Σύμφωνα με ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα συνεδριάσει η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της ΕΕ
Με αργούς ρυθμούς προχωρά η σύσταση μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις πυραυλικές επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, που είχε ανακοινωθεί στις 3 Ιανουαρίου από τον Ύπατο Εκπρόσωπο της ΕΕ, Josep Borrell.
Σύμφωνα με ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα συνεδριάσει η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της ΕΕ, όπου οι αντιπρόσωποι των 27 κρατών-μελών της ΕΕ θα συζητήσουν για πρώτη φορά τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η συζήτηση θα γίνει στη βάση της πρότασης-σχεδίου που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΥΕΔ, στόχος είναι η ευρωπαϊκή επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα να είναι λειτουργική περί τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο των συζητήσεων μεταξύ των κρατών-μελών.
Το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να είναι μια ad-hoc αποστολή για τη συνοδεία και την προστασία των εμπορικών πλοίων που διασχίζουν το στρατηγικό στενό του Bab el-Mandeb που χωρίζει την Αφρική από την Ασία και να προβλέπει τη συμμετοχή των χωρών που το επιθυμούν.
Όσον αφορά το πεδίο δράσης της αποστολής, η ΕΥΕΔ προτείνει δύο επιλογές.
Η μία είναι η αποστολή της ΕΕ να επιχειρεί αποκλειστικά στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του 'Αντεν και η δεύτερη επιλογή είναι η επιχείρηση της ΕΕ να επεκταθεί ακόμα πιο πέρα, μέχρι τα στενά του Ορμούζ.
Στη δεύτερη περίπτωση, η νέα επιχείρηση της ΕΕ θα μπορούσε να κάνει χρήση της δομής της ήδη υπάρχουσας επιχείρησης «AGENOR". Ωστόσο, όλα αυτά είναι προς το παρόν σενάρια, καθώς οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
H αποστολή της ΕΕ, θα μπορεί να επιχειρεί παράλληλα και συμπληρωματικά με τη διεθνή δύναμη «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας) υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ, στην οποία δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν περίπου 20 χώρες, ανάμεσά τους η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Ελλάδα.
«Η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», είχε δηλώσει πριν από μερικές ημέρες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα συνεδριάσει η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της ΕΕ, όπου οι αντιπρόσωποι των 27 κρατών-μελών της ΕΕ θα συζητήσουν για πρώτη φορά τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η συζήτηση θα γίνει στη βάση της πρότασης-σχεδίου που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΥΕΔ, στόχος είναι η ευρωπαϊκή επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα να είναι λειτουργική περί τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο των συζητήσεων μεταξύ των κρατών-μελών.
Το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να είναι μια ad-hoc αποστολή για τη συνοδεία και την προστασία των εμπορικών πλοίων που διασχίζουν το στρατηγικό στενό του Bab el-Mandeb που χωρίζει την Αφρική από την Ασία και να προβλέπει τη συμμετοχή των χωρών που το επιθυμούν.
Όσον αφορά το πεδίο δράσης της αποστολής, η ΕΥΕΔ προτείνει δύο επιλογές.
Η μία είναι η αποστολή της ΕΕ να επιχειρεί αποκλειστικά στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του 'Αντεν και η δεύτερη επιλογή είναι η επιχείρηση της ΕΕ να επεκταθεί ακόμα πιο πέρα, μέχρι τα στενά του Ορμούζ.
Στη δεύτερη περίπτωση, η νέα επιχείρηση της ΕΕ θα μπορούσε να κάνει χρήση της δομής της ήδη υπάρχουσας επιχείρησης «AGENOR". Ωστόσο, όλα αυτά είναι προς το παρόν σενάρια, καθώς οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
H αποστολή της ΕΕ, θα μπορεί να επιχειρεί παράλληλα και συμπληρωματικά με τη διεθνή δύναμη «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας) υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ, στην οποία δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν περίπου 20 χώρες, ανάμεσά τους η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Ελλάδα.
«Η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», είχε δηλώσει πριν από μερικές ημέρες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών