Τελευταία Νέα
Διεθνή

Γερμανία: Χωρίς τρένα ξεκινά το 2024 - Απεργούν για αυξήσεις και μείωση ωρών εργασίας οι μηχανοδηγοί

Γερμανία: Χωρίς τρένα ξεκινά το 2024 - Απεργούν για αυξήσεις και μείωση ωρών εργασίας οι μηχανοδηγοί
Πενθήμερη απεργία έχει εξαγγείλει από τις 8 Ιανουαρίου 2024 το σωματείο των μηχανοδηγών στους γερμανικούς σιδηροδρόμους
Σε μια χώρα όπου τα τραίνα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εργασιακής καθημερινότητας και αγαπημένο μέσο μετακίνησης για τουριστικούς λόγους, ο νέος κύκλος απεργιακών κινητοποιήσεων του συνδικάτου των μηχανοδηγών GDL αποτελεί άλλο πλήγμα για όσους τα χρησιμοποιούν, αναφέρει η Deutsche Welle.
Κινητήρια δύναμη των απεργιών είναι ο επικεφαλής του συνδικάτου, Klaus Vezelski, σκληρό καρύδι στις διαπραγματεύσεις με την εργοδοσία των Γερμανικών Σιδηροδρόμων για τις νέες συλλογικές συμβάσεις του κλάδου.
Βέβαια σε όλα υπάρχει κι ένα όριο.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Vezelski Βεζέλσκι εξήγγειλε ότι αυτήν τη φορά οι απεργιακές κινητοποιήσεις δεν θα διαρκέσουν 24 ώρες, όπως μέχρι τώρα, αλλά όχι πάνω από 5 συνεχόμενες ημέρες - κάτι που θα ήταν πρωτόγνωρο, εάν όντως συνέβαινε.
Θα πρέπει εδώ να αναφερθεί ότι το απόγευμα της περασμένης εβδομάδας το συνδικάτο ανακοίνωσε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μελών του, τα οποία τάχθηκαν με 97% υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων, εν ανάγκη και μακράς διαρκείας, για την επιβολή των αιτημάτων του κλάδου.
Σε φύλλο της Rheinische Post o Vezelski διευκρίνισε ότι το συνδικάτο μηχανοδηγών δεν σκοπεύει να απεργήσει πάνω από πέντε ημέρες.
«Προκήρυξη απεργίας επ΄αόριστον δεν θα ήταν σωστή απέναντι στους πελάτες (των Σιδηροδρόμων) και των οικονομικών συνεπειών».

Διαμαρτυρίες για τα bonus του ΔΣ

Επίσης επιβεβαίωσε αυτό που είχε υποσχεθεί παλαιότερα, ότι μέχρι τις 7 Ιανουαρίου δεν θα γίνουν απεργιακές κινητοποιήσεις και απευθυνόμενος στον διαπραγματευτικό του εταίρο, την Deutsche Bahn, ο επικεφαλής του GDL ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών Volker Wissing είτε να «διώξει αυτό το διοικητικό συμβούλιο των σιδηροδρόμων» ή τουλάχιστον να «τους θέσει προ των ευθυνών τους».
Σχολιάζοντας την αντίδραση της διοίκησης του κρατικού ομίλου στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μελών του συνδικάτου, ο Vezelski την χαρακτήρισε εξωφρενική. «Ο Wissing θα πρέπει να ακυρώσει τα μπόνους του ΔΣ του ομίλου και να θέσει επιτέλους μετρήσιμους στόχους, μόνο από τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε ξανά για μπόνους».
Αλλά για πια ακριβώς μπόνους πρόκειται;
Σύμφωνα με έρευνες της Βορειοδυτικής Ραδιοφωνίας NDR, της Δυτικογερμανικής Ραδιοφωνίας WDR και της Süddeutsche Zeitung τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bahn πρόκειται να λάβουν μπόνους ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, παρά την αποτυχία επίτευξης του στόχου ακρίβειας στα δρομολόγια, αλλά για επίτευξη του στόχου «Γυναίκες στη διοίκηση και ικανοποίηση των εργαζομένων».

Θυμωμένοι εργαζόμενοι και επιβάτες

Η είδηση εξελήφθη ως ύβρις όχι μόνο ευρύτερα από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, που πασχίζουν εδώ και μήνες για καλύτερες αποδοχές και εργασιακές συνθήκες, αλλά και για τους ίδιους τους επιβάτες. «Αποτελεί ράπισμα», όπως αναφέρθηκε από το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών.
Η μεταφορά με τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια υπόθεση για γερά νεύρα λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, των αιφνιδιαστικών ακυρώσεων δρομολογίων και των συνθηκών μεταφοράς πολλές φορές σαν «σαρδέλες».
Δεν είναι λοιπόν απορίας άξιο το γεγονός ότι η ικανοποίηση των επιβατών των σιδηροδρόμων είναι και φέτος κάτω του μετρίου.
Απέτυχε στον στόχο που είχαν οι ίδιοι βάλει, δηλαδή να είναι τα δρομολόγια στην ώρα τους στο 77% των περιπτώσεων.
«Και όμως, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορούν ακόμα να προσβλέπουν σε πλούσια μπόνους», όπως ανέφεραν το NDR, το WDR και η SZ στις 11 Δεκεμβρίου. Ο λόγος που επικαλέστηκαν για τα μπόνους; Η εταιρεία είχε υπερβεί τους στόχους της σε άλλους τομείς. Σε ποιους;
Στον στόχο «Γυναίκες στη διοίκηση και ικανοποίηση των εργαζομένων».

Τι ζητούν οι μηχανοδηγοί

Τι ζητά από την πλευρά του το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL;
Το  GDL απαιτεί αύξηση των αποδοχών τουλάχιστον κατά 555 ευρώ και επίδομα πληθωρισμού 3.000 ευρώ για περίοδο ενός έτους. Βασικό αίτημα είναι επίσης η μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας για τους εργαζόμενους σε βάρδιες, από 38 σε 35 ώρες με πλήρη μισθολογική αντιστάθμιση.
Η προσφορά της Deutsche Bahn είναι αυξήσεις αποδοχών κατά 11% και ένα επίδομα πληθωρισμού έως 2.850 ευρώ σε μια περίοδο 32 μηνών.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας είναι ανέφικτο λόγω έλλειψης προσωπικού.
Το επόμενο δράμα θα παιχτεί από του χρόνου στις αποβάθρες των τραίνων, με τους επιβάτες να περιμένουν μήπως δουν κάποιο τραίνο να σταματά...

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης