Μειωμένη κατά 30% η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας το πρώτο 15νθήμερο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
(upd) Λίγες ώρες μετά τις απειλές των ανταρτών Houthis στην Υεμένη πως στόχος τους είναι όλα τα αμερικανικά και βρετανικά πολεμικά πλοία που έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, οι ΗΠΑ προχώρησαν σε μαζικό βομβαρδισμό θέσεων τους στην Υεμένη.
Όπως ανακοίνωσε το μεικτό διοικητήριο των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM), κατά τη διάρκεια της νύχτας αμερικανικά μαχητικά F-18 Super Hornet έπληξαν 10 drones και μια επίγεια βάση των Houthis, καθώς αποτελούσαν «απειλή για τα εμπορικά πλοία και τα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ στην περιοχή».
Μια ανάσα από το αντιτορπιλικό USS Gravely πύραυλος των Houthis
Εν τω μεταξύ, οι Αμερικάνοι παραδέχονται πως ο πύραυλος που εξαπέλυσαν οι Houthis κατά του αμερικανικού αντιτορπιλικού USS Gravely αναχαιτίστηκε μόλις την τελευταία στιγμή.
Όπως μεταδίδει το CNN επικαλούμενο Αμερικάνους αξιωματούχους, ο πύραυλος των Houthis έφτασε σε απόσταση λιγότερη του ενός μιλίου (περίπου 1,6 χιλιόμετρα) από το αμερικανικό πλοίο, πριν αυτός τελικά καταρριφθεί.
Ενδεικτικό της απειλής που υπήρξε είναι πως το σύνηθες είναι οι πύραυλοι αυτοί να αναχαιτίζονται σε μια απόσταση, εμβέλειας των 8 μιλίων ή και περισσότερο.
Μάλιστα οι Αμερικάνοι αξιωματούχοι επισημαίνουν πως το USS Gravely, ένα αντιτορπιλικό κατευθυνόμενων πυραύλων κλάσης Arleigh Burke, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει το Close-In Weapon System (CIWS) για πρώτη φορά από τότε που το Πολεμικό Ναυτικό άρχισε να αναχαιτίζει τους πυραύλους των Houthis.
Σημειώνεται πως οι Αμερικάνοι είχαν σπεύσει να υποβαθμίσουν το γεγονός, αναφέροντας πως κατέρριψαν τον πύραυλο και πως δεν υπήρξε καμία απώλεια ή τραυματισμός στο αμερικανικό αντιτορπιλικό.
Επιμένουν οι Houthis
Λίγο μετά την επίθεση στο USS Gravely, οι Houthis ανακοίνωσαν πως πραγματοποίησαν επίθεση κατά του αμερικανικού εμπορικού πλοίου ΚΟΙ στον Κόλπο του Άντεν.
Μάλιστα ο εκπρόσωπος των Houthis, Yahya Sarea υπογράμμισε πως οι Houthis επιτέθηκαν με ναυτικούς πυραύλους κατά του εμπορικού πλοίου.
Όπως έγινε γνωστό, το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων KOI φέρεται να λειτουργεί από την Oceonix Services, εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πέρα από τις επιθέσεις αυτές, οι Αμερικάνοι ανέφεραν πως λίγα 24ωρα νωρίτερα οι αμερικανικές δυνάμεις είχαν αναχαιτίσει και έναν πύραυλο εδάφους – αέρος που κατά την CENTCOM συνιστούσε… απειλή για αμερικανικό μαχητικό.
Πλήγμα στο παγκόσμιο εμπόριο
Υπενθυμίζεται πως οι Houthis πλήττουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ εκτιμάται πως έχουν εξαπολύσει τουλάχιστον 35 επιθέσεις.
Υποστηρίζουν μάλιστα πως οι επιθέσεις τους θα συνεχιστούν και θα διαρκέσουν, μέχρι να σταματήσει ο πόλεμος στη Γάζα.
Οι συνέπειες από τις επιθέσεις αυτές πάντως είναι ήδη ορατές καθώς μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάστηκαν να δώσουν εντολή στα καράβια τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με συνέπεια να καταστούν πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές οι θαλάσσιες μεταφορές.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας είναι μειωμένη κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση.
Βάσει στοιχείων της πλατφόρμας PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
www.bankingnews.gr
Όπως ανακοίνωσε το μεικτό διοικητήριο των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM), κατά τη διάρκεια της νύχτας αμερικανικά μαχητικά F-18 Super Hornet έπληξαν 10 drones και μια επίγεια βάση των Houthis, καθώς αποτελούσαν «απειλή για τα εμπορικά πλοία και τα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ στην περιοχή».
Μια ανάσα από το αντιτορπιλικό USS Gravely πύραυλος των Houthis
Εν τω μεταξύ, οι Αμερικάνοι παραδέχονται πως ο πύραυλος που εξαπέλυσαν οι Houthis κατά του αμερικανικού αντιτορπιλικού USS Gravely αναχαιτίστηκε μόλις την τελευταία στιγμή.
Όπως μεταδίδει το CNN επικαλούμενο Αμερικάνους αξιωματούχους, ο πύραυλος των Houthis έφτασε σε απόσταση λιγότερη του ενός μιλίου (περίπου 1,6 χιλιόμετρα) από το αμερικανικό πλοίο, πριν αυτός τελικά καταρριφθεί.
Ενδεικτικό της απειλής που υπήρξε είναι πως το σύνηθες είναι οι πύραυλοι αυτοί να αναχαιτίζονται σε μια απόσταση, εμβέλειας των 8 μιλίων ή και περισσότερο.
Μάλιστα οι Αμερικάνοι αξιωματούχοι επισημαίνουν πως το USS Gravely, ένα αντιτορπιλικό κατευθυνόμενων πυραύλων κλάσης Arleigh Burke, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει το Close-In Weapon System (CIWS) για πρώτη φορά από τότε που το Πολεμικό Ναυτικό άρχισε να αναχαιτίζει τους πυραύλους των Houthis.
Σημειώνεται πως οι Αμερικάνοι είχαν σπεύσει να υποβαθμίσουν το γεγονός, αναφέροντας πως κατέρριψαν τον πύραυλο και πως δεν υπήρξε καμία απώλεια ή τραυματισμός στο αμερικανικό αντιτορπιλικό.
Επιμένουν οι Houthis
Λίγο μετά την επίθεση στο USS Gravely, οι Houthis ανακοίνωσαν πως πραγματοποίησαν επίθεση κατά του αμερικανικού εμπορικού πλοίου ΚΟΙ στον Κόλπο του Άντεν.
Μάλιστα ο εκπρόσωπος των Houthis, Yahya Sarea υπογράμμισε πως οι Houthis επιτέθηκαν με ναυτικούς πυραύλους κατά του εμπορικού πλοίου.
Όπως έγινε γνωστό, το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων KOI φέρεται να λειτουργεί από την Oceonix Services, εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πέρα από τις επιθέσεις αυτές, οι Αμερικάνοι ανέφεραν πως λίγα 24ωρα νωρίτερα οι αμερικανικές δυνάμεις είχαν αναχαιτίσει και έναν πύραυλο εδάφους – αέρος που κατά την CENTCOM συνιστούσε… απειλή για αμερικανικό μαχητικό.
Πλήγμα στο παγκόσμιο εμπόριο
Υπενθυμίζεται πως οι Houthis πλήττουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ εκτιμάται πως έχουν εξαπολύσει τουλάχιστον 35 επιθέσεις.
Υποστηρίζουν μάλιστα πως οι επιθέσεις τους θα συνεχιστούν και θα διαρκέσουν, μέχρι να σταματήσει ο πόλεμος στη Γάζα.
Οι συνέπειες από τις επιθέσεις αυτές πάντως είναι ήδη ορατές καθώς μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάστηκαν να δώσουν εντολή στα καράβια τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με συνέπεια να καταστούν πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές οι θαλάσσιες μεταφορές.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας είναι μειωμένη κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση.
Βάσει στοιχείων της πλατφόρμας PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών