Αίγυπτος, Ισραήλ, χώρες της Μεσογείου
Η κατακόρυφη πτώση κατά 82% στην ολική χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα και φτάνουν στον Κόλπο του Άντεν η οποία καταγράφηκε στο διάστημα 19-22 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του Δεκεμβρίου, και που αναμένεται να βαθύνει περαιτέρω εντός των επόμενων ημερών, αναμένεται να πλήξει σημαντικά την παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο.
Αυτό θα συμβεί επειδή μέσω των πλοίων που ως πρότινος περνούσαν από το Σουέζ, έπλεαν στην Ερυθρά Θάλασσα και έφταναν ως τα στενά του Madab τα οποία πλήττουν πλέον με drones οι αντάρτες Houthi, διεξήγαγαν το 12% του διεθνούς εμπορίου και σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων.
Με τις αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων που ανακοίνωσαν οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κόσμο, τα πλοία πλέον διαπλέουν την Αφρική, με αποτέλεσμα να αυξάνεται δραματικά το κόστος καυσίμου και οι ναύλοι.
Υπάρχουν όμως κάποιες χώρες που πλήττονται πολύ περισσότερο από άλλες κι αυτές είναι, σύμφωνα με το Al Jazzera:
Το Ισραήλ, και είναι ο άμεσος στόχος των ανταρτών Houthi, το οποίο έχει ήδη αισθανθεί τον αντίκτυπο από τη διαταραχή του θαλάσσιου διακομεταστικού εμπορίου.
Η κυκλοφορία μέσω του νότιου λιμανιού του Eilat, μιας πόλη που είναι επίσης τουριστικός προορισμός, έχει βυθιστεί κατά 85% και το μέλλον φαίνεται αβέβαιο.
Ωστόσο το Eilat μέσω του οποίου γίνονται κυρίως εισαγωγές αυτοκινήτων και εξαγωγές ποτάσας είναι πολύ μικρότερο από τα δύο μεγαλύτερα μεσογειακά λιμάνια του Ισραήλ, τη Χάιφα και το Ασντόντ.
Παλιότερα αυτά τα λιμάνια γέμιζαν κρουαζιερόπλοια, ακόμη και τα Χριστούγεννα, φέτος όμως δεν υπήρξαν τέτοια δρομολόγια.
Ακόμη περισσότερο από το Ισραήλ πλήττεται η Αίγυπτος, της οποίας η οικονομία αντιμετώπισε ήδη προβλήματα και πριν από τον πόλεμο.
Το κλείσιμο της Ερυθράς Θάλασσας αποτελεί τεράστιο προβλημα για την Αίγυπτο γιατί χάνει τα έσοδα από τα τέλη διέλευσης που πληρώνουν τα φορτηγά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό.
Τέλος, η Ευρώπη και κυρίως τα κράτη της Μεσογείου αναμένεται να επιβαρυνθούν επίσης σημαντικά από την αλλαγή των δρομολογίων και τη διάπλου των φορτηγών γύρω από την Αφρική, επειδή θα χάσουν έσοδα τα λιμάνια τους, και θα έχουν, λόγω της μεγαλύτερης απόστασης, μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων.
www.bankingnews.gr
Αυτό θα συμβεί επειδή μέσω των πλοίων που ως πρότινος περνούσαν από το Σουέζ, έπλεαν στην Ερυθρά Θάλασσα και έφταναν ως τα στενά του Madab τα οποία πλήττουν πλέον με drones οι αντάρτες Houthi, διεξήγαγαν το 12% του διεθνούς εμπορίου και σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων.
Με τις αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων που ανακοίνωσαν οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κόσμο, τα πλοία πλέον διαπλέουν την Αφρική, με αποτέλεσμα να αυξάνεται δραματικά το κόστος καυσίμου και οι ναύλοι.
Υπάρχουν όμως κάποιες χώρες που πλήττονται πολύ περισσότερο από άλλες κι αυτές είναι, σύμφωνα με το Al Jazzera:
Το Ισραήλ, και είναι ο άμεσος στόχος των ανταρτών Houthi, το οποίο έχει ήδη αισθανθεί τον αντίκτυπο από τη διαταραχή του θαλάσσιου διακομεταστικού εμπορίου.
Η κυκλοφορία μέσω του νότιου λιμανιού του Eilat, μιας πόλη που είναι επίσης τουριστικός προορισμός, έχει βυθιστεί κατά 85% και το μέλλον φαίνεται αβέβαιο.
Ωστόσο το Eilat μέσω του οποίου γίνονται κυρίως εισαγωγές αυτοκινήτων και εξαγωγές ποτάσας είναι πολύ μικρότερο από τα δύο μεγαλύτερα μεσογειακά λιμάνια του Ισραήλ, τη Χάιφα και το Ασντόντ.
Παλιότερα αυτά τα λιμάνια γέμιζαν κρουαζιερόπλοια, ακόμη και τα Χριστούγεννα, φέτος όμως δεν υπήρξαν τέτοια δρομολόγια.
Ακόμη περισσότερο από το Ισραήλ πλήττεται η Αίγυπτος, της οποίας η οικονομία αντιμετώπισε ήδη προβλήματα και πριν από τον πόλεμο.
Το κλείσιμο της Ερυθράς Θάλασσας αποτελεί τεράστιο προβλημα για την Αίγυπτο γιατί χάνει τα έσοδα από τα τέλη διέλευσης που πληρώνουν τα φορτηγά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό.
Τέλος, η Ευρώπη και κυρίως τα κράτη της Μεσογείου αναμένεται να επιβαρυνθούν επίσης σημαντικά από την αλλαγή των δρομολογίων και τη διάπλου των φορτηγών γύρω από την Αφρική, επειδή θα χάσουν έσοδα τα λιμάνια τους, και θα έχουν, λόγω της μεγαλύτερης απόστασης, μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών