Το 2023, οι ανάγκες της Τσεχίας σε αργό πετρέλαιο έφθασαν τα 7,4 εκατομμύρια τόνους
Το 2023, η MERO και η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού TAL στην οποία η MERO έχει μερίδιο 5%, υπέγραψαν συμφωνία για να αυξήσουν την χωρητικότητα του TAL έως τα 4 εκατομμύρια τόνους, αντικαθιστώντας τις προμήθειες μέσω του αγωγού Druzhba από την Ρωσία που επί 60 χρόνια ήταν ο στυλοβάτης.
Ο Petr Fiala δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι εργασίες τεχνολογικής αναβάθμισης του TAL άρχισαν και θα ολοκληρωθούν εντός του 2024 και θα ακολουθήσει μια δοκιμαστική περίοδος.
«Αναμένουμε την πλήρη έναρξη το αργότερο το πρώτο εξάμηνο (του 2025)» είπε κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου από εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου έξω από την Πράγα.
Το 2023, οι ανάγκες της Τσεχίας σε αργό πετρέλαιο έφθασαν τα 7,4 εκατομμύρια τόνους, με το 50% και πλέον να φθάνει μέσω του αγωγού Druzhba και το υπόλοιπο μέσω του TAL.
Η ΕΕ απαγόρευσε τα φορτία ρωσικού πετρελαίου από τον Δεκέμβριο του 2022, αλλά εξαίρεσε τις προμήθειες μέσω του αγωγού Druzhba για να δώσει χρόνο για την μετάβαση αυτών των χωρών που εξαρτώνται από αυτόν.
Η σύνδεση TAL εκτείνεται από την Ιταλία στη Γερμανία και συνδέεται με τον αγωγό IKL από τη Γερμανία προς την Τσεχική Δημοκρατία.
Μετά την αναβάθμιση ο TAL, σχεδόν θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα που προορίζεται για την Τσεχική Δημοκρατία σε 8 εκατομμύρια τόνους αργού ετησίως, αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες των δύο διυλιστηρίων της χώρας, τα οποία ανήκουν αμφότερα στην πολωνική Orlen.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών