Πώς να εκπαιδευτούν σε ένα μόλις εξάμηνο οι Ουκρανοί πιλότοι, όταν μόλις οκτώ εξ αυτών μιλούν άπταιστα αγγλικά
Ωστόσο, αντί για στρατιωτική υπεροχή έναντι της ρωσικής αεροπορίας, θα φέρει προβλήματα στην Ουκρανία, τα οποία πρέπει να λύσει επειγόντως – και ένα από τα ζητήματα είναι η γλώσσα, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό.
Χωρίς ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα η εκπαίδευση των Ουκρανών
Η Ουκρανία έχει ένα μη ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για το πότε θέλει να ολοκληρώσει την εκπαίδευση πιλότων.
Δεν διαθέτει την υποδομή για να φιλοξενήσει μαχητικά αεροσκάφη F-16 τέταρτης γενιάς, όπως καλά εξοπλισμένα αεροδρόμια.
Θα πρέπει να κατασκευαστούν ολόκληρα αεροδρόμια, όχι μόνο διάδρομοι, και πρέπει να περιλαμβάνουν πύργους διοίκησης, πεδία ραντάρ, κέντρα συντήρησης και εξυπηρέτησης αεροσκαφών, αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους κ.λπ.
Επιπλέον, η εκπαίδευση πιλότων είναι απαραίτητη και η μη γνώση αγγλικών είναι το πρώτο εμπόδιο για τους περισσότερους Ουκρανούς πιλότους.
Μόνο οκτώ Ουκρανοί πιλότοι γνωρίζουν καλά αγγλικά
Το Politico επικαλείται έναν Αμερικανό αξιωματούχο και μια πηγή εξοικειωμένη με τον ουκρανικό σχεδιασμό.
Αποκάλυψε ότι μόνο οκτώ Ουκρανοί πιλότοι μιλούν άπταιστα αγγλικά, καθιστώντας τους έτσι έτοιμους να ξεκινήσουν την εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον Αμερικανό αξιωματούχο, 20 πιλότοι που μιλούν κάποια αγγλικά είναι διαθέσιμοι για να ξεκινήσουν μαθήματα γλώσσας στο Ηνωμένο Βασίλειο τις επόμενες ημέρες.
Ουσιαστικά, οι Ουκρανοί πιλότοι δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις και μάλιστα σε πεδίο στρατιωτικών επιχειρήσεων με αμερικανικά αεροσκάφη χωρίς γνώση αγγλικών.
Επιπλέον, η εκμάθηση πτήσης με τη σύγχρονη τεχνολογία απαιτεί αρκετά χρόνια εκπαίδευσης, όχι τους έξι μήνες που συχνά αναφέρουν δυτικοί και ουκρανοί αξιωματούχοι και μέσα ενημέρωσης.
Ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, ταξίαρχος Patrick Ryder αποκάλυψε ότι οι ΗΠΑ θα αρχίσουν να εκπαιδεύουν Ουκρανούς πιλότους να πετούν μαχητικά αεροσκάφη F-16 τον Οκτώβριο στην αεροπορική βάση Morris στο Tucson της Αριζόνα, ενώ τον Σεπτέμβριο θα προηγηθεί μάθημα αγγλικής γλώσσας για πιλότους.
Ο ταξίαρχος είπε ότι «πολλοί πιλότοι και δεκάδες τεχνικοί» θα εκπαιδευτούν χωρίς να διευκρινίσει τον ακριβή αριθμό, προσθέτοντας πως η μεταφορά μαχητικών αεροσκαφών F-16 στην Ουκρανία θα διαρκέσει «μήνες, όχι εβδομάδες».
Η Ουκρανία δεν έχει υποδομή
Ο Ryder πρόσθεσε ότι τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 θα πρέπει να ενισχύσουν το στρατιωτικό δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας και να μην επιστρατευθούν για τις ανάγκες του ουκρανικού στρατού στην παρούσα αντεπίθεση.
Παραδέχτηκε ότι η Ουκρανία δεν διαθέτει την απαραίτητη υποδομή για να φιλοξενήσει μαχητικά αεροσκάφη F-16.
Είχε προγραμματιστεί οι ευρωπαϊκές χώρες να εκπαίδευαν τους Ουκρανούς πιλότους και οι ΗΠΑ θα συμμετείχαν εάν εξαντλούνταν οι δυνατότητές τους.
Δυτικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ένας συνασπισμός 11 χωρών θα ξεκινήσει την εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων για τα F-16 τον Αύγουστο.
Αυτές οι χώρες περιλαμβάνουν τη Δανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τον Καναδά, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σουηδία και τη Μεγάλη Βρετανία.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky δήλωσε ότι αναμένει 42 αεροσκάφη από την Ολλανδία και 19 από τη Δανία.
Η Ολλανδία δεν διευκρίνισε τον αριθμό των αεροσκαφών ή πότε θα διατεθούν στην Ουκρανία.
Ωστόσο, αυτά τα αεροσκάφη θα είναι άχρηστα για την Ουκρανία σε αυτόν τον πόλεμο, δεδομένου ότι ένας πιλότος μπορεί να μάθει να απογειώνεται, να προσγειώνεται και μερικές βασικές λειτουργίες μόνο σε μισό χρόνο εκπαίδευσης.
Ωστόσο, η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων έχει ήδη αρχίσει, συγκεκριμένα στη Ρουμανία.
Ένα ερώτημα που τίθεται είναι τι είδους όπλα θα παραδώσει η Δύση στο Κίεβο για τα αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη, διερωτάται ο έγκυρος στρατιωτικός αναλυτής Ahmed Adel.
Αμερικανός στρατηγός: Θα χρειαστούν τέσσερα με πέντε χρόνια
Ορισμένα δυτικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι τα μαχητικά αεροσκάφη F-16, τα οποία θα παραδοθούν στο Κίεβο το επόμενο έτος, θα έχουν πρόσβαση μόνο σε πυραύλους μικρού βεληνεκούς, καθώς είναι αμφίβολο πως οι ΗΠΑ θα συμφωνήσουν να προμηθεύσουν την Ουκρανία με πυραύλους JASSM, οι οποίοι διαθέτουν εμβέλεια χιλίων χιλιομέτρων.
Ένα άλλο ερώτημα είναι πόσο θα υπάρξουν τα F-16 στο ουκρανικό έδαφος, καθώς δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ρωσία θα τα καταστρέψει μόλις φτάσουν στη χώρα.
Όλη η συζήτηση γύρω από την αποστολή των F-16 στην Ουκρανία στιγματίστηκε στις 25 Αυγούστου με το θάνατο τριών πιλότων της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου ενός διάσημου πιλότου μαχητικού αεροσκάφους με το διακριτικό κλήσης «Juice».
Η συντριβή σηματοδοτεί μια μεγάλη ανατροπή για το Κίεβο, το οποίο προσπαθούσε να εξασφαλίσει προηγμένα αεροσκάφη F-16 για να ενισχύσει την αεροπορία της σοβιετικής εποχής, αλλά αυτό θα αποδειχθεί σημαντικό πλήγμα ηθικού για την Ουκρανία.
Το ηθικό δέχτηκε επίσης ένα πλήγμα όταν ο στρατηγός James Hecker, διοικητής των αμερικανικών Πολεμικών Αεροποριών στην Ευρώπη και την Αφρική, είπε στους δημοσιογράφους ότι η προετοιμασία των μοιρών F-16 για μάχη μπορεί να διαρκέσει «τέσσερα ή πέντε χρόνια».
«Ο Hecker μιλά για κορυφαία τεχνογνωσία, αλλά ακόμη και για βασικές ικανότητες - όπως μεμονωμένες επιθέσεις αέρος-εδάφους – που πιθανότατα θα χρειαστούν έξι μήνες.
Και δεν υπάρχει τρόπος να το παρακάμψουμε», έγραψε το Politico.
Όμως, όπως θα έπρεπε να έχει μάθει μέχρι τώρα η Δύση, δεν έχουν να κάνουν με αγρότες που κρατούν AK-47 στο Αφγανιστάν, αλλά με τον προηγμένο και εξαιρετικά επαγγελματικό ρωσικό στρατό, όπου οι κορυφαίοι πιλότοι είναι ζωτικής σημασίας.
Οι εκπαιδευμένοι, μόλις για ένα εξάμηνο, Ουκρανοί πιλότοι θα καταλήξουν με τον ίδιο τρόπο όπως οι εκπαιδευμένες από τη Δύση και ένοπλες μονάδες ουκρανικού στρατού που συμμετέχουν στην αντεπίθεση – θα εξαφανιστούν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών