούκι με εξαγωγές πετρελαίου.
Οι ουκρανικές απειλές για επίθεση σε άλλα πλοία στη Μαύρη Θάλασσα είναι, ας πούμε, ένα μέσο για να μειωθεί λίγο το ανώτατο όριο τιμών.
Επίσης, η Δύση δεν μπορεί να επέμβει στις πωλήσεις πετρελαίου στην Κίνα επειδή οι Κινέζοι έχουν τον δικό τους μεγάλο στόλο δεξαμενόπλοιων.
Η Κίνα δεν έχει υιοθετήσει το ανώτατο όριο τιμών και θα μπορούσε να πληρώσει περισσότερα χρήματα εάν το απαιτήσει η Ρωσία.
Η Ινδία χρησιμοποιεί δυτικά δεξαμενόπλοια, κυρίως από Έλληνες πλοιοκτήτες, για τη μεταφορά πετρελαίου.
Σε αυτή την περίπτωση, το πλαφόν είναι εν ισχύι και έτσι διασφαλίζεται πως ο Putin θα πάρει λιγότερα χρήματα για το πετρέλαιό του».

Για του Έλληνες πλοιοκτήτες

Σε ό,τι αφορά τον ελληνικό εφοπλισμό, «Βλέπουμε ολοένα και πιο συχνά ότι Έλληνες πλοιοκτήτες πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε πολύπλοκα εταιρικά δίκτυα με ασαφή ιδιοκτησία και αποσύρονται από τις ρωσικές επιχειρήσεις.
Το βλέπουμε πολύ καθαρά στη Μαύρη Θάλασσα, και είναι μεγάλο πρόβλημα.
Διότι μόνο εάν η Δύση διατηρήσει τον έλεγχο του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί επίσης να διασφαλίσει την τήρηση του ανώτατου ορίου τιμής.
Πιο πρόσφατα, τα ελληνικά τάνκερ μετέφεραν το 45% του ρωσικού πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα.
Η Δύση χάνει τον έλεγχο των δεξαμενόπλοιων και τον αποκτά η Ρωσία.
Η Ρωσία έβγαλε πολλά χρήματα από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, και τώρα κάθεται πάνω σε αυτά τα χρήματα.
Πολλά από τα ελληνικά τάνκερ είναι ηλικίας 20 έως 25 ετών και ουσιαστικά πρέπει να αποσυρθούν.
Είναι σχεδόν αδύνατο να ασφαλιστούν…
Για τους Έλληνες, αυτή είναι μια ευκαιρία να ξεφορτωθούν τα παλιά τάνκερ για αρκετά χρήματα.
Οι Ρώσοι από την άλλη γνωρίζουν ότι μέχρι τώρα ήταν εξαρτημένοι και ευάλωτοι στα ελληνικά πλοία.
Αν είναι κάτοχοι των πλοίων, δεν θα τους νοιάζουν τα ανώτατα όρια τιμών και οι κυρώσεις».

Τι μπορεί να κάνει η ΕΕ;

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του IIF, «η ΕΕ πρέπει να ορίσει ότι τα τάνκερ μπορούν να πωλούνται μόνο σε δυτικές εταιρείες.
Επιπλέον, το ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο θα πρέπει να μειωθεί κατά 10 έως 50 δολάρια.
Οι πλούσιες σε πετρέλαιο χώρες της ΕΕ όπως η Γερμανία και η Γαλλία πρέπει να καταστήσουν σαφές στην ελληνική κυβέρνηση ότι η τιμή του ρωσικού πετρελαίου πρέπει να πέσει.
Είναι απίστευτο ότι αυτό αποτυγχάνει λόγω του βέτο της Ελλάδας.
Σε απάντηση, η Ρωσία θα μπορούσε να κλείσει τις πετρελαϊκές της δραστηριότητες, ανεβάζοντας τις τιμές.
Η Ρωσία δεν σταματά τις εξαγωγές πετρελαίου, γιατί χρειάζεται απεγνωσμένα τα έσοδα.
Με ανώτατο όριο τιμής στα 50 δολάρια, ο Putin θα εξάγει τόσο πετρέλαιο – ίσως και περισσότερο.
Σημειώνεται πως στη Ρωσία δεν υπάρχει τρόπος αποθήκευσης μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου.
Έτσι, ο Putin δεν έχει άλλη επιλογή από το να πουλήσει το πετρέλαιο».
Σημειώνεται πως οι εξαγωγές πετρελαίου είναι τόσο κρίσιμες για τη Ρωσία, που στην πραγματικότητα απέτρεψαν την κρατική χρεοκοπία.
«Στην αρχή του πολέμου υπήρξε μια συζήτηση για το αν έπρεπε να επιβληθεί εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Οι Γερμανοί πολιτικοί φοβούνταν μια βιομηχανική κατάρρευση και πιθανά κύματα ανεργίας.
“Η Ρωσία είναι ένα βενζινάδικο που προσποιείται ότι είναι χώρα”.
Αυτή η πρόταση του Αμερικανού γερουσιαστή John McCain περιγράφει τέλεια τη Ρωσία.
Αν οι Ρώσοι χάσουν τα πετρελαϊκά τους έσοδα, δεν θα έχουν τίποτα
Θα υπήρχε η χειρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία, το νόμισμα θα κατέρρεε, ο πληθωρισμός θα αυξανόταν απότομα και η κεντρική τράπεζα θα έπρεπε να αυξήσει υπερβολικά τα επιτόκια.
Είναι σχεδόν αδύνατο να διεξάγεις επιθετικό πόλεμο όταν η οικονομία καταρρέει κάτω από τα πόδια σου.
Με ένα εμπάργκο πετρελαίου, ο πόλεμος θα είχε τελειώσει εδώ και πολύ καιρό.
Τώρα η Ρωσία κερδίζει και μπορεί να παρατείνει τον πόλεμο».
8_24.JPG
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης