Τα απόβλητα πράσινης ενέργειας παραβλέπονται στην ατζέντα για το κλίμα - Πού καταλήγουν τα βουνά από σπασμένα ηλιακά πάνελ και πτερύγια ανεμογεννητριών;
Η ποσότητα των απορριμμάτων που συσσωρεύονται από τα ηλιακά πάνελ και τα πτερύγια των ανεμογεννητριών μπορεί να μετρηθεί σε τόνους πλέον.
Και ο κλάδος μόλις ξεκινά.
Σχεδόν όλα τα χρησιμοποιημένα ηλιακά πάνελ στις Ηνωμένες Πολιτείες καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και πολλά πάνελ πρώτης και δεύτερης γενιάς ήδη εξαντλούνται, πολύ νωρίτερα από την αναμενόμενη διάρκεια ζωής τους για 30 χρόνια.
Σε αυτό θα προστεθούν περίπου 9,8 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι νεκρών πάνελ που θα συγκεντρωθούν μεταξύ 2030 και 2060, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Science Direct και αναδημοσιεύουν οι The Epoch Times.
Δεν ανακυκλώνονται... θάβονται!
Η ρίψη ενός ηλιακού πάνελ σε μια χωματερή των ΗΠΑ κοστίζει επί του παρόντος περίπου 1 δολάριο, ίσως και 2 δολάρια.
Για την ανακύκλωση του ίδιου πάνελ, το κόστος ανέρχεται σε 20 έως 30 δολάρια, σύμφωνα με μια εκτίμηση που αναφέρθηκε από το περιοδικό PV.
Τα μέρη των ανεμογεννητριών παρουσιάζουν παρόμοια πρόκληση, με χιλιάδες πτερύγια να έχουν ήδη βρει το δρόμο τους σε χωματερές και χωράφια στο Τέξας, το Ουαϊόμινγκ, τη Νότια Ντακότα και την Αϊόβα.
Δεν είναι μικρό... κατόρθωμα να πετάς ένα πτερύγιο
Το μήκος ενός πτερυγίου ανεμογεννήτριας μπορεί να είναι περισσότερο από 200 πόδια ή μεγαλύτερο από το άνοιγμα των φτερών ενός Boeing 747, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας.
Οι υπεράκτιες ανεμογεννήτριες έχουν ακόμη μεγαλύτερα πτερύγια.
Επί του παρόντος, περίπου 7.000 πτερύγια απορρίπτονται ετησίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τον David Morgan, επικεφαλής στρατηγικής για το Carbon Rivers, ένα κέντρο ανακύκλωσης προηγμένων υλικών με έδρα το Τενεσί.
Απαιτητικά... πτερύγια
Από όλα τα απόβλητα ινών γυαλιού που δέχεται η Carbon Rivers, τα πτερύγια των ανεμογεννητριών είναι τα πιο απαιτητικά, είπε ο κ. Morgan.
«Είναι ένα πολύ ανθεκτικό, στιβαρό υλικό.
Είναι μεγάλα και δυσκίνητα στον χειρισμό», είπε στους The Epoch Times.
«Μεγάλα πτερύγια ανεμογεννητριών, ταξιδιωτικά τρέιλερ, γάστρες σκαφών και άλλα παρόμοιων υλικών απορρίμματα μπορούν να μετατραπούν σε καθαρές, υψηλής ποιότητας ίνες γυαλιού που μπορούν να ενσωματωθούν οικονομικά στο επόμενο αυτοκίνητο, σκάφος ή πτερύγιο του στροβίλου σας», αναφέρει ο ιστότοποςCarbon Rivers.
Καθώς τα νεκροταφεία ανεμογεννητριών έχουν μετατραπεί σε viral video, η αιολική βιομηχανία έχει γίνει πιο «συζητήσιμη» σχετικά με λύσεις στο τέλος του κύκλου ζωής τους, είπε ο κ. Morgan, αλλά δεν έχει δημιουργηθεί για μια «σύνθετη κυκλική οικονομία».
Όταν πρόκειται για πραγματικά «πράσινες» λύσεις, μια «κυκλική οικονομία» είναι ζωτικής σημασίας, είπε ο κ. Morgan.
Είναι βασικά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει προτεραιότητα στην επαναχρησιμοποίηση, την επισκευή ή την αναγέννηση υλικών για να συνεχίσει την παραγωγή με όσο το δυνατόν πιο βιώσιμο τρόπο.
Και όπως είπε...
...Τα απόβλητα από ανανεώσιμες πηγές δεν είναι μόνο πρόβλημα υποδομής, υπάρχουν επίσης νομοθετικά κενά.
«Αυτή τη στιγμή, θάβονται σε μεγάλο βαθμό τα πτερύγια ανεμογεννητριών.
Διαφέρει από κράτος σε κράτος.»
Ορισμένες εταιρείες που υποστηρίζουν την αιολική ενέργεια - ιδιαίτερα εκείνες που συνδέονται με γίγαντες ορυκτών καυσίμων όπως η Shell Global και η General Electric - έχουν αφήσει τους επικριτές τους χωρίς απάντηση σχετικά με το εάν η πραγματική βιωσιμότητα είναι μέρος του υπάρχοντος σχεδίου.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), υπό τον πρώην πρόεδρο Donald Trump, εντόπισε τα διαφαινόμενα προβλήματα με την αύξηση της σπατάλης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
«Χωρίς στρατηγική για τη διαχείρισή τους στο τέλος του κύκλου ζωής τους, οι αποκαλούμενες πράσινες τεχνολογίες όπως ηλιακά πάνελ, μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και ανεμόμυλοι θα επιβαρύνουν τελικά τον πλανήτη και την οικονομία μας με τα ίδια βάρη όπως τα παραδοσιακά προϊόντα», δήλωσε ο πρώην διαχειριστής της EPA Andrew Wheeler.
Επεκτεινόμενη Βιομηχανία ΑΠΕ
Καθώς επεκτείνεται η λεγόμενη βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) -κυρίως λόγω των τεράστιων επιδοτήσεων από την κυβέρνηση Biden- το ίδιο συμβαίνει και με τις παράπλευρες σπατάλες (σ.σ.αποβλήτων).
Η δυναμικότητα ηλιακής παραγωγής προβλέπεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 38% το 2024, σύμφωνα με έκθεση της 12ης Δεκεμβρίου από την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA), μια κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ.
Η αιολική ενέργεια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,4%.
Παρά την αξιοσημείωτη αύξηση στην ανάπτυξη συστημάτων ΑΠΕ, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της Αμερικής το 2022 προερχόταν κυρίως (περίπου το 60%) από ορυκτά καύσιμα - άνθρακα, φυσικό αέριο, πετρέλαιο και άλλα αέρια, σύμφωνα με την EIA.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντιπροσώπευαν περίπου το 21% και το 18% ήταν από την πυρηνική ενέργεια.
Τα ηλιακά πάνελ έχουν διάρκεια ζωής έως και 30 χρόνια.
Όπως είναι λογικό, ορισμένες περιβαλλοντικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
«Εάν η ηλιακή και η πυρηνική ενέργεια παράγουν την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας τα επόμενα 25 χρόνια με την πυρηνική παραγωγή το 2016 και τα απόβλητα στοιβάζονται σε γήπεδα ποδοσφαίρου, τα πυρηνικά απόβλητα θα έφταναν στο ύψος του Πύργου της Πίζας», όπως τονίζει η Περιβαλλοντική Πρόοδος που εδρεύει στην Καλιφόρνια.
«Τα ηλιακά απόβλητα θα έφταναν το ύψος δύο Έβερεστ».
Ο αριθμός των αποσυρθέντων πτερυγίων ανεμογεννητριών αναμένεται να φτάσει τα 9.000 ετησίως τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με ανάλυση του 2022 που δημοσιεύτηκε από το Chemical and Engineering News.
Ο κ. Morgan είπε ότι η εταιρεία κλιμακώνει τις εργασίες, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής μιας μεγάλης κλίμακας εγκατάστασης στο Τέξας.
Η Carbon Rivers έχει επίσης διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της σε οτιδήποτε «βασίζεται σε σύνθετα υλικά», συμπεριλαμβανομένων ινών γυαλιού και ακόμη και εξαρτημάτων αεροδιαστημικής.
Ηλεκτρονικά Απόβλητα - Μόνο ένα μικρό μέρος ανακυκλώνεται
Ένας άλλος τομέας αποβλήτων - τα ηλεκτρονικά απόβλητα - αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό.
Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ροή στερεών αποβλήτων στον κόσμο και περιλαμβάνει ανανεώσιμα είδη, όπως ηλιακούς συλλέκτες και μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Μόνο ένα μικρό μέρος ανακυκλώνεται.
Μια ανάλυση του 2019 που κυκλοφόρησε φέτος έδειξε ότι από τους 53,6 εκατομμύρια τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων που παράγονται παγκοσμίως, μόλις το 17% ανακυκλώθηκε.
«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το πλαστικό είναι ο λάτρης των απορριμμάτων… αλλά τα ηλεκτρονικά απόβλητα εξακολουθούν να αυξάνονται», δήλωσε στους The Epoch Times ο Paul Williams, αντιπρόεδρος επικοινωνίας για την εταιρεία ανακύκλωσης ERI.
Επικεντρωμένος στη διάσπαση και την ανακύκλωση όλων των ειδών ηλεκτρονικών αποβλήτων, ο κ. Williams είπε ότι η ERI διατηρεί ένα επίπεδο καταστροφής δεδομένων όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, επισημαίνοντας πως...
Η προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι μια τεράστια ανησυχία με τα ηλεκτρονικά απόβλητα.
«Δεν γίνεται απλώς ένα περιβαλλοντικό ζήτημα, όχι μόνο ένα ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι επίσης ένα ζήτημα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Σήμερα, μεγάλο μέρος της τεχνολογίας περιέχει προσωπικά δεδομένα», είπε.
Στις πρώτες μέρες της διάθεσης ηλεκτρονικών αποβλήτων, αμελείς εταιρείες χειρίζονταν τα ηλεκτρονικά απόβλητα με τρόπο που άφηνε ορθάνοιχτη την πόρτα στην κλοπή δεδομένων.
«Αυτό που βρήκαμε ήταν ότι αδίστακτοι τύποι έστελναν αυτό το υλικό σε αναπτυσσόμενες χώρες… και ήταν μια τεράστια πρόκληση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής λόγω των δεδομένων», είπε ο κ. Williams.
Πρέπει επίσης να γίνουν προετοιμασίες για την ασφάλεια των δεδομένων για τα ηλεκτρικά οχήματα, και όχι μόνο για τις μπαταρίες τους, αλλά και για τους ενσωματωμένους υπολογιστές των ηλεκτρικών οχημάτων όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους.
«Τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα τρομακτικά επειδή το είδος των δεδομένων που συλλέγονται είναι πολύ προσωπικό.
Γνωρίζει τις διαδρομές σας, το βάρος και τα μεγέθη των ανθρώπων που κάθονται στα καθίσματα του αυτοκινήτου», είπε.
Η διαφάνεια ήταν ένα πρόβλημα με τις εταιρείες που ισχυρίζονται ότι ανακυκλώνουν ηλεκτρονικά απόβλητα τα προηγούμενα χρόνια, με ορισμένες να διαφημίζουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις ενώ στην ουσία απέρριπταν κρυφά τα ηλεκτρονικά τους απόβλητα σε χώρους υγειονομικής ταφής.
«Το πιο σημαντικό πράγμα, πραγματικά, είναι η διαφάνεια» τόνισε ο Williams.
Εφέ Ντόμινο
Η ανακύκλωση νεκρών ηλιακών συλλεκτών, μπαταριών EV και εξαρτημάτων ανεμογεννητριών είναι τα κύρια συστατικά του προβλήματος των απορριμμάτων, αλλά οι υποστηρικτικές υποδομές επηρεάζονται επίσης καθώς αυξάνεται η παραγωγή εναλλακτικής ενέργειας.
Κυριότεροι μεταξύ αυτών των υποδομών είναι οι ηλεκτρικοί μετασχηματιστές, για τους οποίους οι γνώστες της βιομηχανίας λένε ότι υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση τόσο για νέες όσο και για ανακαινισμένες μονάδες.
Η αναμονή για έναν νέο μετασχηματιστή κρατά μήνες, ή ακόμα και χρόνος, λέει ο Clayton Saunderson, διευθυντής αποθέματος και αγορών στη Maddox Industrial Transformers, η οποία επισκευάζει μετασχηματιστές.
Η επισκευή και η επιστροφή υφιστάμενων μονάδων από ηλιακά πάρκα έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της επιχείρησης της Maddox, δήλωσε ο κ. Saunderson στους The Epoch Times.
«Αγοράζουμε σχεδόν από οποιονδήποτε και από όλους.
Υπάρχει τεράστια ζήτηση», είπε.
Αυτή τη στιγμή, η ζήτηση για μετασχηματιστές υπερβαίνει την προσφορά, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, είπε ο κ. Saunderson.
"Δεν έχει σημασία σε ποιο τμήμα ανήκετε.
Είναι πραγματικά δύσκολο να αποκτήσετε γρήγορα έναν μετασχηματιστή...
Εάν έχετε ένα υπάρχον έργο και υπάρξει πρόβλημα, πολλές φορές δεν μπορείτε να περιμένετε 50 εβδομάδες", είπε. .
Η ανακαίνιση ενός υπάρχοντος μετασχηματιστή είναι η πιο γρήγορη επιλογή, ενώ η ανακύκλωση είναι μια πιο χρονοβόρα, πιο εντατική διαδικασία που απαιτεί περισσότερο χρόνο και υλικοτεχνική υποστήριξη για να επιστρέψει στην κυκλική οικονομία.
Ωστόσο, η ζήτηση της βιομηχανίας EV διευρύνει ακόμη περισσότερο τους πόρους.
«Στο τμήμα EV, υπάρχει μια μάχη για τους [σταθμούς] φορτιστών EV», είπε ο κ. Saunderson, λέγοντας ότι αυτός ο πρόσθετος ανταγωνισμός για μετασχηματιστές που χρειάζονται για την τροφοδοσία των σταθμών φόρτισης EV «περιορίζει» τη δυνατότητα να ξεπεράσουν την έλλειψη.
Επικίνδυνο υλικό
Η νέα τεχνολογία μπαταριών, ειδικά τα ιόντα λιθίου που λειτουργούν οι μπαταρίες EV, φέρνουν μια νέα σειρά προκλήσεων και τοξικών χημικών ουσιών στην επιχείρηση ανακύκλωσης.
«Υλικά όπως το νικέλιο είναι καρκινογόνα.
Δεν θέλετε να καταλήξει σε χωματερή», είπε στους The Epoch Times ο Marcus Randolph, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ανακύκλωσης μπαταριών Ecobat.
Από την άποψη της διαχείρισης των απορριμμάτων, υπάρχει μια ασημένια επένδυση όσον αφορά την επεξεργασία μπαταριών EV, σύμφωνα με τον κ. Randolph.
Παρά την περίπλοκη σύνθεση των μπαταριών EV, πιστεύει ότι η ανακύκλωση θα είναι ο «ξεκάθαρος νικητής» μακροπρόθεσμα λόγω της έλλειψης βασικών στοιχείων, όπως το κοβάλτιο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή τους.
Λέει ότι η αξία των ορυκτών που ανακτώνται ως «μαύρη μάζα» από τις αποσυρθείσες μπαταρίες είναι πολύ πολύτιμη για να πεταχτούν απλώς σε μια χωματερή.
Είναι επίσης απίστευτα επικίνδυνο.
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να πετάμε επικίνδυνα υλικά σε χωματερές», είπε ο κ. Randolph.
Ωστόσο, δεν κάνει τις μπαταρίες EV λιγότερο δύσκολο να χαλάσουν.
«Σταθήκαμε πίσω και είπαμε, ξέρετε, οι μπαταρίες λιθίου είναι η μεγαλύτερη απειλή και η μεγαλύτερη ευκαιρία μας», είπε, προσθέτοντας ότι οι μπαταρίες με βάση το λίθιο είναι «πολύ πιο περίπλοκες».
Επιπλέον, μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιές που είναι αδύνατο να σβήσουν με παραδοσιακές μεθόδους.
Ο κ. Randolph είπε ότι εφόσον το οξυγόνο δεν αποτελεί μέρος της εξίσωσης καύσης με τις μπαταρίες λιθίου, το νερό και ορισμένες συμβατικές μέθοδοι καταστολής δεν θα λειτουργήσουν.
Αυτό γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν περισσότερες από μία κυψέλες σε μια χαλασμένη μπαταρία αναφλέγονται, δημιουργώντας αυτό που είναι γνωστό ως «θερμική διαφυγή».
Ο επικεφαλής του Πυροσβεστικού Γραφείου της Κομητείας της Βαλτιμόρης Τιμ Ροστκόφσκι είπε στο 11 News Investigates ότι όταν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου πέφτουν σε θερμική φυγή, «θα παράγουν τη δική τους θερμότητα και θα διαδοθούν ή θα μετακινούνται από κύτταρο, σε κύτταρο, σε κύτταρο.
Αυτές οι μπαταρίες μπορούν να ανεβάσουν θερμοκρασία πάνω από 1.000 βαθμούς!
«Αν δεν το κρυώσουμε αρκετά γρήγορα, και για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, θα παράγει θερμότητα και θα ξαναπυροδοτήσει».
Και ενώ το φαινόμενο είναι σπάνιο, εξακολουθεί να συμβαίνει.
Ο κ. Randolph είπε ότι το Ecobat χρησιμοποιεί ειδικά κουτιά για να συγκρατήσει και να μεταφέρει παλιές ή παραβιασμένες μονάδες EV.
Αυτό γίνεται κρίσιμο, καθώς η υλικοτεχνική υποστήριξη της κίνησης των μπαταριών EV είναι μια πρόκληση από μόνη της.
«Αν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων σας είναι παλιές, είναι πιο πιθανό να έχετε πρόβλημα να τις μεταφέρετε στο εργοστάσιο», είπε.
Η Ecobat ξεκίνησε το ταξίδι της ανακυκλώνοντας μπαταρίες μολύβδου, από τις οποίες έως και το 98% των κρίσιμων συστατικών της μπορούν να ανακυκλωθούν. Εν τω μεταξύ, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μένουν πίσω.
«Οι άνθρωποι αγωνίζονται να φτάσουν στο 65%» των κρίσιμων συστατικών που εξάγονται και ανακυκλώνονται, είπε ο κ. Randolph.
Είπε ότι η Ecobat επεξεργάζεται επί του παρόντος περίπου 30.000 τόνους ετησίως.
«Τρία εργοστάσια που λειτουργούν 10.000 τόνους ετησίως, το καθένα», είπε.
Και προετοιμάζονται για ένα βουνό ακόμη μεγαλύτερο καθώς τα EV γίνονται πιο διαδεδομένα.
www.bankingnews.gr
Και ο κλάδος μόλις ξεκινά.
Σχεδόν όλα τα χρησιμοποιημένα ηλιακά πάνελ στις Ηνωμένες Πολιτείες καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και πολλά πάνελ πρώτης και δεύτερης γενιάς ήδη εξαντλούνται, πολύ νωρίτερα από την αναμενόμενη διάρκεια ζωής τους για 30 χρόνια.
Σε αυτό θα προστεθούν περίπου 9,8 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι νεκρών πάνελ που θα συγκεντρωθούν μεταξύ 2030 και 2060, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Science Direct και αναδημοσιεύουν οι The Epoch Times.
Δεν ανακυκλώνονται... θάβονται!
Η ρίψη ενός ηλιακού πάνελ σε μια χωματερή των ΗΠΑ κοστίζει επί του παρόντος περίπου 1 δολάριο, ίσως και 2 δολάρια.
Για την ανακύκλωση του ίδιου πάνελ, το κόστος ανέρχεται σε 20 έως 30 δολάρια, σύμφωνα με μια εκτίμηση που αναφέρθηκε από το περιοδικό PV.
Τα μέρη των ανεμογεννητριών παρουσιάζουν παρόμοια πρόκληση, με χιλιάδες πτερύγια να έχουν ήδη βρει το δρόμο τους σε χωματερές και χωράφια στο Τέξας, το Ουαϊόμινγκ, τη Νότια Ντακότα και την Αϊόβα.
Δεν είναι μικρό... κατόρθωμα να πετάς ένα πτερύγιο
Το μήκος ενός πτερυγίου ανεμογεννήτριας μπορεί να είναι περισσότερο από 200 πόδια ή μεγαλύτερο από το άνοιγμα των φτερών ενός Boeing 747, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας.
Οι υπεράκτιες ανεμογεννήτριες έχουν ακόμη μεγαλύτερα πτερύγια.
Επί του παρόντος, περίπου 7.000 πτερύγια απορρίπτονται ετησίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τον David Morgan, επικεφαλής στρατηγικής για το Carbon Rivers, ένα κέντρο ανακύκλωσης προηγμένων υλικών με έδρα το Τενεσί.
Απαιτητικά... πτερύγια
Από όλα τα απόβλητα ινών γυαλιού που δέχεται η Carbon Rivers, τα πτερύγια των ανεμογεννητριών είναι τα πιο απαιτητικά, είπε ο κ. Morgan.
«Είναι ένα πολύ ανθεκτικό, στιβαρό υλικό.
Είναι μεγάλα και δυσκίνητα στον χειρισμό», είπε στους The Epoch Times.
«Μεγάλα πτερύγια ανεμογεννητριών, ταξιδιωτικά τρέιλερ, γάστρες σκαφών και άλλα παρόμοιων υλικών απορρίμματα μπορούν να μετατραπούν σε καθαρές, υψηλής ποιότητας ίνες γυαλιού που μπορούν να ενσωματωθούν οικονομικά στο επόμενο αυτοκίνητο, σκάφος ή πτερύγιο του στροβίλου σας», αναφέρει ο ιστότοποςCarbon Rivers.
Καθώς τα νεκροταφεία ανεμογεννητριών έχουν μετατραπεί σε viral video, η αιολική βιομηχανία έχει γίνει πιο «συζητήσιμη» σχετικά με λύσεις στο τέλος του κύκλου ζωής τους, είπε ο κ. Morgan, αλλά δεν έχει δημιουργηθεί για μια «σύνθετη κυκλική οικονομία».
Όταν πρόκειται για πραγματικά «πράσινες» λύσεις, μια «κυκλική οικονομία» είναι ζωτικής σημασίας, είπε ο κ. Morgan.
Είναι βασικά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει προτεραιότητα στην επαναχρησιμοποίηση, την επισκευή ή την αναγέννηση υλικών για να συνεχίσει την παραγωγή με όσο το δυνατόν πιο βιώσιμο τρόπο.
Και όπως είπε...
...Τα απόβλητα από ανανεώσιμες πηγές δεν είναι μόνο πρόβλημα υποδομής, υπάρχουν επίσης νομοθετικά κενά.
«Αυτή τη στιγμή, θάβονται σε μεγάλο βαθμό τα πτερύγια ανεμογεννητριών.
Διαφέρει από κράτος σε κράτος.»
Ορισμένες εταιρείες που υποστηρίζουν την αιολική ενέργεια - ιδιαίτερα εκείνες που συνδέονται με γίγαντες ορυκτών καυσίμων όπως η Shell Global και η General Electric - έχουν αφήσει τους επικριτές τους χωρίς απάντηση σχετικά με το εάν η πραγματική βιωσιμότητα είναι μέρος του υπάρχοντος σχεδίου.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), υπό τον πρώην πρόεδρο Donald Trump, εντόπισε τα διαφαινόμενα προβλήματα με την αύξηση της σπατάλης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
«Χωρίς στρατηγική για τη διαχείρισή τους στο τέλος του κύκλου ζωής τους, οι αποκαλούμενες πράσινες τεχνολογίες όπως ηλιακά πάνελ, μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και ανεμόμυλοι θα επιβαρύνουν τελικά τον πλανήτη και την οικονομία μας με τα ίδια βάρη όπως τα παραδοσιακά προϊόντα», δήλωσε ο πρώην διαχειριστής της EPA Andrew Wheeler.
Επεκτεινόμενη Βιομηχανία ΑΠΕ
Καθώς επεκτείνεται η λεγόμενη βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) -κυρίως λόγω των τεράστιων επιδοτήσεων από την κυβέρνηση Biden- το ίδιο συμβαίνει και με τις παράπλευρες σπατάλες (σ.σ.αποβλήτων).
Η δυναμικότητα ηλιακής παραγωγής προβλέπεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 38% το 2024, σύμφωνα με έκθεση της 12ης Δεκεμβρίου από την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA), μια κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ.
Η αιολική ενέργεια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,4%.
Παρά την αξιοσημείωτη αύξηση στην ανάπτυξη συστημάτων ΑΠΕ, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της Αμερικής το 2022 προερχόταν κυρίως (περίπου το 60%) από ορυκτά καύσιμα - άνθρακα, φυσικό αέριο, πετρέλαιο και άλλα αέρια, σύμφωνα με την EIA.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντιπροσώπευαν περίπου το 21% και το 18% ήταν από την πυρηνική ενέργεια.
Τα ηλιακά πάνελ έχουν διάρκεια ζωής έως και 30 χρόνια.
Όπως είναι λογικό, ορισμένες περιβαλλοντικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
«Εάν η ηλιακή και η πυρηνική ενέργεια παράγουν την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας τα επόμενα 25 χρόνια με την πυρηνική παραγωγή το 2016 και τα απόβλητα στοιβάζονται σε γήπεδα ποδοσφαίρου, τα πυρηνικά απόβλητα θα έφταναν στο ύψος του Πύργου της Πίζας», όπως τονίζει η Περιβαλλοντική Πρόοδος που εδρεύει στην Καλιφόρνια.
«Τα ηλιακά απόβλητα θα έφταναν το ύψος δύο Έβερεστ».
Ο αριθμός των αποσυρθέντων πτερυγίων ανεμογεννητριών αναμένεται να φτάσει τα 9.000 ετησίως τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με ανάλυση του 2022 που δημοσιεύτηκε από το Chemical and Engineering News.
Ο κ. Morgan είπε ότι η εταιρεία κλιμακώνει τις εργασίες, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής μιας μεγάλης κλίμακας εγκατάστασης στο Τέξας.
Η Carbon Rivers έχει επίσης διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της σε οτιδήποτε «βασίζεται σε σύνθετα υλικά», συμπεριλαμβανομένων ινών γυαλιού και ακόμη και εξαρτημάτων αεροδιαστημικής.
Ηλεκτρονικά Απόβλητα - Μόνο ένα μικρό μέρος ανακυκλώνεται
Ένας άλλος τομέας αποβλήτων - τα ηλεκτρονικά απόβλητα - αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό.
Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ροή στερεών αποβλήτων στον κόσμο και περιλαμβάνει ανανεώσιμα είδη, όπως ηλιακούς συλλέκτες και μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Μόνο ένα μικρό μέρος ανακυκλώνεται.
Μια ανάλυση του 2019 που κυκλοφόρησε φέτος έδειξε ότι από τους 53,6 εκατομμύρια τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων που παράγονται παγκοσμίως, μόλις το 17% ανακυκλώθηκε.
«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το πλαστικό είναι ο λάτρης των απορριμμάτων… αλλά τα ηλεκτρονικά απόβλητα εξακολουθούν να αυξάνονται», δήλωσε στους The Epoch Times ο Paul Williams, αντιπρόεδρος επικοινωνίας για την εταιρεία ανακύκλωσης ERI.
Επικεντρωμένος στη διάσπαση και την ανακύκλωση όλων των ειδών ηλεκτρονικών αποβλήτων, ο κ. Williams είπε ότι η ERI διατηρεί ένα επίπεδο καταστροφής δεδομένων όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, επισημαίνοντας πως...
Η προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι μια τεράστια ανησυχία με τα ηλεκτρονικά απόβλητα.
«Δεν γίνεται απλώς ένα περιβαλλοντικό ζήτημα, όχι μόνο ένα ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι επίσης ένα ζήτημα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Σήμερα, μεγάλο μέρος της τεχνολογίας περιέχει προσωπικά δεδομένα», είπε.
Στις πρώτες μέρες της διάθεσης ηλεκτρονικών αποβλήτων, αμελείς εταιρείες χειρίζονταν τα ηλεκτρονικά απόβλητα με τρόπο που άφηνε ορθάνοιχτη την πόρτα στην κλοπή δεδομένων.
«Αυτό που βρήκαμε ήταν ότι αδίστακτοι τύποι έστελναν αυτό το υλικό σε αναπτυσσόμενες χώρες… και ήταν μια τεράστια πρόκληση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής λόγω των δεδομένων», είπε ο κ. Williams.
Πρέπει επίσης να γίνουν προετοιμασίες για την ασφάλεια των δεδομένων για τα ηλεκτρικά οχήματα, και όχι μόνο για τις μπαταρίες τους, αλλά και για τους ενσωματωμένους υπολογιστές των ηλεκτρικών οχημάτων όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους.
«Τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα τρομακτικά επειδή το είδος των δεδομένων που συλλέγονται είναι πολύ προσωπικό.
Γνωρίζει τις διαδρομές σας, το βάρος και τα μεγέθη των ανθρώπων που κάθονται στα καθίσματα του αυτοκινήτου», είπε.
Η διαφάνεια ήταν ένα πρόβλημα με τις εταιρείες που ισχυρίζονται ότι ανακυκλώνουν ηλεκτρονικά απόβλητα τα προηγούμενα χρόνια, με ορισμένες να διαφημίζουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις ενώ στην ουσία απέρριπταν κρυφά τα ηλεκτρονικά τους απόβλητα σε χώρους υγειονομικής ταφής.
«Το πιο σημαντικό πράγμα, πραγματικά, είναι η διαφάνεια» τόνισε ο Williams.
Εφέ Ντόμινο
Η ανακύκλωση νεκρών ηλιακών συλλεκτών, μπαταριών EV και εξαρτημάτων ανεμογεννητριών είναι τα κύρια συστατικά του προβλήματος των απορριμμάτων, αλλά οι υποστηρικτικές υποδομές επηρεάζονται επίσης καθώς αυξάνεται η παραγωγή εναλλακτικής ενέργειας.
Κυριότεροι μεταξύ αυτών των υποδομών είναι οι ηλεκτρικοί μετασχηματιστές, για τους οποίους οι γνώστες της βιομηχανίας λένε ότι υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση τόσο για νέες όσο και για ανακαινισμένες μονάδες.
Η αναμονή για έναν νέο μετασχηματιστή κρατά μήνες, ή ακόμα και χρόνος, λέει ο Clayton Saunderson, διευθυντής αποθέματος και αγορών στη Maddox Industrial Transformers, η οποία επισκευάζει μετασχηματιστές.
Η επισκευή και η επιστροφή υφιστάμενων μονάδων από ηλιακά πάρκα έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της επιχείρησης της Maddox, δήλωσε ο κ. Saunderson στους The Epoch Times.
«Αγοράζουμε σχεδόν από οποιονδήποτε και από όλους.
Υπάρχει τεράστια ζήτηση», είπε.
Αυτή τη στιγμή, η ζήτηση για μετασχηματιστές υπερβαίνει την προσφορά, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, είπε ο κ. Saunderson.
"Δεν έχει σημασία σε ποιο τμήμα ανήκετε.
Είναι πραγματικά δύσκολο να αποκτήσετε γρήγορα έναν μετασχηματιστή...
Εάν έχετε ένα υπάρχον έργο και υπάρξει πρόβλημα, πολλές φορές δεν μπορείτε να περιμένετε 50 εβδομάδες", είπε. .
Η ανακαίνιση ενός υπάρχοντος μετασχηματιστή είναι η πιο γρήγορη επιλογή, ενώ η ανακύκλωση είναι μια πιο χρονοβόρα, πιο εντατική διαδικασία που απαιτεί περισσότερο χρόνο και υλικοτεχνική υποστήριξη για να επιστρέψει στην κυκλική οικονομία.
Ωστόσο, η ζήτηση της βιομηχανίας EV διευρύνει ακόμη περισσότερο τους πόρους.
«Στο τμήμα EV, υπάρχει μια μάχη για τους [σταθμούς] φορτιστών EV», είπε ο κ. Saunderson, λέγοντας ότι αυτός ο πρόσθετος ανταγωνισμός για μετασχηματιστές που χρειάζονται για την τροφοδοσία των σταθμών φόρτισης EV «περιορίζει» τη δυνατότητα να ξεπεράσουν την έλλειψη.
Επικίνδυνο υλικό
Η νέα τεχνολογία μπαταριών, ειδικά τα ιόντα λιθίου που λειτουργούν οι μπαταρίες EV, φέρνουν μια νέα σειρά προκλήσεων και τοξικών χημικών ουσιών στην επιχείρηση ανακύκλωσης.
«Υλικά όπως το νικέλιο είναι καρκινογόνα.
Δεν θέλετε να καταλήξει σε χωματερή», είπε στους The Epoch Times ο Marcus Randolph, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ανακύκλωσης μπαταριών Ecobat.
Από την άποψη της διαχείρισης των απορριμμάτων, υπάρχει μια ασημένια επένδυση όσον αφορά την επεξεργασία μπαταριών EV, σύμφωνα με τον κ. Randolph.
Παρά την περίπλοκη σύνθεση των μπαταριών EV, πιστεύει ότι η ανακύκλωση θα είναι ο «ξεκάθαρος νικητής» μακροπρόθεσμα λόγω της έλλειψης βασικών στοιχείων, όπως το κοβάλτιο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή τους.
Λέει ότι η αξία των ορυκτών που ανακτώνται ως «μαύρη μάζα» από τις αποσυρθείσες μπαταρίες είναι πολύ πολύτιμη για να πεταχτούν απλώς σε μια χωματερή.
Είναι επίσης απίστευτα επικίνδυνο.
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να πετάμε επικίνδυνα υλικά σε χωματερές», είπε ο κ. Randolph.
Ωστόσο, δεν κάνει τις μπαταρίες EV λιγότερο δύσκολο να χαλάσουν.
«Σταθήκαμε πίσω και είπαμε, ξέρετε, οι μπαταρίες λιθίου είναι η μεγαλύτερη απειλή και η μεγαλύτερη ευκαιρία μας», είπε, προσθέτοντας ότι οι μπαταρίες με βάση το λίθιο είναι «πολύ πιο περίπλοκες».
Επιπλέον, μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιές που είναι αδύνατο να σβήσουν με παραδοσιακές μεθόδους.
Ο κ. Randolph είπε ότι εφόσον το οξυγόνο δεν αποτελεί μέρος της εξίσωσης καύσης με τις μπαταρίες λιθίου, το νερό και ορισμένες συμβατικές μέθοδοι καταστολής δεν θα λειτουργήσουν.
Αυτό γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν περισσότερες από μία κυψέλες σε μια χαλασμένη μπαταρία αναφλέγονται, δημιουργώντας αυτό που είναι γνωστό ως «θερμική διαφυγή».
Ο επικεφαλής του Πυροσβεστικού Γραφείου της Κομητείας της Βαλτιμόρης Τιμ Ροστκόφσκι είπε στο 11 News Investigates ότι όταν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου πέφτουν σε θερμική φυγή, «θα παράγουν τη δική τους θερμότητα και θα διαδοθούν ή θα μετακινούνται από κύτταρο, σε κύτταρο, σε κύτταρο.
Αυτές οι μπαταρίες μπορούν να ανεβάσουν θερμοκρασία πάνω από 1.000 βαθμούς!
«Αν δεν το κρυώσουμε αρκετά γρήγορα, και για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, θα παράγει θερμότητα και θα ξαναπυροδοτήσει».
Και ενώ το φαινόμενο είναι σπάνιο, εξακολουθεί να συμβαίνει.
Ο κ. Randolph είπε ότι το Ecobat χρησιμοποιεί ειδικά κουτιά για να συγκρατήσει και να μεταφέρει παλιές ή παραβιασμένες μονάδες EV.
Αυτό γίνεται κρίσιμο, καθώς η υλικοτεχνική υποστήριξη της κίνησης των μπαταριών EV είναι μια πρόκληση από μόνη της.
«Αν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων σας είναι παλιές, είναι πιο πιθανό να έχετε πρόβλημα να τις μεταφέρετε στο εργοστάσιο», είπε.
Η Ecobat ξεκίνησε το ταξίδι της ανακυκλώνοντας μπαταρίες μολύβδου, από τις οποίες έως και το 98% των κρίσιμων συστατικών της μπορούν να ανακυκλωθούν. Εν τω μεταξύ, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μένουν πίσω.
«Οι άνθρωποι αγωνίζονται να φτάσουν στο 65%» των κρίσιμων συστατικών που εξάγονται και ανακυκλώνονται, είπε ο κ. Randolph.
Είπε ότι η Ecobat επεξεργάζεται επί του παρόντος περίπου 30.000 τόνους ετησίως.
«Τρία εργοστάσια που λειτουργούν 10.000 τόνους ετησίως, το καθένα», είπε.
Και προετοιμάζονται για ένα βουνό ακόμη μεγαλύτερο καθώς τα EV γίνονται πιο διαδεδομένα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών