Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; - Μήπως τελικά δεν είναι τόσο καλά, με τις τιμές τους να είναι υπερβολικές

Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; - Μήπως τελικά δεν είναι τόσο καλά, με τις τιμές τους να είναι υπερβολικές
Κατά μέσο όρο η εμβέλεια ενός EV μπορεί να πέσει κατά 40% και η φόρτιση διαρκεί πολύ περισσότερο σε συνθήκες κρύου
Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 δεν ήταν καλό για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).
Πολλοί κατασκευαστές αποφάσισαν να περιορίσουν ή να σταματήσουν την παραγωγή.
Η Ford συγκεκριμένα αποφάσισε να μειώσει τη σειρά F150 Lightening Truck στο μισό.
Περίπου 4.500 έμποροι αυτοκινήτων υπέγραψαν μια επιστολή που ζητούσε από την κυβέρνηση Biden να «εκμεταλλευτεί τις διακοπές» στην επιθετική ώθηση EV, λόγω του ότι τα ηλεκτρικά οχήματα συσσωρεύονται στους αντιπροσώπους.
Η νέα χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει δύσκολα και δεν έχουμε περάσει ούτε τον πρώτο μήνα.
Η Hertz ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει περίπου το ένα τρίτο των ηλεκτρικών της οχημάτων, τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 20.000 οχήματα.
Αυτή είναι μια σημαντική ανατροπή από την υπόσχεσή τους πριν από λίγα μόλις χρόνια να αυξήσει δραματικά τον στόλο EV της.
Τα χρήματα που θα προκύψουν από την πώλησή τους θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) προκειμένου να «καλυφθεί η ζήτηση των πελατών».
Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων δεν ενδιαφέρεται πολύ για τις ακριβές επισκευές που συνοδεύουν την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες μπορεί να κοστίζουν έως και διπλάσιο από αυτό των οχημάτων ICE.

Ο ρόλος του καιρού

Στα μέσα Ιανουαρίου σημειώθηκε μια ισχυρή έκρηξη ψύχους σε πολλές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τις Μεσοδυτικές περιοχές.
Πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή του Σικάγο δεν μπόρεσαν να φορτίσουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα να μένουν αποκλεισμένοι.
Αυτό συμβαίνει επειδή κατά μέσο όρο η εμβέλεια ενός EV μπορεί να πέσει κατά 40% και η φόρτιση διαρκεί πολύ περισσότερο σε συνθήκες κρύου.
Μερικοί αυτοκινητιστές περίμεναν ώρες στην ουρά σε σταθμούς φόρτισης που δυσκολεύονταν ακόμη και να φορτίσουν οχήματα, και οι μεγάλες ουρές σήμαιναν δυσκολία στην εύρεση ανοιχτών σταθμών φόρτισης.
Άλλα οχήματα έπρεπε να ρυμουλκηθούν.
Και αυτό δεν ήταν καθόλου καλό για τη βιομηχανία των EV.

Σκάνδαλο εξαπάτησης

Την ίδια ώρα, η φθινοπωρινή μελέτη του Ιδρύματος Δημόσιας Πολιτικής του Τέξας εξετάζει έναν κανόνα σύμφωνα με τον οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα «ωφελούνται ακατάλληλα από μια εσφαλμένη ερμηνεία από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ μιας σειράς νόμων» που προωθούν οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, αλλά «αποκλείουν σαφώς τα ηλεκτρικά οχήματα».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν αυθαίρετα να πολλαπλασιάσουν την απόδοση των EV επί 6,67, που σημαίνει ότι ένα Tesla Model Y του 2022 που δοκιμάζει περίπου 65 mpg σε εργαστήριο υπολογίζεται ότι έχει τιμή συμμόρφωσης 430 mpg.
Οι περιβαλλοντικές ομάδες αμφισβήτησαν τη νομιμότητα του κανόνα.
Η Wall Street Journal υποστήριξε μάλιστα ότι τέτοιοι διογκωμένοι αριθμοί δεν έχουν «καμία βάση στην πραγματικότητα ή στο νόμο».
Με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα πρότυπα Εταιρικής Μέσης Οικονομίας Καυσίμου (CAFE) υποχρεούνται να αγοράζουν πιστώσεις από εκείνες των οποίων οι στόλοι τις υπερβαίνουν.
Φανταστείτε τις πιστώσεις που μπορούν να κερδίσουν τα EV χρησιμοποιώντας έναν πολλαπλασιαστή που ενισχύει την απόδοση σχεδόν επτά φορές μεγαλύτερη από τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Είναι σε δισεκατομμύρια.
Μόνο η Tesla απέφερε προφανώς 554 εκατομμύρια δολάρια από αυτές τις πιστώσεις μόλις το τρίτο τρίμηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας ένα μεγάλο μέρος του συνολικού καθαρού εισοδήματός της.
Και η αμερικανική κυβέρνηση εκμεταλλεύεται τα πρότυπα CAFE για να οδηγήσει στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης