Τελευταία Νέα
Διεθνή

Έκρηξη στους ναύλους από 50% ως 100% για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια - Παρατεταμένη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα βλέπει η αγορά πετρελαίου

Έκρηξη στους ναύλους από 50% ως 100% για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια - Παρατεταμένη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα βλέπει η αγορά πετρελαίου
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποχώρησαν πρώτα από την Ερυθρά Θάλασσα, πλέον όμως αποσύρονται όλο και περισσότερα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων.
Σχετικά Άρθρα
Η αγορά πετρελαίου δείχνει να προετοιμάζεται για μια μείζονα διαταραχή της ναυτιλίας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι αντάρτες Houthi επιτίθενται σε εμπορικά πλοία ως απάντηση στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, για μια διαταραχή δηλαδή που θα κρατήσει μήνες.
Τα στοιχεία για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού και καυσίμων - οι οποίες για ορισμένα πλοία έχουν κανονιστεί έως και ένα μήνα νωρίτερα - δείχνουν ότι όλο και περισσότερα πλοία ναυλώνονται για διαδρομές που θα αποφεύγουν την επικίνδυνη ζώνη, σύμφωνα με πλοιοκτήτες, μεσίτες και εμπόρους, αναφέρει το Bloomberg.
Οι αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη στις 12 Ιανουαρίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ενίσχυσαν την αίσθηση του χάους για τα πλοία στην περιοχή, ειδικά αφού η ηγεσία του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού  προειδοποίησε τα εμπορικά σκάφη να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα. 
Δεδομένου ότι οι αντάρτες Houthi είπαν ότι όχι μόνο δεν θα κάνουν πίσω μετά τις δυτικές επιθέσεις, αλλά αντίθετα θα συνεχίσουν να επιτίθενται τους εμπορικούς στόλους, ιδίως των ΗΠΑ και της Βρετανίας, πολλοί μεγάλες ναυτιλιακές επέλεξαν να αποσυρθούν από τη συγκεκριμένη διαδρομή μέσα από την οποία περνά το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
«Όλο και περισσότερες ναυτιλιακές  αποφεύγουν την περιοχή», δήλωσε ο Alexander Saverys, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav NV, της οποίας ο στόλος μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου.
«Κάτι που έμοιαζε ότι θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα φαίνεται ότι θα έχει συνέπειες για πολλούς μήνες».
Η παρούσα τάση είναι η ναύλωση δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά φορτίων καυσίμων που θα ταξιδέψουν στην Ασία αντί για την Ευρώπη, αυξάνοντας τα κέρδη των ναυτιλιακών.
Ταυτόχρονα, αρκετές αποστολές ιρακινού αργού έχουν κρατηθεί σε δεξαμενόπλοια που θα πρέπει να κάνουν παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.

Αυξάνουν τα κέρδη τους οι ναυτιλιακές

H ναυτιλιακή Torm που έχει δεξαμενόπλοια και έδρα τη Δανία, ανέφερε σε δήλωση της ότι έχουν αυξηθεί οι ναυλώσεις για ταξίδια προς την Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων.
Χάρη σε αυτή την αλλγή, αυξήθηκαν τα κέρδη για τα λεγόμενα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαϊκά προϊόντα από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την περασμένη εβδομάδα, ή κατά 80% μέσα σε λίγες εβδομάδες.
Επιπλέον, υπήρξε σημαντικός όγκος ιρακινών φορτίων αργού που έχουν κρατηθεί για να ταξιδέψουν από τον Περσικό Κόλπο στην Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με άτομα που ασχολούνται με την αγορά.
Κάποιοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο οικονομικό, δήλωσε εκπρόσωπος ναυτιλιακής.
Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από αυτές προς την Ασία, οι αποστολές αποκαλύπτουν ωστόσο τη στάση των ιδιοκτητών που θέλουν να αποφύγουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.

Υπερδιπλασιάστηκαν οι τιμές για τις ναυλώσεις των πλοίων Aframax

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου είχαν γίνει κατά τους προηγούμενες μήνες, οι περισσότερες από τις επιθέσεις των Houthi έχουν αποσυρθεί από την περιοχή σε μεγάλο βαθμό πριν ακόμη από τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ανταρτών Houthi.
Το παράδειγμά τους ακολούθησαν όμως τις τελευταίες μέρες όλο και περισσότερα δεξαμενόπλοια καθώς και πλοία μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων.
Οι τιμές για τις ναυλώσεις ορισμένων δεξαμενόπλοιων αργού έχουν ανέβει επίσης τις τελευταίες εβδομάδες.
Οι τιμές για τις ναυλώσεις των πλοίων Aframax που μεταφέρουν περίπου 700.000 βαρέλια υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας σχεδόν τα 80.000 δολάρια την ημέρα από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Οι ναυλώσεις για τα πλοία Suezmax - που αποκαλούνται ετσι για την ικανότητά τους να διασχίζουν εύκολα το Σουέζ - αυξήθηκαν κατά περίπου 50% σε σχεδόν 70.000 δολάρια την ημέρα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης