Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κατέρρευσε η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Fisker – Ξεφουσκώνει το παραμύθι της βιωσιμότητας στην αυτοκίνηση

Κατέρρευσε η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Fisker – Ξεφουσκώνει το παραμύθι της βιωσιμότητας στην αυτοκίνηση
Εταιρείες και κυβερνήσεις αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώσουν πανάκριβα την αγορά αυτοκινήτου, με πρόφαση την «πράσινη μετάβαση»
Σχετικά Άρθρα
Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Fisker, λίγο μετά την απόφασή της να σταματήσει την παραγωγή του μοναδικού της μοντέλου «SUV Ocean».
Στην αίτηση που κατέθεσε στο Delaware, η Fisker παρουσίασε περιουσιακά στοιχεία ύψους 500 εκατ. δολαρίων έως 1 δισεκ. δολαρίων και υποχρεώσεις ύψους 100 εκατ. έως 500 εκατ. δολαρίων. Η κατάθεση της αίτησης προστατεύει τη Fisker από τους πιστωτές της, τη στιγμή που η εταιρεία σχέδιο για την αποπληρωμή τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως και η Fisker Automotive, δημιούργημα του διάσημου σχεδιαστή Henrik Fisker, κατέθεσε αίτηση για προστασία από τους πιστωτές το 2013.
Σε ό,τι αφορά στην κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Fisker, μία σειρά από σφάλματα και ελλείψεις οδήγησαν στην αποτυχία του «SUV Ocean», με αποτέλεσμα να μην παραδίδονται τα οχήματα. Ενδεικτικά, η εταιρεία παρήγαγε 10.193 Oceans πέρυσι, ωστόσο παρέδωσε μόνο 4.929 οχήματα σε πελάτες.

Μόλις λίγους μήνες πριν, η Charge Enterprises (εγκαθιστούσε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων) κατέθεσε αίτηση για προστασία από τους πιστωτές.

Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν καταθέσει αίτηση πτώχευσης είναι οι Lordstown Motors, Proterra και Electric Last Mile Solutions.

Ακόμη και η πανίσχυρη Apple, πρόσφατα έβαλε τέλος στο εγχείρημα κατασκευής ηλεκτρικού αυτοκινήτου -το λεγόμενο «Project Titan»- εγκαταλείποντας ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια επέκτασης στην ιστορία της.

Επίσης, η Hertz θα προχωρήσει στην πώληση 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) του στόλου της, στις Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να χρησιμοποιήσει μέρος των εσόδων για την αγορά οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η κίνηση αποσκοπεί στο να καλυφθεί η ζήτηση των πελατών, η πλειοψηφία των οποίων δεν προτιμούν προς το παρόν την ηλεκτροκίνηση.

Μέσα σε όλα αυτά, σήμερα 18/6, δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία που έδειξαν πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία, μία τεράστια αγορά, «βούτηξαν» 30% τον Μάιο 2024 -σε ετήσια βάση.

Εν τέλει το πρόβλημα όμως δεν είναι η Fisker, αλλά ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης γενικότερα.
Για την ακρίβεια, ενώ ξεκίνησε ως πολλά υποσχόμενος από την Tesla, καμία εταιρεία δεν κατάφερε να ακολουθήσει την ηγέτιδα του κλάδου Tesla (επίσης καμία εταιρεία δεν κατάφερε να ακολουθήσει την ηγέτιδα της ηλεκτροκίνησης στις μοτοσικλέτες, Zero Motorcycles), ακόμη και αν οι ρυθμιστικές αρχές στη Δύση κάνουν ό,τι μπορούν για να στηρίξουν την αγορά (δηλαδή τις πολυεθνικές).
Με άλλα λόγια, εταιρείες και κυβερνήσεις αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώσουν πανάκριβα την αγορά αυτοκινήτου, με πρόφαση την «πράσινη μετάβαση» (σσ: το άνοιγμα σε νέες εξορύξεις λιθίου).

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πανάκριβα, με τη μπαταρία να είναι άκρως ευαίσθητη και να αφορά σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 40% του συνολικού κόστους του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα απαιτούν σε ορισμένες περιπτώσεις ανεπτυγμένο λογισμικό.

Παρόλα αυτά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο επιβεβαίωσαν οριστικά τον στόχο των οχημάτων μηδενικών εκπομπών 100% έως το 2035 –και για να είμαστε ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα το 2050, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάθε νέο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στο δρόμο από το 2035.

Με άλλα λόγια… αδειάστε τις τσέπες σας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Κ.Τ.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης