Οι δαπάνες αυτές είναι σχεδόν διπλάσιες από τις πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν το 2020-21
Η Ρωσία έχει χορηγήσει περισσότερα από 12 δισ. δολ. σε κρατικές επιδοτήσεις και δάνεια για να κρατήσει τον αεροπορικό της τομέα σε εγρήγορση, από τότε που οι δυτικές κυρώσεις για την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία έκοψαν τις προμήθειες βασικών εξαρτημάτων και υπηρεσιών συντήρησης, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters.
Εξαρτώμενη από αεροσκάφη ξένης κατασκευής, η Ρωσία αντιμετωπίζει το δύσκολο έργο να αναπτύξει μόνη της την αεροπορική της βιομηχανία με εξαρτήματα που προέρχονται από την εγχώρια αγορά, ενώ παράλληλα αγοράζει αεροσκάφη από ξένους εκμισθωτές για να αποφύγει την κατάσχεση περισσότερου στόλου της.
Οι δυτικοί κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing σταμάτησαν τις προμήθειες υπηρεσιών και ανταλλακτικών τον Μάρτιο του 2022 και σταμάτησαν την τακτική υποστήριξη συντήρησης για τον εθνικό αερομεταφορέα Aeroflot και άλλες ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Έκτοτε, η Ρωσία έχει δαπανήσει 1,09 τρισεκατομμύρια ρούβλια (12,07 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη στήριξη της βιομηχανίας πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής αεροσκαφών και της οικονομικής βοήθειας προς τις αεροπορικές εταιρείες, δείχνουν οι υπολογισμοί του Reuters, με βάση στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο επιβλέπει την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Οι δαπάνες αυτές είναι σχεδόν διπλάσιες από τις πληρωμές ύψους 547 δισεκατομμυρίων ρουβλίων που πραγματοποιήθηκαν το 2020-21, όταν η πανδημία COVID-19 προκάλεσε δραστική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών, και αναδεικνύουν την κλίμακα της προσπάθειας του Κρεμλίνου να αποσπάσει τον έλεγχο ενός κρίσιμου κλάδου.
"Ο στόλος των αεροσκαφών μας είναι πολύ υπερφορτωμένος ... με αεροπλάνα ξένης κατασκευής", δήλωσε ο πρόεδρος Vladimir Putin την περασμένη εβδομάδα. "Σχεδιάζουμε να παράγουμε περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη μέχρι το 2030, δικά μας αεροσκάφη. Χρειάζεται δουλειά".
Στήριξη και τα επόμενα χρόνια
Η στήριξη για την κατασκευή αεροσκαφών θα διατηρηθεί για τα επόμενα χρόνια, δήλωσε το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου απαντώντας στα ευρήματα του Reuters.
"Η κύρια έμφαση δίνεται στη στήριξη των πωλήσεων, στην επέκταση της παραγωγικής ικανότητας και στη δημιουργία ενός συστήματος υπηρεσιών μετά την πώληση", δήλωσε το υπουργείο.
Η σημασία μιας αξιόπιστης αεροπορικής βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τη Ρωσία, τόσο για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών σε όλη την τεράστια επικράτειά της όσο και για την ενίσχυση του αφηγήματος της Μόσχας ότι οι κυρώσεις δεν είχαν παρά ελάχιστο αντίκτυπο.
Με τους ψηφοφόρους να πηγαίνουν στις κάλπες σε τρεις μήνες, η κατάρρευση μιας αεροπορικής εταιρείας θα μπορούσε να ασκήσει πίεση στη φήμη και εκλογική πίεση στον Putin.
Ως βασική αεροπορική δύναμη από τη σοβιετική εποχή, η τεχνική ικανότητα της Ρωσίας δεν αμφισβητείται.
Δυτικοί αναλυτές της αεροπορίας λένε ότι οι επενδύσεις στην καλύτερη περίπτωση θα διατηρήσουν τον στόλο σε λειτουργία, αλλά αμφιβάλλουν ότι τα αεροσκάφη της θα επιστρέψουν στις δυτικές αγορές σύντομα, ακόμη και αν τερματιστεί η σύγκρουση στην Ουκρανία.
Αυτό οφείλεται στο κόστος και τη γραφειοκρατία που συνεπάγεται η ανοικοδόμηση ενός στόλου με καθαρό και ανιχνεύσιμο ιστορικό ασφαλείας και εγκεκριμένα ανταλλακτικά.
www.bankingnews.gr
Εξαρτώμενη από αεροσκάφη ξένης κατασκευής, η Ρωσία αντιμετωπίζει το δύσκολο έργο να αναπτύξει μόνη της την αεροπορική της βιομηχανία με εξαρτήματα που προέρχονται από την εγχώρια αγορά, ενώ παράλληλα αγοράζει αεροσκάφη από ξένους εκμισθωτές για να αποφύγει την κατάσχεση περισσότερου στόλου της.
Οι δυτικοί κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing σταμάτησαν τις προμήθειες υπηρεσιών και ανταλλακτικών τον Μάρτιο του 2022 και σταμάτησαν την τακτική υποστήριξη συντήρησης για τον εθνικό αερομεταφορέα Aeroflot και άλλες ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Έκτοτε, η Ρωσία έχει δαπανήσει 1,09 τρισεκατομμύρια ρούβλια (12,07 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη στήριξη της βιομηχανίας πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής αεροσκαφών και της οικονομικής βοήθειας προς τις αεροπορικές εταιρείες, δείχνουν οι υπολογισμοί του Reuters, με βάση στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο επιβλέπει την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Οι δαπάνες αυτές είναι σχεδόν διπλάσιες από τις πληρωμές ύψους 547 δισεκατομμυρίων ρουβλίων που πραγματοποιήθηκαν το 2020-21, όταν η πανδημία COVID-19 προκάλεσε δραστική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών, και αναδεικνύουν την κλίμακα της προσπάθειας του Κρεμλίνου να αποσπάσει τον έλεγχο ενός κρίσιμου κλάδου.
"Ο στόλος των αεροσκαφών μας είναι πολύ υπερφορτωμένος ... με αεροπλάνα ξένης κατασκευής", δήλωσε ο πρόεδρος Vladimir Putin την περασμένη εβδομάδα. "Σχεδιάζουμε να παράγουμε περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη μέχρι το 2030, δικά μας αεροσκάφη. Χρειάζεται δουλειά".
Στήριξη και τα επόμενα χρόνια
Η στήριξη για την κατασκευή αεροσκαφών θα διατηρηθεί για τα επόμενα χρόνια, δήλωσε το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου απαντώντας στα ευρήματα του Reuters.
"Η κύρια έμφαση δίνεται στη στήριξη των πωλήσεων, στην επέκταση της παραγωγικής ικανότητας και στη δημιουργία ενός συστήματος υπηρεσιών μετά την πώληση", δήλωσε το υπουργείο.
Η σημασία μιας αξιόπιστης αεροπορικής βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τη Ρωσία, τόσο για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών σε όλη την τεράστια επικράτειά της όσο και για την ενίσχυση του αφηγήματος της Μόσχας ότι οι κυρώσεις δεν είχαν παρά ελάχιστο αντίκτυπο.
Με τους ψηφοφόρους να πηγαίνουν στις κάλπες σε τρεις μήνες, η κατάρρευση μιας αεροπορικής εταιρείας θα μπορούσε να ασκήσει πίεση στη φήμη και εκλογική πίεση στον Putin.
Ως βασική αεροπορική δύναμη από τη σοβιετική εποχή, η τεχνική ικανότητα της Ρωσίας δεν αμφισβητείται.
Δυτικοί αναλυτές της αεροπορίας λένε ότι οι επενδύσεις στην καλύτερη περίπτωση θα διατηρήσουν τον στόλο σε λειτουργία, αλλά αμφιβάλλουν ότι τα αεροσκάφη της θα επιστρέψουν στις δυτικές αγορές σύντομα, ακόμη και αν τερματιστεί η σύγκρουση στην Ουκρανία.
Αυτό οφείλεται στο κόστος και τη γραφειοκρατία που συνεπάγεται η ανοικοδόμηση ενός στόλου με καθαρό και ανιχνεύσιμο ιστορικό ασφαλείας και εγκεκριμένα ανταλλακτικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών