Πολλές επιθέσεις με drones έχουν εκδηλωθεί τις τελευταίες 48 ώρες στην Ερυθρά Θάλασσα
"Το HMS Diamond κατέρριψε ένα ύποπτο επιθετικό drone το οποίο στόχευε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα", έγραψε ο Shapps στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.
"Ένας πύραυλος Sea Viper εκτοξεύθηκε και κατέστρεψε με επιτυχία τον στόχο", ανέφερε ο βρετανός υπουργός.
Το επεισόδιο αυτό δεν ήταν το πρώτο ή το μοναδικό εντός της ημέρας καθώς νωρίτερα ανάλογες δηλώσεις είχαν κάνει και οι αιγυπτιακές πηγές ασφαλείας ανακοινώνοντας ότι η αιγυπτιακή αντιαεροπορική άμυνα κατέρριψε ένα ύποπτο μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) που πετούσε ανοιχτά της ακτής στην Ερυθρά Θάλασσα κοντά στην πόλη-θέρετρο Mandab στην ανατολική αιγυπτιακή ακτή του Σινά.
Αυτόπτες μάρτυρες στην Mandab είπαν πως είδαν ένα αντικείμενο να πέφτει στο νερό.
Είπαν πως είδαν κι άλλο ένα ιπτάμενο αντικείμενο να πέφτει στα βουνά εκεί κοντά.
Αργότερα, εκπρόσωπος των Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσε πως η οργάνωση επιτέθηκε σήμερα στην ισραηλινή πόλη-θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας Eilat με πλήθος μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).
Πολλαπλασιάζονται οι επιθέσεις με drones, αναστέλουν τα ταξίδια τους οι ναυτιλιακές
Τα drones που εκτοξεύθηκαν το Σάββατο 16/12 δεν έπληξαν κανένα πλοίο, οι αναφορές αυτές όμως καταδεικνύουν ότι πολλαπλασιάζονται οι επιθέσεις με drones στην Ερυθρά Θάλασσα τα τελευταία 24ωρα.
Την Παρασκευή 15/12, επιθέσεις από την Υεμένη που ελέγχεται από τους Χούθι έπληξαν δύο πλοία υπό σημαία Λιβερίας στα στενά Mandab.
Το ένα από τα δύο πλοία ανήκε στον ναυτιλιακό κολοσσό A.P. Moller-Maersk A/S.
Η εταιρεία έδωσε εντολή σε όλα τα πλοία που κατευθύνονται προς τη νότια είσοδο της Ερυθράς Θάλασσα να σταματήσουν τα ταξίδια τους μετά την επίθεση αυτή και τους αυξανόμενους κινδύνους για τον εμπορικό στόλο στην περιοχή αυτή.
«Μετά το παραλίγο περιστατικό με το Maersk Gibraltar χθες και μια ακόμη επίθεση σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σήμερα, δώσαμε εντολή σε όλα τα πλοία της Maersk που βρίσκονται στην περιοχή και πρόκειται να περάσουν από το στενό Bab al-Mandab να διακόψουν το ταξίδι τους μέχρι νεωτέρας», ανέφερε η Maersk σε ανακοίνωσή της.
Αργότερα το παράδειγμά της ακολούθησε και δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, η Hapag-Lloyd με έδρα τη Γερμανία, η οποία ανέστειλε την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τη Δευτέρα 18/12.
Τη συνδρομή της διεθνούς κοινότητας ζητούν οι ναυτιλιακές - Πρόθυμες να παρέμβουν οι ΗΠΑ
Η Maersk, με ανάρτηση στο Χ, ανέφερε συγκεκριμένα ότι «οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στο στενό Bab al-Mandab είναι ανησυχητικές και αποτελούν σημαντική απειλή για την ασφάλεια & τη ζωή των ναυτικών. Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο από την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και καλούμε τη διεθνή κοινότητα να ενωθεί για να βρεθεί μια γρήγορη λύση ώστε να τεθεί η κατάσταση υπό έλεγχο».
Ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ Jake Sullivan δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες «δημιουργούν έναν συνασπισμό» και θα κάνουν «κάθε βήμα» για να αποτρέψουν τους αντάρτες Χούθι από το να πραγματοποιούν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Εάν το στενό αυτό πέρασμα αχρηστευθεί ουσιαστικά αποκόπτεται η σύνδεση με τον Ινδικό Ωκεανό.
Όπως αναφέρει η Washington Post που παρουσιάζει χάρτες της περιοχής η Ερυθρά Θάλασσα ορίζεται από δύο στενά υδάτινα περάσματα:
Στα βόρεια, τη διώρυγα του Σουέζ, μια αιγυπτιακή υδάτινη οδό, και στα νότια, το στενό al-Mandab.
Το στενό έχει πλάτος μόλις 20 μίλια και συνορεύει με το Τζιμπουτί και την Ερυθραία στα δυτικά και την Υεμένη στα ανατολικά.
Η Υεμένη θα απαντήσει σε κάθε εχθρική κίνηση των ΗΠΑ ή του Ισραήλ - Οι Χούθι απειλούν με ολέθριες συνέπεις
Η Υεμένη είναι καθ’ όλα έτοιμη να απαντήσει σε οποιαδήποτε εχθρική κίνηση των ΗΠΑ, του Ισραήλ ή άλλης χώρας της Δύσης, υποστήριξε από την πλευρά του απαντώντας ο Ali Al Kakhum, μέλος του πολιτικού γραφείου των Χούθι.
«Οι Χούθι δεν θα εγκαταλείψουν τον αγώνα για το Παλαιστινιακό, ανεξαρτήτως των αμερικανικών, ισραηλινών ή άλλων δυτικών απειλών», είπε στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Mayadeen, συμπληρώνοντας ότι θα συνεχιστούν οι επιθέσεις κατά του Ισραήλ.
Προειδοποίησε μάλιστα για «ολέθριες συνέπειες» σε μια τέτοια περίπτωση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών