Τα μικρά, ελικοφόρα αεροσκάφη An-24 και An-26 μεταφέρουν έως 50 επιβάτες και είναι πολύ ανθεκτικά στις σκληρές συνθήκες στη Σιβηρία και στον απόμακρο βορρά της Ρωσίας
Δύο αεροπορικές εταιρείες της Σιβηρίας ζήτησαν από τη ρωσική κυβέρνηση να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του σοβιετικής εποχής αεροσκάφους Antonov, πολλά από τα οποία είναι άνω των 50 ετών, καθώς οι ρωσικές εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών δυσκολεύονται να καλύψουν το κενό που προκάλεσε η αποχώρηση των ξένων εταιρειών κατασκευής αεροσκαφών.
Τα μικρά, ελικοφόρα αεροσκάφη An-24 και An-26 μεταφέρουν έως 50 επιβάτες και είναι πολύ ανθεκτικά στις σκληρές συνθήκες στη Σιβηρία και στον απόμακρο βορρά της Ρωσίας. Αλλά το κόστος της συντήρησής τους αναμένεται να αυξηθεί, αφότου οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν πλήξει τις επενδύσεις και την πρόσβαση σε εξαρτήματα, λένε οι ειδήμονες στην αεροπορία, οι πιλότοι και οι εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.
Οι κυρώσεις οι οποίες απαγορεύουν τις προμήθειες νέων αεροσκαφών ή εξαρτημάτων για αεροσκάφη που έχουν κατασκευασθεί από εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus, έχουν αιφνιδιάσει την αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας.
Τα αεροσκάφη Αntonov αποτελούν ένα μέρος του αεροπορικού στόλου της Ρωσίας, που διαθέτει περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη, αλλά η έκκληση να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους από τα τυπικά 60 χρόνια αναδεικνύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγχώριοι κατασκευαστές αεροσκαφών για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση.
«Είναι ένα πολύ αξιόπιστο αεροσκάφος, όλα του τα συστήματα λειτουργούν κανονικά, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα», δήλωσε στο Reuters ο πιλότος Κονσταντίν Ζαζμουντίνοφ. «Είναι πολύ κατάλληλο για τις συνθήκες του μακρινού βορρά, μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες έως μείον 55 βαθμούς. Υπήρξαν περιπτώσεις που πετούσαμε με μείον 60 βαθμούς Κελσίου».
Τα αεροσκάφη Antonov σχεδιάσθηκαν τη δεκαετία του 1950 και παράγονταν στο Κίεβο από τη δεκαετία του 1960, αλλά κανένα δεν έχει κατασκευασθεί για σχεδόν μία δεκαετία. Στη Γιακουτία, που είναι η μεγαλύτερη σε έκταση περιοχή της Ρωσίας και έχει σχεδόν το μέγεθος της Ινδίας και είναι η καρδιά της βιομηχανίας διαμαντιών της Ρωσίας, τα αεροπλάνα έχουν καίρια σημασία.
Σχεδόν 100 αεροσκάφη παραμένουν σε λειτουργία, μ’ έναν μέσο όρο ζωής περίπου τα 50 χρόνια, δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της σιβηριανής αεροπορικής εταιρείας Angara, Σεργκέι Ζόριν. Μερικά πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα εντός τους τρέχοντος έτους.
«Έως το 2030, το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτών θα αποσυρθεί», δήλωσε ο Ζόριν, χωρίς καμία επένδυση για εξαρτήματα και ανταλλακτικά. «Αυτό είναι ακριβό, και αδύνατον να επιτευχθεί χωρίς κρατική στήριξη», δήλωσε ο Ζόριν. «Σήμερα εργαζόμαστε σε μια αγορά στην οποία δεν υπάρχουν εναλλακτικές για τα An-24 και An-26».
Ένας αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ρωσίας δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια συνάντησης στη Βουλή τον Νοέμβριο ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του Ζόριν, που υποστηρίχθηκαν από την αεροπορική εταιρεία Polar Airlines, να χρησιμοποιούνται τα Antonov έως ότου ένα νέο, παρόμοιο ρωσικής κατασκευής αεροσκάφος τεθεί σε λειτουργία.
Η αεροπορική αρχή Rosaviatsiya δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα για σχολιασμό.
Η Ρωσία έχει χορηγήσει περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και δάνεια για να διατηρήσει τον τομέα της αεροπορίας από τότε που επιβλήθηκαν οι δυτικές κυρώσεις, σύμφωνα με μια ανάλυση του Reuters.
Ιπτάμενο τρακτέρ
Τα Antonov δεν χρειάζονται διαδρόμους προσαπογείωσης, αλλά μπορούν να προσγειωθούν σε έδαφος ή στο χιόνι. Ένα αεροσκάφος με 30 επιβάτες προσγειώθηκε σε παγωμένο ποταμό κοντά στην ρωσική Άπω Ανατολή στα τέλη Δεκεμβρίου λόγω σφάλματος του πιλότου. Δεν υπήρξαν θύματα.
«Το An-24 είναι όπως λέει ο πατέρας μου, ένα ιπτάμενο τρακτέρ», δήλωσε ο επιβάτης Κονταντίν Σεμιόνοφ στο Reuters από τον χιονισμένο διάδρομο προσαπογείωσης στο αεροδρόμιο του Γιακούτσκ, που βρίσκεται περίπου 5.000 χιλιόμετρα ανατολικά της Μόσχας. «Πετάει, πετάει και πετάει… Μην φοβάσαι να πετάξεις με αυτό, το φτιάξαμε για παρά πολλά χρόνια».
Όμως, η συντήρηση των Antonov θα σταματήσει σύντομα να είναι οικονομικά βιώσιμη, σύμφωνα με τον Όλεγκ Παντελέγεφ, επικεφαλής της δεξαμενής σκέψης Aviaport aviation.
«Η συνεχιζόμενη χρήση των αεροσκαφών An-24 και An-26 θα αυξήσει αναπόφευκτα το κόστος των ωρών πτήσης», δήλωσε ο Παντελέγεφ στο Reuters. «Η συντήρηση ενός γερασμένου στόλου σε λειτουργία … θα γίνεται όλο και πιο δαπανηρή».
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υπογράμμισε ακούσια τη σημασία των Antonov κατά την επίσκεψή του στην Άπω Ανατολή αυτή την εβδομάδα.
«Είχα προγραμματίσει να πετάξω στη Γιακουτία», δήλωσε ο Putin χθες Τετάρτη. «Το αεροπλάνο δεν μπορεί να προσγειωθεί εκεί. Αναγκάστηκα να ακυρώσω το ταξίδι μου στη Γιακουτία».
«Πρόκειται για μια συγκεκριμένη αποτυχία που οφείλεται στις ρυθμίσεις για τις μεταφορές», ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
Ο Ζόριν δεν αναμένει ότι η μαζική παραγωγή των νέων αεροσκαφών Ladoga, της ίδιας κατηγορίας με τα An-24 και An-26, θα ξεκινήσει στην καλύτερη περίπτωση πριν από το 2027, αργότερα από ό,τι προβλέπουν τα πιο πρόσφατα σχέδια της κυβέρνησης.
«Τα An-24 και An-26 ήταν και εξακολουθούν να είναι τα μόνα μέσα μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στη Γιακουτία», δήλωσε ο Αλεξέι Γιεφσέγεφ, αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής της Polar Airlines. «Δεν υπάρχει υποκατάστατο για αυτά τα αεροπλάνα».
Όλοι όσοι χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ανταλλακτικά και τα εξαρτήματα των κινητήρων τα τελευταία δύο χρόνια, είπε. «Αυτό πρέπει να διευθετηθεί».
www.bankingnews.gr
Τα μικρά, ελικοφόρα αεροσκάφη An-24 και An-26 μεταφέρουν έως 50 επιβάτες και είναι πολύ ανθεκτικά στις σκληρές συνθήκες στη Σιβηρία και στον απόμακρο βορρά της Ρωσίας. Αλλά το κόστος της συντήρησής τους αναμένεται να αυξηθεί, αφότου οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν πλήξει τις επενδύσεις και την πρόσβαση σε εξαρτήματα, λένε οι ειδήμονες στην αεροπορία, οι πιλότοι και οι εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.
Οι κυρώσεις οι οποίες απαγορεύουν τις προμήθειες νέων αεροσκαφών ή εξαρτημάτων για αεροσκάφη που έχουν κατασκευασθεί από εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus, έχουν αιφνιδιάσει την αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας.
Τα αεροσκάφη Αntonov αποτελούν ένα μέρος του αεροπορικού στόλου της Ρωσίας, που διαθέτει περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη, αλλά η έκκληση να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους από τα τυπικά 60 χρόνια αναδεικνύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγχώριοι κατασκευαστές αεροσκαφών για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση.
«Είναι ένα πολύ αξιόπιστο αεροσκάφος, όλα του τα συστήματα λειτουργούν κανονικά, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα», δήλωσε στο Reuters ο πιλότος Κονσταντίν Ζαζμουντίνοφ. «Είναι πολύ κατάλληλο για τις συνθήκες του μακρινού βορρά, μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες έως μείον 55 βαθμούς. Υπήρξαν περιπτώσεις που πετούσαμε με μείον 60 βαθμούς Κελσίου».
Τα αεροσκάφη Antonov σχεδιάσθηκαν τη δεκαετία του 1950 και παράγονταν στο Κίεβο από τη δεκαετία του 1960, αλλά κανένα δεν έχει κατασκευασθεί για σχεδόν μία δεκαετία. Στη Γιακουτία, που είναι η μεγαλύτερη σε έκταση περιοχή της Ρωσίας και έχει σχεδόν το μέγεθος της Ινδίας και είναι η καρδιά της βιομηχανίας διαμαντιών της Ρωσίας, τα αεροπλάνα έχουν καίρια σημασία.
Σχεδόν 100 αεροσκάφη παραμένουν σε λειτουργία, μ’ έναν μέσο όρο ζωής περίπου τα 50 χρόνια, δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της σιβηριανής αεροπορικής εταιρείας Angara, Σεργκέι Ζόριν. Μερικά πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα εντός τους τρέχοντος έτους.
«Έως το 2030, το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτών θα αποσυρθεί», δήλωσε ο Ζόριν, χωρίς καμία επένδυση για εξαρτήματα και ανταλλακτικά. «Αυτό είναι ακριβό, και αδύνατον να επιτευχθεί χωρίς κρατική στήριξη», δήλωσε ο Ζόριν. «Σήμερα εργαζόμαστε σε μια αγορά στην οποία δεν υπάρχουν εναλλακτικές για τα An-24 και An-26».
Ένας αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ρωσίας δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια συνάντησης στη Βουλή τον Νοέμβριο ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του Ζόριν, που υποστηρίχθηκαν από την αεροπορική εταιρεία Polar Airlines, να χρησιμοποιούνται τα Antonov έως ότου ένα νέο, παρόμοιο ρωσικής κατασκευής αεροσκάφος τεθεί σε λειτουργία.
Η αεροπορική αρχή Rosaviatsiya δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα για σχολιασμό.
Η Ρωσία έχει χορηγήσει περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και δάνεια για να διατηρήσει τον τομέα της αεροπορίας από τότε που επιβλήθηκαν οι δυτικές κυρώσεις, σύμφωνα με μια ανάλυση του Reuters.
Ιπτάμενο τρακτέρ
Τα Antonov δεν χρειάζονται διαδρόμους προσαπογείωσης, αλλά μπορούν να προσγειωθούν σε έδαφος ή στο χιόνι. Ένα αεροσκάφος με 30 επιβάτες προσγειώθηκε σε παγωμένο ποταμό κοντά στην ρωσική Άπω Ανατολή στα τέλη Δεκεμβρίου λόγω σφάλματος του πιλότου. Δεν υπήρξαν θύματα.
«Το An-24 είναι όπως λέει ο πατέρας μου, ένα ιπτάμενο τρακτέρ», δήλωσε ο επιβάτης Κονταντίν Σεμιόνοφ στο Reuters από τον χιονισμένο διάδρομο προσαπογείωσης στο αεροδρόμιο του Γιακούτσκ, που βρίσκεται περίπου 5.000 χιλιόμετρα ανατολικά της Μόσχας. «Πετάει, πετάει και πετάει… Μην φοβάσαι να πετάξεις με αυτό, το φτιάξαμε για παρά πολλά χρόνια».
Όμως, η συντήρηση των Antonov θα σταματήσει σύντομα να είναι οικονομικά βιώσιμη, σύμφωνα με τον Όλεγκ Παντελέγεφ, επικεφαλής της δεξαμενής σκέψης Aviaport aviation.
«Η συνεχιζόμενη χρήση των αεροσκαφών An-24 και An-26 θα αυξήσει αναπόφευκτα το κόστος των ωρών πτήσης», δήλωσε ο Παντελέγεφ στο Reuters. «Η συντήρηση ενός γερασμένου στόλου σε λειτουργία … θα γίνεται όλο και πιο δαπανηρή».
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υπογράμμισε ακούσια τη σημασία των Antonov κατά την επίσκεψή του στην Άπω Ανατολή αυτή την εβδομάδα.
«Είχα προγραμματίσει να πετάξω στη Γιακουτία», δήλωσε ο Putin χθες Τετάρτη. «Το αεροπλάνο δεν μπορεί να προσγειωθεί εκεί. Αναγκάστηκα να ακυρώσω το ταξίδι μου στη Γιακουτία».
«Πρόκειται για μια συγκεκριμένη αποτυχία που οφείλεται στις ρυθμίσεις για τις μεταφορές», ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
Ο Ζόριν δεν αναμένει ότι η μαζική παραγωγή των νέων αεροσκαφών Ladoga, της ίδιας κατηγορίας με τα An-24 και An-26, θα ξεκινήσει στην καλύτερη περίπτωση πριν από το 2027, αργότερα από ό,τι προβλέπουν τα πιο πρόσφατα σχέδια της κυβέρνησης.
«Τα An-24 και An-26 ήταν και εξακολουθούν να είναι τα μόνα μέσα μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στη Γιακουτία», δήλωσε ο Αλεξέι Γιεφσέγεφ, αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής της Polar Airlines. «Δεν υπάρχει υποκατάστατο για αυτά τα αεροπλάνα».
Όλοι όσοι χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ανταλλακτικά και τα εξαρτήματα των κινητήρων τα τελευταία δύο χρόνια, είπε. «Αυτό πρέπει να διευθετηθεί».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών