Το 71% των μουσικών δημιουργών ανησυχεί για στην Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με μια γαλλογερμανική έρευνα
Ανησυχία επικρατεί στον κόσμο της μουσικής, όπου το 71% των δημιουργών πιστεύει πως η τεχνητή νοημοσύνη θα τους στερήσει τα εισοδήματά τους και απειλεί το μέλλον τους, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε σήμερα από τη γαλλική Sacem (Εταιρεία Συγγραφέων, Συνθετών και Μουσικών Εκδοτών) και τον γερμανικό αντίστοιχο φορέα, τη GEMA.
Αυτή η πρώτη έκθεση αυτού του είδους σχετικά με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη μουσική βασίζεται «σε μια ανάλυση της αγοράς, σε συνεντεύξεις ειδικών, όπως και σε μία δημοσκόπηση που διεξήχθη σε δείγμα 15.000 και πλέον δημιουργών και εκδοτών μελών της Sacem και της GEMA», σύμφωνα με τους δύο φορείς.
Ο Klaus Goldhammer, γενικός διευθυντής της Goldmedia, γερμανικής εταιρείας παροχής συμβουλών, η οποία πραγματοποίησε την έρευνα, υπογραμμίζει πως «το 35% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί ήδη την Τεχνητή Νοημοσύνη σε έναν μεγάλο αριθμό τομέων που συνδέονται με τη μουσική δημιουργία».
«Οι νέες τεχνολογίες προκαλούν επίσης ανησυχίες: το 71% των ανθρώπων που ερωτήθηκαν φοβάται πως η αναπαραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα επιτρέπει πλέον στους δημιουργούς μουσικής να ζουν από την εργασία τους στο μέλλον», συμπλήρωσε.
Με ορίζοντα το 2028, οι GEMA και Sacem εκτιμούν «πως οι στιχουργοί και οι δημιουργοί θα μπορούσαν να δουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται κατά 27%, ένα ποσοστό που αντιπροσωπεύει αθροιστικές ολικές απώλειες ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Μπροστά σε αυτές τις προβλέψεις, «το 95% των δημιουργών και μουσικών εκδοτών ζητά μεγαλύτερη διαφάνεια στις επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης».
Περίπου «το 93% εξ αυτών λέει επίσης πως εύχεται οι φορείς χάραξης πολιτικής να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στις προκλήσεις που συνδέονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα συγγραφικά δικαιώματα», επισημαίνεται στην έκθεση.
Για τη Cecil Rapp-Weber, γενική διευθύντρια της Sacem, δεν τίθεται θέμα «να επιβραδυνθεί» η δραστηριότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης, «όμως να καταστεί ηθική».
«Εργαζόμαστε ενεργά με τους παράγοντες του τομέα για να εφαρμόσουμε τεχνικές λύσεις που θα στοχεύουν να αναγνωρίζονται τα περιεχόμενα, τα οποία δημιουργούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη», τονίζει η Weber.
Από την πλευρά του, ο Tobias Holzmiller, γενικός διευθυντής της GEMA, επισημαίνει:
«Οι δημιουργοί έχουν ανάγκη από διαφάνεια και έλεγχο στη χρήση των έργων τους».
www.bankingenws.gr
Αυτή η πρώτη έκθεση αυτού του είδους σχετικά με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη μουσική βασίζεται «σε μια ανάλυση της αγοράς, σε συνεντεύξεις ειδικών, όπως και σε μία δημοσκόπηση που διεξήχθη σε δείγμα 15.000 και πλέον δημιουργών και εκδοτών μελών της Sacem και της GEMA», σύμφωνα με τους δύο φορείς.
Ο Klaus Goldhammer, γενικός διευθυντής της Goldmedia, γερμανικής εταιρείας παροχής συμβουλών, η οποία πραγματοποίησε την έρευνα, υπογραμμίζει πως «το 35% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί ήδη την Τεχνητή Νοημοσύνη σε έναν μεγάλο αριθμό τομέων που συνδέονται με τη μουσική δημιουργία».
«Οι νέες τεχνολογίες προκαλούν επίσης ανησυχίες: το 71% των ανθρώπων που ερωτήθηκαν φοβάται πως η αναπαραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα επιτρέπει πλέον στους δημιουργούς μουσικής να ζουν από την εργασία τους στο μέλλον», συμπλήρωσε.
Με ορίζοντα το 2028, οι GEMA και Sacem εκτιμούν «πως οι στιχουργοί και οι δημιουργοί θα μπορούσαν να δουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται κατά 27%, ένα ποσοστό που αντιπροσωπεύει αθροιστικές ολικές απώλειες ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Μπροστά σε αυτές τις προβλέψεις, «το 95% των δημιουργών και μουσικών εκδοτών ζητά μεγαλύτερη διαφάνεια στις επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης».
Περίπου «το 93% εξ αυτών λέει επίσης πως εύχεται οι φορείς χάραξης πολιτικής να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στις προκλήσεις που συνδέονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα συγγραφικά δικαιώματα», επισημαίνεται στην έκθεση.
Για τη Cecil Rapp-Weber, γενική διευθύντρια της Sacem, δεν τίθεται θέμα «να επιβραδυνθεί» η δραστηριότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης, «όμως να καταστεί ηθική».
«Εργαζόμαστε ενεργά με τους παράγοντες του τομέα για να εφαρμόσουμε τεχνικές λύσεις που θα στοχεύουν να αναγνωρίζονται τα περιεχόμενα, τα οποία δημιουργούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη», τονίζει η Weber.
Από την πλευρά του, ο Tobias Holzmiller, γενικός διευθυντής της GEMA, επισημαίνει:
«Οι δημιουργοί έχουν ανάγκη από διαφάνεια και έλεγχο στη χρήση των έργων τους».
www.bankingenws.gr
Σχόλια αναγνωστών