«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είναι η πρώτη μας προτεραιότητα»
Σε συνέντευξη Τύπου για το μοιραίο συμβάν με τον ένα νεκρό και τους έξι αγνοούμενους, ανέφερε ότι η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται και ότι στους αξιωματούχους του Μέριλαντ ότι θα τους παρασχεθούν όλοι οι απαραίτητοι ομοσπονδιακοί πόροι.
«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είναι η πρώτη μας προτεραιότητα», είπε, ενώ σημείωσε πως από τη γέφυρα περνούν περισσότερα από 30.000 οχήματα κάθε μέρα και είναι «ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την οικονομία».
Επιβεβαιώνει επίσης ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι πίσω από το δυστύχημα υπάρχουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
«Θα συνεργαστούμε με τους εταίρους μας στο Κογκρέσο για να διασφαλίσουμε ότι η πολιτεία θα λάβει την υποστήριξη που χρειάζεται». «Δεν φύγουμε μέχρι να τελειώσει αυτή η δουλειά», δήλωσε, ενώ ανέφερε ότι θα επισκεφθεί τη Βαλτιμόρη το συντομότερο δυνατό.
Κατάσταση έκτακτης ανάγκης κήρυξε ο δήμαρχος της Βαλτιμόρης Brandon Scott μετά τη σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key.
Διάταγμα που αναρτήθηκε από τον Scott στο Χ αναφέρει ότι το σχέδιο επιχειρήσεων έκτακτης ανάγκης της πόλης θα τεθεί πλέον σε εφαρμογή. Θα παραμείνει σε ισχύ για 30 ημέρες.
Ο δήμαρχος δήλωσε ότι οι ομάδες κινητοποιούν εργάζονται εντατικά για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης.
Παράλληλα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κήρυξε την πολιτεία Μέριλαντ ο κυβερνήτης της Γουές Μουρ, μετά την κατάρρευση της γέφυρας.
Οι διασώστες αναζητούσαν τουλάχιστον επτά άτομα που πιστεύεται ότι βρίσκονταν στο νερό, δήλωσε στο Associated Press ο Kevin Cartwright, διευθυντής επικοινωνιών για την πυροσβεστική υπηρεσία της Βαλτιμόρης.
Η γέφυρα Francis Scott Key εγκαινιάστηκε το 1977 και αποτελεί μέρος του αυτοκινητόδρομου Ι-95, του βασικού αυτοκινητόδρομου που διατρέχει την ανατολική ακτή των ΗΠΑ από τον βορρά ως τον νότο.
Η πιθανότερη αιτία
Ο David McFarlane, διευθυντής της Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, ειδικός σε θέματα ναυτικής ασφάλειας είπε ότι πιθανότερη αιτία της πρόσκρουσης ήταν μια βλάβη στα μηχανήματα του πλοίου.
«Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι, υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης; Το άλλο, φυσικά, είναι, υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης;» είπε στο Sky News. «Απλά δεν θα ξέρουμε μέχρι να επιβιβαστούν στο πλοίο οι αρχές. Και ακόμη και τότε είναι απίθανο να πουν τι συνέβη για πολύ καιρό» πρόσθεσε.
Όπως πρόσθεσε ο βρετανός ειδικός «δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν «κάτι συμβαίνει εδώ».
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας είχε εμπλακεί και σε άλλο ατύχημα
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη νωρίς το πρωί της Τρίτης είχε επίσης εμπλακεί σε ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας, στο Βέλγιο, το 2016.
Οι λιμενικές αρχές της Αμβέρσας δήλωσαν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali προσέκρουσε σε προβλήτα στις 11 Ιουλίου 2016, καθώς προσπαθούσε να βγει από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Βόρειας Θάλασσας.
Η λιμενική αρχή δεν μπόρεσε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την αιτία του ατυχήματος, αλλά δήλωσε ότι το πλοίο παρέμεινε στην αποβάθρα για επισκευές για κάποιο χρονικό διάστημα μετά το περιστατικό.
«Κατά γενικό κανόνα, αυτά τα ατυχήματα διερευνώνται και τα πλοία επιτρέπεται να αποπλεύσουν μόνο αφού οι εμπειρογνώμονες διαπιστώσουν ότι είναι ασφαλές να το κάνουν», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος του λιμανιού της Αμβέρσας.
Η βελγική ναυτική επιτροπή, η οποία διερευνά τέτοια περιστατικά, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Το πλοίο MS Dali, μήκους 948 ποδιών, το οποίο ανήκει στην Grace Ocean Pte Ltd και διαχειρίζεται η Synergy Marine Corp, συγκρούστηκε την Τρίτη με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας της Βαλτιμόρης.
Ήταν ναυλωμένο από τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk κατά τη στιγμή του συμβάντος στη Βαλτιμόρη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η δανέζικη εταιρεία.
Η Maersk δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει το περιστατικό στην Αμβέρσα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών