Τα υψηλότερα φοιτητικά χρέη, το αυξημένο κόστος ζωής, οι αλλαγές στην αγορά εργασίας και συνολικά το ασταθές πολιτικό περιβάλλον έχουν καταστήσει πιο δύσκολη την επίτευξη οικονομικών στόχων, όπως η αγορά σπιτιού ή η αποταμίευση
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει άρθρο που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στο Bloomberg.
Για τις νεότερες γενιές, οι οικονομικοί στόχοι που έθεταν οι γονείς τους όπως ήταν η αγορά σπιτιού και η αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση μοιάζουν απρόσιτοι.
Ακόμα κι αν τα στοιχεία αυτά αφορούν στους νέους των ΗΠΑ, θα μπορούσαμε να πούμε πως ελάχιστα διαφέρει αυτή η κατάσταση από εκείνη που βιώνουν και οι νέοι στην Ελλάδα.
Τα παραδείγματα που φέρνει το άρθρο είναι χαρακτηριστικά.
Αρκετοί νέοι όταν ρωτήθηκαν γιατί ξοδεύουν σε είδη πολυτελείας τις μικρές αποταμιεύσεις τους, απάντησαν πως από τη στιγμή που δεν μπορούν να αγοράσουν σπίτι, αυτοκίνητο ή να κάνουν παιδιά, το να κάνουν δώρο στον εαυτό τους αυτές τις μικρές «πολυτέλειες» είναι που κάνει τη διαφορά.
Συνήθως, όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε επισφαλή οικονομική κατάσταση, τείνουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι νεότερες γενιές κάνουν το αντίθετο, θεωρώντας ότι το οικονομικό τους μέλλον είναι καταδικασμένο ό,τι και να γίνει.
Τα υψηλότερα φοιτητικά χρέη, το αυξημένο κόστος ζωής, οι αλλαγές στην αγορά εργασίας και συνολικά το ασταθές πολιτικό περιβάλλον έχουν καταστήσει πιο δύσκολη την επίτευξη οικονομικών στόχων, όπως η αγορά σπιτιού ή η αποταμίευση.
Ως εκ τούτου, περίπου το 27% των Αμερικανών παραδέχονται ότι κάνουν τέτοιες πολυτελείς δαπάνες, σύμφωνα με στοιχεία.
Στις γενιές των Millenials και Ζ, τα ποσοστά αυτά είναι ακόμη υψηλότερα, φτάνοντας στο 43% και 35% αντίστοιχα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών