Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σήμερα θα δυσκολευόταν να εκτελέσει μια άλλη Καταιγίδα της Ερήμου, πολύ λιγότερο να αντιμετωπίσει έναν αντίπαλό της όπως η Κίνα
Τον Σεπτέμβριο, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών γιόρτασε τα 76α γενέθλια της.
Και είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
Παρά τη μείωση των προτύπων προσόντων, δεν μπορεί να προσελκύσει αρκετούς για να καλύψει τις τάξεις της.
Το μέγεθος και η λειτουργικότητα του μαχητικού του αεροσκάφους είναι σε χαμηλά επίπεδα όλων των εποχών.
Και η εκπαίδευση έχει αποδυναμώσει την ετοιμότητα των πιλότων.
Εν ολίγοις, η Πολεμική Αεροπορία σήμερα θα δυσκολευόταν να εκτελέσει μια άλλη Καταιγίδα της Ερήμου, πολύ λιγότερο να αντιμετωπίσει έναν αντίπαλό της όπως η Κίνα, αναφέρουν οι ειδικοί.
Ακόμη πιο οδυνηρό, οι ηγέτες της υπηρεσίας δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον να βγουν από αυτή την καθοδική πορεία.
Στρατολόγηση
Η εν ενεργεία Πολεμική Αεροπορία έχασε τους στόχους στρατολόγησης του 2023 κατά 11%.
Η συνιστώσα Air Reserve υποχώρησε κατά 30%.
Όπως σχολίασε ο αρχηγός στρατολόγησης της Πολεμικής Αεροπορίας είπε ότι οι αριθμοί θα ήταν πολύ χειρότεροι, αν η υπηρεσία δεν είχε αλλάξει τις πολιτικές της σχετικά με τη χρήση ναρκωτικών, τη σύνθεση σώματος, την ηλικία και άλλα παρόμοια.
Ενώ ορισμένοι αρνούνται ότι αυτό ισοδυναμεί με χαμηλότερα πρότυπα, σίγουρα τα θέτει υπό αμφισβήτηση.
Από την ίδρυσή της το 1947 έως το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η Πολεμική Αεροπορία έδωσε μεγάλη προτεραιότητα στη δημιουργία και τη διατήρηση ενός δυναμικού με τους πιο εξαιρετικούς αεροπόρους στον κόσμο.
Η επιλογή για τη σχολή βασίστηκε στην απόδοση κατά τη διαδικασία προσχώρησης και στην προηγούμενη εμπειρία πτήσης - κριτήρια που έστειλαν όσους είχαν τις υψηλότερες δυνατότητες να διακριθούν στη σχολή.
Ο έλεγχος για την αριστεία συνεχίστηκε σε κάθε φάση της εκπαίδευσης πέραν αυτού.
Τα ποσοστά για τη σχολή πτήσεων ξεπέρασαν το 20% τη δεκαετία του 1980 και ο πήχης ήταν υψηλός για κάθε διαδοχική τάξη.
Όμως, η προσπάθεια για βελτίωση της αποτελεσματικότητας στη δεκαετία του 1990 και η πρωτοβουλία για τη βελτίωση της φυλετικής ποικιλομορφίας στη δεκαετία του 2020 έχουν υποβιβάσει τη διαδικασία ελέγχου.
Το 2021, μόλις το 0,27% των υποψηφίων σχολών πτήσης αποκλείστηκαν λόγω επιδόσεων.
Ο έλεγχος πέρα από το σχολείο πτήσεων είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος, ακόμη και για προαγωγές.
Κάθε πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας χωρίς νομικά ή ηθικά ζητήματα έχει προαχθεί σε Ταγματάρχη από το 2017, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και άτομα με κακές επιδόσεις αποφοιτούν και προχωρούν.
Τα πρότυπα εισαγωγής, εκπαίδευσης και προώθησης είναι σε χαμηλά επίπεδα όλων των εποχών, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τη μεγάλη εικόνα -την ικανότητα της υπηρεσίας να εκτελεί την αποστολή της εν καιρώ πολέμου.
Ικανότητα και ετοιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ
Στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου, η Πολεμική Αεροπορία διέθετε 4.468 μαχητικά και 331 βομβαρδιστικά αεροσκάφη στο συνολικό απόθεμα δυνάμεών της.
Περίπου οκτώ στους δέκα ήταν ικανοί για αποστολή.
Σήμερα διαθέτει μόλις 1.932 μαχητικά και 140 βομβαρδιστικά αεροσκάφη.
Κάθε μέρα, μόνο έξι από κάθε 10 είναι ικανοί να πετάξουν αποστολές μάχης.
Σε έναν πόλεμο με την Κίνα, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόλις το 32% της χωρητικότητας των μαχητικών και βομβαρδιστικών που θα μπορούσε το 1987.
Τα επίπεδα ετοιμότητας μονάδων και μεμονωμένων πιλότων έχουν επίσης πέσει σε πρωτοφανή επίπεδα.
Στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου, ο μέσος πιλότος μαχητικών πετούσε περισσότερες από 160 εξόδους/200 ώρες το χρόνο.
Το 2022, οι πιλότοι μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας έκαναν κατά μέσο όρο μόλις 74 εξόδους/129 ώρες το χρόνο.
Είχαν επίσης κατά μέσο όρο λιγότερο από δύο από τις τρεις εξόδους προσομοιωτών που υποτίθεται ότι υποχρεούνται να λαμβάνουν κάθε μήνα.
Σύμφωνα με τον ορισμό της ίδιας της υπηρεσίας, δεν υπάρχει μοίρα στην Πολεμική Αεροπορία που θα μπορούσε να θεωρηθεί έτοιμη για αποστολή.
Ένας λόγος που η Πολεμική Αεροπορία έγινε ξεχωριστή υπηρεσία πριν από 76 χρόνια ήταν ότι ο στρατός των ΗΠΑ φαινόταν αδιάφορος για τη διατήρηση της υγείας του εναέριου βραχίονα του.
Μετά από μια μελέτη του 1923, γνωστή ως Έκθεση Lassiter, η οποία κατέγραψε τη θλιβερή κατάσταση της στρατιωτικής αεροπορίας, ο στρατηγός "Billy" Mitchell ξεκίνησε μια εκστρατεία που είχε σκοπό να προειδοποιήσει το κοινό για τους κινδύνους αυτής της παραμέλησης.
Η ιστορία φαίνεται να επαναλαμβάνεται - μόνο που τώρα δεν είναι ο Στρατός, αλλά η υπηρεσία που είναι επιφορτισμένη γι’ αυτό που φαίνεται να έχει χάσει το ενδιαφέρον της για την υπεροχή του αέρα.
Το 2021, ο στρατηγός «CQ» Brown, τότε Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, έγραψε μια εργασία με τίτλο «Επαναπροσδιορισμός ετοιμότητας ή απώλειας».
Παραδόξως, ο στρατηγός Brown δεν επαναπροσδιόρισε ποτέ την ετοιμότητα.
Αντίθετα, ένα χρόνο αργότερα, ένας από τους πιο ανώτερους ηγέτες της υπηρεσίας πραγματοποίησε μια συνεδρία καταιγισμού ιδεών με μεγάλα κέντρα σκέψης ζητώντας προτάσεις για το πώς να απομακρυνθεί η δημόσια αφήγηση από την (την έλλειψη) ετοιμότητάς της.
Και τώρα, το οικονομικό έτος 2024, η υπηρεσία έχει προϋπολογισμό για λιγότερες ώρες πτήσης από ό,τι είχε κάθε χρόνο από την ίδρυσή της.
Έναν αιώνα μετά την έκθεση Lassiter, η Πολεμική Αεροπορία έγινε η υπηρεσία από την οποία ξεχώρισε το 1947.
www.bankingnews.gr
Και είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
Παρά τη μείωση των προτύπων προσόντων, δεν μπορεί να προσελκύσει αρκετούς για να καλύψει τις τάξεις της.
Το μέγεθος και η λειτουργικότητα του μαχητικού του αεροσκάφους είναι σε χαμηλά επίπεδα όλων των εποχών.
Και η εκπαίδευση έχει αποδυναμώσει την ετοιμότητα των πιλότων.
Εν ολίγοις, η Πολεμική Αεροπορία σήμερα θα δυσκολευόταν να εκτελέσει μια άλλη Καταιγίδα της Ερήμου, πολύ λιγότερο να αντιμετωπίσει έναν αντίπαλό της όπως η Κίνα, αναφέρουν οι ειδικοί.
Ακόμη πιο οδυνηρό, οι ηγέτες της υπηρεσίας δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον να βγουν από αυτή την καθοδική πορεία.
Στρατολόγηση
Η εν ενεργεία Πολεμική Αεροπορία έχασε τους στόχους στρατολόγησης του 2023 κατά 11%.
Η συνιστώσα Air Reserve υποχώρησε κατά 30%.
Όπως σχολίασε ο αρχηγός στρατολόγησης της Πολεμικής Αεροπορίας είπε ότι οι αριθμοί θα ήταν πολύ χειρότεροι, αν η υπηρεσία δεν είχε αλλάξει τις πολιτικές της σχετικά με τη χρήση ναρκωτικών, τη σύνθεση σώματος, την ηλικία και άλλα παρόμοια.
Ενώ ορισμένοι αρνούνται ότι αυτό ισοδυναμεί με χαμηλότερα πρότυπα, σίγουρα τα θέτει υπό αμφισβήτηση.
Από την ίδρυσή της το 1947 έως το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η Πολεμική Αεροπορία έδωσε μεγάλη προτεραιότητα στη δημιουργία και τη διατήρηση ενός δυναμικού με τους πιο εξαιρετικούς αεροπόρους στον κόσμο.
Η επιλογή για τη σχολή βασίστηκε στην απόδοση κατά τη διαδικασία προσχώρησης και στην προηγούμενη εμπειρία πτήσης - κριτήρια που έστειλαν όσους είχαν τις υψηλότερες δυνατότητες να διακριθούν στη σχολή.
Ο έλεγχος για την αριστεία συνεχίστηκε σε κάθε φάση της εκπαίδευσης πέραν αυτού.
Τα ποσοστά για τη σχολή πτήσεων ξεπέρασαν το 20% τη δεκαετία του 1980 και ο πήχης ήταν υψηλός για κάθε διαδοχική τάξη.
Όμως, η προσπάθεια για βελτίωση της αποτελεσματικότητας στη δεκαετία του 1990 και η πρωτοβουλία για τη βελτίωση της φυλετικής ποικιλομορφίας στη δεκαετία του 2020 έχουν υποβιβάσει τη διαδικασία ελέγχου.
Το 2021, μόλις το 0,27% των υποψηφίων σχολών πτήσης αποκλείστηκαν λόγω επιδόσεων.
Ο έλεγχος πέρα από το σχολείο πτήσεων είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος, ακόμη και για προαγωγές.
Κάθε πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας χωρίς νομικά ή ηθικά ζητήματα έχει προαχθεί σε Ταγματάρχη από το 2017, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και άτομα με κακές επιδόσεις αποφοιτούν και προχωρούν.
Τα πρότυπα εισαγωγής, εκπαίδευσης και προώθησης είναι σε χαμηλά επίπεδα όλων των εποχών, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τη μεγάλη εικόνα -την ικανότητα της υπηρεσίας να εκτελεί την αποστολή της εν καιρώ πολέμου.
Ικανότητα και ετοιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ
Στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου, η Πολεμική Αεροπορία διέθετε 4.468 μαχητικά και 331 βομβαρδιστικά αεροσκάφη στο συνολικό απόθεμα δυνάμεών της.
Περίπου οκτώ στους δέκα ήταν ικανοί για αποστολή.
Σήμερα διαθέτει μόλις 1.932 μαχητικά και 140 βομβαρδιστικά αεροσκάφη.
Κάθε μέρα, μόνο έξι από κάθε 10 είναι ικανοί να πετάξουν αποστολές μάχης.
Σε έναν πόλεμο με την Κίνα, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόλις το 32% της χωρητικότητας των μαχητικών και βομβαρδιστικών που θα μπορούσε το 1987.
Τα επίπεδα ετοιμότητας μονάδων και μεμονωμένων πιλότων έχουν επίσης πέσει σε πρωτοφανή επίπεδα.
Στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου, ο μέσος πιλότος μαχητικών πετούσε περισσότερες από 160 εξόδους/200 ώρες το χρόνο.
Το 2022, οι πιλότοι μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας έκαναν κατά μέσο όρο μόλις 74 εξόδους/129 ώρες το χρόνο.
Είχαν επίσης κατά μέσο όρο λιγότερο από δύο από τις τρεις εξόδους προσομοιωτών που υποτίθεται ότι υποχρεούνται να λαμβάνουν κάθε μήνα.
Σύμφωνα με τον ορισμό της ίδιας της υπηρεσίας, δεν υπάρχει μοίρα στην Πολεμική Αεροπορία που θα μπορούσε να θεωρηθεί έτοιμη για αποστολή.
Ένας λόγος που η Πολεμική Αεροπορία έγινε ξεχωριστή υπηρεσία πριν από 76 χρόνια ήταν ότι ο στρατός των ΗΠΑ φαινόταν αδιάφορος για τη διατήρηση της υγείας του εναέριου βραχίονα του.
Μετά από μια μελέτη του 1923, γνωστή ως Έκθεση Lassiter, η οποία κατέγραψε τη θλιβερή κατάσταση της στρατιωτικής αεροπορίας, ο στρατηγός "Billy" Mitchell ξεκίνησε μια εκστρατεία που είχε σκοπό να προειδοποιήσει το κοινό για τους κινδύνους αυτής της παραμέλησης.
Η ιστορία φαίνεται να επαναλαμβάνεται - μόνο που τώρα δεν είναι ο Στρατός, αλλά η υπηρεσία που είναι επιφορτισμένη γι’ αυτό που φαίνεται να έχει χάσει το ενδιαφέρον της για την υπεροχή του αέρα.
Το 2021, ο στρατηγός «CQ» Brown, τότε Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, έγραψε μια εργασία με τίτλο «Επαναπροσδιορισμός ετοιμότητας ή απώλειας».
Παραδόξως, ο στρατηγός Brown δεν επαναπροσδιόρισε ποτέ την ετοιμότητα.
Αντίθετα, ένα χρόνο αργότερα, ένας από τους πιο ανώτερους ηγέτες της υπηρεσίας πραγματοποίησε μια συνεδρία καταιγισμού ιδεών με μεγάλα κέντρα σκέψης ζητώντας προτάσεις για το πώς να απομακρυνθεί η δημόσια αφήγηση από την (την έλλειψη) ετοιμότητάς της.
Και τώρα, το οικονομικό έτος 2024, η υπηρεσία έχει προϋπολογισμό για λιγότερες ώρες πτήσης από ό,τι είχε κάθε χρόνο από την ίδρυσή της.
Έναν αιώνα μετά την έκθεση Lassiter, η Πολεμική Αεροπορία έγινε η υπηρεσία από την οποία ξεχώρισε το 1947.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών