Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σε απελπισία οι Ουκρανοί, εκλιπαρούν για F-16 - Οι νέες τακτικές της Ρωσίας προκαλούν πλήρη καταστροφή στα μαχητικά Mig-29

Σε απελπισία οι Ουκρανοί, εκλιπαρούν για F-16 - Οι νέες τακτικές της Ρωσίας προκαλούν πλήρη καταστροφή στα μαχητικά Mig-29
Οι Ουκρανοί χρειάζονται άμεσα αεροπορική συνδρομή από τη Δύση καθώς έχουν χάσει μέσα σε λίγες ημέρες 20 αεροσκάφη Mig-29, οκτώ επιθετικά αεροσκάφη Su-25, ένα βομβαρδιστικό Su-24, δύο αεροσκάφη εκπαίδευσης μάχης L-39 και τρία ελικόπτερα Mi-8
Σχετικά Άρθρα
Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία αντιμετώπισε τρομακτικά επίπεδα απωλειών και καταστροφών τις τελευταίες δύο εβδομάδες, εγείροντας σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητά της να επηρεάζει τις χερσαίες επιχειρήσεις υπέρ των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας (AFU).

Σύμφωνα με το TASS, κατά τη διάρκεια συνάντησης με στρατιωτικό προσωπικό των ομαδικών μονάδων Vostok, στους οποίους απονεμήθηκαν κρατικά βραβεία, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Shoigu είπε: «Έχουμε συγκροτήματα που κατέρριψαν 24 αεροσκάφη σε πέντε ημέρες».
Σύμφωνα με αναφορές του RuMoD για την πρόοδο της επιχείρησης, οι ρωσικές μονάδες αεράμυνας κατέρριψαν 19 AFU MiG-29 από τις 14 Οκτωβρίου έως τις 25 Οκτωβρίου.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις παραπάνω αναφορές, οι ρωσικές μονάδες αεράμυνας κατέρριψαν επίσης ένα L-39, τρία Su-25 και τρία Mi-8 κατά την ίδια περίοδο.
Εν ολίγοις ξέμειναν...

Οι στρατιωτικοί αναλυτές αποδίδουν τη θεαματική αύξηση της φθοράς σε:

1. Αλλαγή στη ρωσική τακτική.
2. Ανάπτυξη πυραύλων αέρος μεγάλου βεληνεκούς RVV-BD εξοπλισμένου MiG-31K στην Κριμαία.
3. Χρήση του συνδυασμού A-50U AWACS και S-400 IADS.

Αλλαγή στην Τακτική

Η AFU χρησιμοποιεί μαχητικά MiG-29 για να παραδώσει δορυφορικά καθοδηγούμενες βόμβες JDAM ώστε να αποτρέψει τα ρωσικά στρατεύματα και προμήθειες και πυραύλους HARM.
Συνήθως, τα ουκρανικά MiG-29 πετούν πολύ χαμηλά για να αποφύγουν τον εντοπισμό από τα ρωσικά ραντάρ αεράμυνας. Όταν πλησιάζουν τα σημεία εκτόξευσης JDAM ή HARM,προσπαθούν να κερδίσουν ύψος για να μεγιστοποιήσουν την εμβέλεια για τα JDAM τους ή για να κλειδώσουν τους πυραύλους HARM τους στα ρωσικά ραντάρ αεράμυνας (AD).
Μόλις ανεβούν πιο ψηλά στον αέρα, είναι επιρρεπείς στον εντοπισμό από τα ρωσικά ραντάρ AD. Έτσι, το σημείο έλξης υπολογίζεται για να κρατήσει την πλατφόρμα εκτόξευσης εκτός εμβέλειας των ρωσικών συστημάτων AD.
Αφού απελευθερώσουν το φορτίο του όπλου τους, τα AFU MiG-29 «χτυπούν ξανά» και επιστρέφουν στη βάση τους σε επίπεδα δέντρων.
Όσο μπορούσαν να ακολουθήσουν τις παραπάνω τακτικές, τα επίπεδα φθοράς τους ήταν χαμηλά.

Οι Kamikaze μεγαλύτερης εμβέλειας

Το MiG-29 έχει ελάχιστη ακτίνα δράσης (RoA), πετώντας στο ύψος των δέντρων με βαρύ φορτίο όπλων.
Η βάση του αεροσκάφους κοντά στο μέτωπο της μάχης, δεδομένου του περιορισμένου RoA του, δεν αποτελεί επιλογή για το AFU, καθώς θα ήταν ευκολότερο για το RuAF να καταστρέψει τα MiG-29 στο έδαφος. 
Μέχρι πρόσφατα, τα AFU MiG-29 περνούσαν μέσω των μπροστινών βάσεων της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας για να φτάσουν στα σημεία εκτόξευσης των όπλων τους. Μετά τον ανεφοδιασμό και τον οπλισμό στην μπροστινή βάση, μπορούσαν να απογειωθούν, να πετάξουν στο ύψος δέντρων, να τραβήξουν τα όπλα τους, να χτυπήσουν ξανά και να ξεφύγουν, δίνοντας στη ρωσική αεράμυνα ανεπαρκή χρόνο για να αντιδράσουν αποτελεσματικά.
Η σταδιοποίηση μέσω μιας μπροστινής αεροπορικής βάσης ήταν ασφαλής, καθώς θα χρειαζόταν χρόνος από τις ρωσικές δυνάμεις για να ανιχνεύσουν την παρουσία του επιτιθέμενου αεροσκάφους στην μπροστινή αεροπορική βάση και να διατάξουν ένα προληπτικό χτύπημα.
Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο, η Ρωσία άρχισε να χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα αεροσκάφη αναγνώρισης μεγάλης εμβέλειας και drone καμικάζι για να παρακολουθεί τις αεροπορικές βάσεις της AFU, επιτρέποντάς τους να χτυπήσουν αμέσως κάθε μαχητικό που ανεφοδιάζει και οπλίζει στη βάση.
Χωρίς την επιλογή να περάσουν από μια μπροστινή αεροπορική βάση, το AFU MiG-29 είναι πιθανό να αναγκαστεί να πετάξει σε μεγαλύτερα υψόμετρα, καθιστώντας τα πιο ευάλωτα στον εντοπισμό AWACS και την εμπλοκή S-400.
drone_kamikaze-930x550.jpg
Η Ρωσία «συνδυάζει» πυραύλους S-400 με A-50 AWACS

Σε μια εκπληκτική αποκάλυψη, Ρώσοι αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι χρησιμοποίησαν το σύστημα πυραύλων εδάφους-αέρος S-400 Triumph (SAM) σε συντονισμό με το A-50 Airborne Warning and Control System (AWACS) για να καταρρίψουν ένα ουκρανικό μαχητικό τζετ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του TASS που επικαλείται έναν ανώνυμο Ρώσο, η σύντηξη λειτούργησε τέλεια και οδήγησε στην κατάρριψη τουλάχιστον ενός ουκρανικού μαχητικού.
Αν και οι πληροφορίες δεν μπορούσαν να επαληθευτούν και δεν υπήρχε επίσημη ανακοίνωση από το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας (RuMoD), την ίδια στιγμή, δεν υπάρχει λόγος αμφιβολίας για τον ισχυρισμό.
Η Ρωσία ήταν από καιρό επιφυλακτική με τα αεροσκάφη ειδικών αποστολών του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, τα RC-135 Rivet, MQ-9 Reaper και E-3C Sentry AWACS, που πετούσαν στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα για τη συλλογή ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT) στο σύστημα ραντάρ της Ρωσίας.
Οι αεροπορικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ, επίσης, είχαν προσδιορίσει την ικανότητα στις αποστολές Καταστολής/Καταστροφής της Εχθρικής Αεράμυνας (SEAD/DEAD) ως μία από τις περιοχές ώθησής τους, ωθώντας τη Ρωσία να χρησιμοποιήσει διαφορετικά τους S-400 και να ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες των αντιπάλων να βρουν αντίμετρα.

Αποκαλυπτικός ισχυρισμός Ρώσων αξιωματούχων

Το TASS ανέφερε ότι το S-400 χρησιμοποιήθηκε σε «σύνδεση» με το A-50 AWACS στην εν εξελίξει Ειδική Στρατιωτική Επιχείρηση (SMO). «Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, η Ρωσία χρησιμοποίησε το σύστημα αεράμυνας S-400 Triumph σε συνδυασμό με το αεροσκάφος ανίχνευσης ραντάρ μεγάλης εμβέλειας A-50, το οποίο εξασφάλισε την επιτυχία της χρήσης του συστήματος κατά της εχθρικής αεροπορίας», ανέφερε η έκθεση.
«Το σύστημα αεράμυνας S-400 εκτοξεύτηκε στο μέγιστο βεληνεκές του σε στόχους που κατά τη στιγμή της καταστροφής βρίσκονταν σε ύψος περίπου 1.000 μέτρων ενώ χρησιμοποιήθηκαν νέες κεφαλές αντιαεροπορικών κατευθυνόμενων πυραύλων».
Ένα άλλο ρεπορτάζ ανέφερε επίσης ότι ο Υπουργός Άμυνας Shoigu αλληλεπιδρούσε με στρατεύματα και έκανε μια παρατήρηση για τεράστιες απώλειες ουκρανικών UAV την τελευταία εβδομάδα.
«Καταρρίψαμε 24 αεροσκάφη σε 5 ημέρες», είπε ο Shoigu επισκεπτόμενος την Ομάδα Δυνάμεων Βοστόκ στα ανατολικά της Ουκρανίας. Δεν είναι σαφές εάν ένα από αυτά τα ουκρανικά αεροπλάνα που καταρρίφθηκαν είναι θύμα της ομάδας A50-S400.

S-400-Triumph-anti-aircraft-missile-system_1.webp
A-50-airborne-early-warning-and-control-1_1.webp

Τακτικές και Διαδικασίες

Εύλογα μπορούν να γίνουν εικασίες σχετικά με την τακτική διαδικασία που υιοθετήθηκε για την πραγματοποίηση της αρχικής υπόδειξης και πυροδότησης.
Ο πύραυλος που εκτοξεύτηκε θα μπορούσε να είναι ο πύραυλος 40N6E με την πιο εκτεταμένη εμβέλεια των 400 χιλιομέτρων. Η έκθεση του TASS ισχυρίζεται ότι ο S-400 «εκτοξεύτηκε στο μέγιστο βεληνεκές του». 
Ο πύραυλος εκτοξεύεται σε λειτουργία «κλείδωμα μετά την εκτόξευση».
Δεδομένα καθοδήγησης και στόχευσης θα λαμβάνονται στη φάση «μέσης πορείας» από το αερομεταφερόμενο Α-50 και θα αποθηκεύονται στο σύστημα πλοήγησης του πυραύλου. Η σύντηξη του τερματικού σταδίου αναζήτησης και του συστήματος πλοήγησης θα έκανε τα υπόλοιπα.
Τα πληρώματα A-50 και S-400 επικοινωνούν χωριστά, προτροφοδοτώντας τις συντεταγμένες στόχευσης στον πύραυλο. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα και η ακρίβεια αυτής της προσέγγισης μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς τα προεγκατεστημένα δεδομένα στόχου για ένα κινούμενο αεροσκάφος δεν θα ήταν σχετικά, καθώς το αεροπλάνο θα έχει αλλάξει κατεύθυνση.
Το S-400 χρησιμοποιεί επίσης το 9M96E εμβέλειας 40 χιλιομέτρων, το 9M96E2 εμβέλειας 120 χιλιομέτρων και το 48N6 εμβέλειας 250 χιλιομέτρων. Ωστόσο, οι παραπάνω τακτικές αποτελούν τεχνικές εικασίες καθώς ελάχιστες πληροφορίες είναι διαθέσιμες από επίσημες ρωσικές πηγές. Το ρεπορτάζ του TASS ανέφερε ότι «δεν έχει επίσημη επιβεβαίωση αυτής της πληροφορίας».
Το τι είδους αεροσκάφος κατέρριψε το S-400 παραμένει επίσης ασαφές, αν ένα μεγάλο μαχητικό βομβαρδιστικό ή ένα UAV. 
Το αεροσκάφος φέρεται να πετούσε σε ύψος 1.000 μέτρων. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα αεροσκάφος επίθεσης εδάφους Su-25 ή ένα πυροβόλο ελικόπτερο Mi-24. Τα ουκρανικά αεροπλάνα συνήθως αναγκάζονται να πετούν σε χαμηλότερα υψόμετρα για να αποτρέψουν την κατάρριψή τους από ρωσικά Su-35S ή Su-30SM μόνιμα σε περιπολία από το έδαφος της Ουκρανίας που κατέχεται από τη Ρωσία. Είναι επίσης υπό μόνιμη απειλή από συστήματα SAM όπως το S-300 και το Buk.
Η μη αποκάλυψη της μάρκας του αεροπλάνου μπορεί επίσης να έχει κίνητρο επιχειρησιακής ασφάλειας (OPSEC), καθώς οι Ουκρανοί και οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ, έχοντας επίγνωση της απώλειας των αεροσκαφών του Κιέβου και της τοποθεσίας της κατάρριψης, μπορεί να διακρίνει στοιχειώδεις πληροφορίες όπως η τοποθεσία του S-400.

Συμπέρασμα

Οι Ουκρανοί χρειάζονται άμεσα αεροπορική συνδρομή από τη Δύση καθώς έχει χάσει μέσα σε λίγες ημέρες 20 αεροσκάφη Mig-29, οκτώ επιθετικά αεροσκάφη Su-25, ένα βομβαρδιστικό Su-24, δύο αεροσκάφη εκπαίδευσης μάχης L-39 και τρία ελικόπτερα Mi-8». 

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης