Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τεράστια φορτία από την Ασία προς τη Δύση κάνουν το γύρο της Αφρικής - Μεγάλο το πλήγμα της Ερυθράς Θάλασσας

Τεράστια φορτία από την Ασία προς τη Δύση κάνουν το γύρο της Αφρικής - Μεγάλο το πλήγμα της Ερυθράς Θάλασσας
Το αυξημένο κόστος ασφάλισης και τα περισσότερα εκτεταμένα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας υποδηλώνουν μόνο ταραχώδεις αλυσίδες εφοδιασμού και αυξημένες τιμές των αγαθών
Περισσότερα από 100 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτραπεί από την Ερυθρά Θάλασσα για να αποφύγουν τους μαχητές Houthis στην Υεμένη που επιτίθενται σε εμπορικά πλοία με πυραύλους και drones.
Αυτό αναφέρει η παγκόσμια εταιρεία μεταφορών και logistics Kuehne + Nagel International, η οποία έχει στα δεδομένα της ότι 103 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν περάσει γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, επιμηκύνοντας τον χρόνο ταξιδιού κατά 1 έως 2 εβδομάδες.
Αναμένει ότι ο αριθμός των παρακάμψεων θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες.
Για τα εμπορικά πλοία που εξακολουθούν να διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το Bloomberg σημείωσε σε ξεχωριστή έκθεση ότι το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% σε 0,2% της αξίας του κύτους στο 0,5%.
Ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι.
Το αυξημένο κόστος ασφάλισης και τα περισσότερα εκτεταμένα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας υποδηλώνουν μόνο ταραχώδεις αλυσίδες εφοδιασμού και αυξημένες τιμές των αγαθών.
«Και οι δύο επιλογές των αυξημένων ασφαλίστρων και της αλλαγής δρομολόγησης στην Αφρική θα επηρεάσουν αρνητικά την τιμή των αγαθών», δήλωσε ο Toby Vallance, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του London Forum of Insurance Lawyers.
suez_canal_journey.jpg
Επιβράδυνση εμπορίου

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav NV, Alexander Saverys, δήλωσε στο Bloomberg TV ότι η αναστάτωση στην Ερυθρά Θάλασσα «θα επιβραδύνει το εμπόριο γιατί θα πρέπει να περιμένουμε να περάσουν με συνοδεία».
Ο γίγαντας δεξαμενόπλοιων πετρελαιοφόρων σταμάτησε τις αποστολές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας στις αρχές αυτής της εβδομάδας και δεν θα διέλθει από την περιοχή εκτός εάν υπάρχουν στρατιωτικές συνοδοί.
Αρκετές άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες σταμάτησαν να ταξιδεύουν στην περιοχή αυτή την εβδομάδα.
Με την ονομασία «Επιχείρηση Prosperity Guardian», το αμερικανικό Πεντάγωνο δεν έδωσε στη δημοσιότητα ακριβείς λεπτομέρειες για το πώς σχεδιάζει να συνοδέψει εμπορικά πλοία στην περιοχή των συγκρούσεων.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος του γίγαντα ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων A.P. Moller-Maersk A/S, δήλωσε ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετές εβδομάδες για να τεθεί σε λειτουργία η ομάδα εργασίας.
Εν τω μεταξύ, ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας John Kirby είπε ότι η κυβέρνηση Biden εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναπροσδιορίσει τους Houthis που υποστηρίζονται από το Ιράν ως «τρομοκρατική οργάνωση».
Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης πιθανά στρατιωτικά πλήγματα, αλλά θα δοκιμάσει πρώτα τη διπλωματία για να αποτρέψει μια περιφερειακή σύγκρουση που θα έστελνε τις τιμές της ενέργειας στα ύψη σε ένα εκλογικό έτος.
Η ανάγκη γρήγορης διασφάλισης της ζωτικής σημασίας υδάτινης οδού για το παγκόσμιο εμπόριο υπογραμμίζεται από τα στοιχεία της εταιρείας logistics Intelligence Project 44 που δείχνουν ότι το 20% των εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από το Σουέζ προέρχονται από την Ασία σε ευρωπαϊκά και μεσογειακά έθνη.
«Το καλύτερο που μπορεί να ελπίζει ο κόσμος μπορεί να είναι ένα σενάριο μέτριου κινδύνου, στο οποίο η ναυτιλία εκτρέπεται για τουλάχιστον αρκετούς μήνες έως ότου σταθεροποιηθεί η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα», γράφουν σε έκθεσή τους οι αναλυτές του Bloomberg Economics.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης