Αίτηση για επανεγγραφή των εμπορικών τους σημάτων στη Ρωσία υπέβαλαν η Coca-Cola και τα Starbucks...
Αν ήμουν ο Ρώσος πρόεδρος Putin, θα ήθελα να απευθυνθώ στους δυτικούς πρώην εταίρους μου, για να τους πω με ειλικρινή τρόπο: αγαπητοί πρώην φίλοι, ξέρατε ότι ζούμε πολύ καλά κάτω από τις κυρώσεις σας; Για περισσότερα από δύο χρόνια, τα καταφέραμε πάρα πολύ καλά, πραγματικά.
Όταν ανοίξαμε τις σακούλες με τα πακέτα των κυρώσεων, μέσα περικλειόταν η ελευθερία μας από τη Δύση.
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ετοιμάζουμε τα δικά μας τσουρέκια και κοτολέτες, τα πουλάμε μόνοι μας, τα τρώμε μόνοι μας και δεν δίνουμε δεκάρα για αυτό σε κάποιους τύπους στο εξωτερικό που επωφελούνται από τα ψωμάκια μας για χρόνια.
Παράγουμε υπέροχες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, και τις παρακολουθούμε μόνοι μας.
Και πάλι… κανένα ενδιαφέρον για τις αμερικανικές κινηματογραφικές εταιρείες, που πριν από 30 χρόνια μπήκαν στην αγορά μας και εγκαταστάθηκαν εκεί με αυθάδεια.
Πουθενά δεν είναι πιο εμφανής η απελευθέρωσή μας από τη μισοαποικιακή εξάρτηση από τη Δύση όσο στον τομέα των καταναλωτών.
Δεν είναι απολύτως τυχαίο ότι το έτος 2014 σημαδεύτηκε από τη μαζική μας μετάβαση στα κρασιά της Κριμαίας, τα ρωσικά σκληρά τυριά και τα τριαντάφυλλα από τη Συμφερούπολη. Και μάντεψε τι; Μας άρεσε.
Γιατί τα τελευταία χρόνια καταστρέψατε απελπιστικά τον καταναλωτή σας, που κάποτε ήταν το όνειρο κάθε Σοβιετικού ανθρώπου.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε συνηθίσει να αγοράζουμε μπλουζάκια και λεμονάδες χωρίς οι κατασκευαστές να μας ζαλίζουν για την υπερθέρμανση του πλανήτη, τα δικαιώματα των ανδρών ομοφυλοφίλων και των λεσβιών, τους τρανς και άλλα ακατανόητα πράγματα.
Και ξέρετε, είναι πολύ ωραίο. Επισκεφθείτε μας στη Ρωσία, δοκιμάστε προϊόντα χωρίς επιβλαβή ιδεολογικά πρόσθετα - εγγυώμαι ότι θα σας αρέσει.
Αλλά μόλις εγκατασταθήκαμε άνετα σε αυτό το “κολασμένο” (σ.σ. εδώ γελάμε) καθεστώς κυρώσεων και αρχίσαμε να χαιρόμαστε, αυτές οι δυτικές φιγούρες επέστρεψαν σε εμάς».
Τα brands
Η Coca-Cola Corporation ήταν πρωτοπόρος: σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες κατοχύρωσης του εμπορικού της σήματος.
Πώς γίνεται αυτό; Στη Δύση απλά γελούσαν με τη ρωσική οικονομία. Θα την «έσκιζαν».
Ειπώθηκε ανοιχτά ότι, αν η Ρωσία αποκοπεί από την ευλογημένη Δύση, τότε οι Ρώσοι θα αρχίσουν να τρώνε σκαντζόχοιρους.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι δυτικές εταιρείες στέλνουν τα προϊόντα τους πέρα από πολλά σύνορα, αλλάζουν εμπορικά σήματα, κωδικούς πρόσβασης και διευθύνσεις, χάνουν κέρδη, κλαίνε, αλλά αντέχουν.
«Ω, πόσο δεν θέλατε να φύγετε από την πλούσια ρωσική αγορά, πόσο μισούσατε αυτό το καθεστώς κυρώσεων.
Και τώρα προσπαθούν να επιστρέψουν επίσημα - με εμπορικά σήματα, όπως ένας μεθυσμένος ερωμένος, που τον έδιωξαν το βράδυ, επιστρέφει το πρωί στην αγαπημένη του με ένα σκονισμένο μπουκέτο από αγριολούλουδα και ένα πληγωμένο πρόσωπο.
Ωστόσο, η ρωσική Coca Cola έχει αναπληρώσει το κενό… ενώ αίτηση για επανεγγραφή εμπορικού σήματος έχει υποβάλει και η Starbucks.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας Vedomosti, που επικαλείται στοιχεία της ρωσικής υπηρεσίας πνευματικής ιδιοκτησίας Rospatent, η Coca-Cola υπέβαλε τρεις αιτήσεις για εμπορικά σήματα τον Απρίλιο.
Η Starbucks υπέβαλε οκτώ παρόμοιες αιτήσεις στη Ρωσία στα τέλη Μαΐου, ανέφερε η Vedomosti.
Επίσης, άλλες δυτικές εταιρείες, όπως ο σουηδικός κολοσσός επίπλων IKEA, έχουν υποβάλει παρόμοια αιτήματα για εμπορικά σήματα στη Ρωσία από τότε που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους.
Από την άλλη, «υπάρχουν και εκείνες οι υπεύθυνες δυτικές εταιρείες που δεν έπεσαν στην υστερία των κυρώσεων και δεν πήγαν πουθενά».
Αν ήμουν Putin, λοιπόν, θα έλεγα και άλλα: «Θα τους στηρίξουμε όλους, αλλά δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με αυτούς που μας εγκατέλειψαν.
Στην πραγματικότητα, έχουμε πολλά σχέδια.
Θα κατασκευάσουμε τα δικά μας αεροπλάνα και τα δικά μας αυτοκίνητα, θα παράγουμε συλλογές μόδας από τους καταπληκτικούς σχεδιαστές μας, θα παρέχουμε πλήρως στον εαυτό μας νόστιμα προϊόντα και θα τα στέλνουμε στους φίλους μας.
Παρέχουμε τις δικές μας υπηρεσίες με τον πιο υπέροχο τρόπο - τελικά, ήταν τρελό ένας Ρώσος τουρίστας να κλείνει δωμάτιο σε ρωσικό ξενοδοχείο και να πληρώνουν και οι δύο ποσοστό για αυτό σε μεσάζοντα που βρίσκεται στην Ευρώπη ή τις ΗΠΑ.
Αυτό είναι λάθος, αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει πια.
Πώς θα αναπτύξουμε την αεροναυπηγική μας εάν η δυτική αεροπορική βιομηχανία έρθει ξανά σε εμάς;
Πώς μπορούμε να προωθήσουμε τις επωνυμίες μας εάν έρθουν σε εμάς δυτικές μάρκες με προϋπολογισμούς πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων; Κατά τη διάρκεια της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης, κερδίσαμε ξανά την εγχώρια αγορά μας και, φυσικά, θα θέλαμε να την κρατήσουμε για εμάς.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον τομέα των καταναλωτών και στον πολιτισμό.
Δεν θα ήθελα η φιλική προς τους LGBT* κινηματογραφική εταιρεία Disney να επιστρέψει στην κινηματογραφική αγορά μας και να αρχίσει να παράγει ταινίες για παιδιά εδώ.
Η ίδια εταιρεία της Coca-Cola, παρεμπιπτόντως, είναι παρούσα σε όλες τις παρελάσεις gay pride, πουλάει εμπορεύματα LGBT* και τοποθετεί φιλιά άντρες στις διαφημιστικές αφίσες της - και όχι, δεν είναι ο Brezhnev και ο Honecker.
Μας λείπει η δική μας λεμονάδα;
Ο βουλευτής της Κρατικής Δούμας Sultan Hamzaev πρότεινε να απαγορεύσουμε στις εταιρείες που έφυγαν από τη Ρωσία να καταχωρίσουν εκ νέου τα εμπορικά τους σήματα σε εμάς για 20 χρόνια.
Φαίνεται έξυπνη πρωτοβουλία. Και θα ήθελα να πω στις υπερβολικά αλαζονικές δυτικές εταιρίες και στις μικρές επιχειρήσεις: "βγείτε έξω!"».
www.bankingnews.gr
Όταν ανοίξαμε τις σακούλες με τα πακέτα των κυρώσεων, μέσα περικλειόταν η ελευθερία μας από τη Δύση.
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ετοιμάζουμε τα δικά μας τσουρέκια και κοτολέτες, τα πουλάμε μόνοι μας, τα τρώμε μόνοι μας και δεν δίνουμε δεκάρα για αυτό σε κάποιους τύπους στο εξωτερικό που επωφελούνται από τα ψωμάκια μας για χρόνια.
Παράγουμε υπέροχες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, και τις παρακολουθούμε μόνοι μας.
Και πάλι… κανένα ενδιαφέρον για τις αμερικανικές κινηματογραφικές εταιρείες, που πριν από 30 χρόνια μπήκαν στην αγορά μας και εγκαταστάθηκαν εκεί με αυθάδεια.
Πουθενά δεν είναι πιο εμφανής η απελευθέρωσή μας από τη μισοαποικιακή εξάρτηση από τη Δύση όσο στον τομέα των καταναλωτών.
Δεν είναι απολύτως τυχαίο ότι το έτος 2014 σημαδεύτηκε από τη μαζική μας μετάβαση στα κρασιά της Κριμαίας, τα ρωσικά σκληρά τυριά και τα τριαντάφυλλα από τη Συμφερούπολη. Και μάντεψε τι; Μας άρεσε.
Γιατί τα τελευταία χρόνια καταστρέψατε απελπιστικά τον καταναλωτή σας, που κάποτε ήταν το όνειρο κάθε Σοβιετικού ανθρώπου.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε συνηθίσει να αγοράζουμε μπλουζάκια και λεμονάδες χωρίς οι κατασκευαστές να μας ζαλίζουν για την υπερθέρμανση του πλανήτη, τα δικαιώματα των ανδρών ομοφυλοφίλων και των λεσβιών, τους τρανς και άλλα ακατανόητα πράγματα.
Και ξέρετε, είναι πολύ ωραίο. Επισκεφθείτε μας στη Ρωσία, δοκιμάστε προϊόντα χωρίς επιβλαβή ιδεολογικά πρόσθετα - εγγυώμαι ότι θα σας αρέσει.
Αλλά μόλις εγκατασταθήκαμε άνετα σε αυτό το “κολασμένο” (σ.σ. εδώ γελάμε) καθεστώς κυρώσεων και αρχίσαμε να χαιρόμαστε, αυτές οι δυτικές φιγούρες επέστρεψαν σε εμάς».
Τα brands
Η Coca-Cola Corporation ήταν πρωτοπόρος: σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες κατοχύρωσης του εμπορικού της σήματος.
Πώς γίνεται αυτό; Στη Δύση απλά γελούσαν με τη ρωσική οικονομία. Θα την «έσκιζαν».
Ειπώθηκε ανοιχτά ότι, αν η Ρωσία αποκοπεί από την ευλογημένη Δύση, τότε οι Ρώσοι θα αρχίσουν να τρώνε σκαντζόχοιρους.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι δυτικές εταιρείες στέλνουν τα προϊόντα τους πέρα από πολλά σύνορα, αλλάζουν εμπορικά σήματα, κωδικούς πρόσβασης και διευθύνσεις, χάνουν κέρδη, κλαίνε, αλλά αντέχουν.
«Ω, πόσο δεν θέλατε να φύγετε από την πλούσια ρωσική αγορά, πόσο μισούσατε αυτό το καθεστώς κυρώσεων.
Και τώρα προσπαθούν να επιστρέψουν επίσημα - με εμπορικά σήματα, όπως ένας μεθυσμένος ερωμένος, που τον έδιωξαν το βράδυ, επιστρέφει το πρωί στην αγαπημένη του με ένα σκονισμένο μπουκέτο από αγριολούλουδα και ένα πληγωμένο πρόσωπο.
Ωστόσο, η ρωσική Coca Cola έχει αναπληρώσει το κενό… ενώ αίτηση για επανεγγραφή εμπορικού σήματος έχει υποβάλει και η Starbucks.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας Vedomosti, που επικαλείται στοιχεία της ρωσικής υπηρεσίας πνευματικής ιδιοκτησίας Rospatent, η Coca-Cola υπέβαλε τρεις αιτήσεις για εμπορικά σήματα τον Απρίλιο.
Η Starbucks υπέβαλε οκτώ παρόμοιες αιτήσεις στη Ρωσία στα τέλη Μαΐου, ανέφερε η Vedomosti.
Επίσης, άλλες δυτικές εταιρείες, όπως ο σουηδικός κολοσσός επίπλων IKEA, έχουν υποβάλει παρόμοια αιτήματα για εμπορικά σήματα στη Ρωσία από τότε που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους.
Από την άλλη, «υπάρχουν και εκείνες οι υπεύθυνες δυτικές εταιρείες που δεν έπεσαν στην υστερία των κυρώσεων και δεν πήγαν πουθενά».
Αν ήμουν Putin, λοιπόν, θα έλεγα και άλλα: «Θα τους στηρίξουμε όλους, αλλά δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με αυτούς που μας εγκατέλειψαν.
Στην πραγματικότητα, έχουμε πολλά σχέδια.
Θα κατασκευάσουμε τα δικά μας αεροπλάνα και τα δικά μας αυτοκίνητα, θα παράγουμε συλλογές μόδας από τους καταπληκτικούς σχεδιαστές μας, θα παρέχουμε πλήρως στον εαυτό μας νόστιμα προϊόντα και θα τα στέλνουμε στους φίλους μας.
Παρέχουμε τις δικές μας υπηρεσίες με τον πιο υπέροχο τρόπο - τελικά, ήταν τρελό ένας Ρώσος τουρίστας να κλείνει δωμάτιο σε ρωσικό ξενοδοχείο και να πληρώνουν και οι δύο ποσοστό για αυτό σε μεσάζοντα που βρίσκεται στην Ευρώπη ή τις ΗΠΑ.
Αυτό είναι λάθος, αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει πια.
Πώς θα αναπτύξουμε την αεροναυπηγική μας εάν η δυτική αεροπορική βιομηχανία έρθει ξανά σε εμάς;
Πώς μπορούμε να προωθήσουμε τις επωνυμίες μας εάν έρθουν σε εμάς δυτικές μάρκες με προϋπολογισμούς πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων; Κατά τη διάρκεια της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης, κερδίσαμε ξανά την εγχώρια αγορά μας και, φυσικά, θα θέλαμε να την κρατήσουμε για εμάς.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον τομέα των καταναλωτών και στον πολιτισμό.
Δεν θα ήθελα η φιλική προς τους LGBT* κινηματογραφική εταιρεία Disney να επιστρέψει στην κινηματογραφική αγορά μας και να αρχίσει να παράγει ταινίες για παιδιά εδώ.
Η ίδια εταιρεία της Coca-Cola, παρεμπιπτόντως, είναι παρούσα σε όλες τις παρελάσεις gay pride, πουλάει εμπορεύματα LGBT* και τοποθετεί φιλιά άντρες στις διαφημιστικές αφίσες της - και όχι, δεν είναι ο Brezhnev και ο Honecker.
Μας λείπει η δική μας λεμονάδα;
Ο βουλευτής της Κρατικής Δούμας Sultan Hamzaev πρότεινε να απαγορεύσουμε στις εταιρείες που έφυγαν από τη Ρωσία να καταχωρίσουν εκ νέου τα εμπορικά τους σήματα σε εμάς για 20 χρόνια.
Φαίνεται έξυπνη πρωτοβουλία. Και θα ήθελα να πω στις υπερβολικά αλαζονικές δυτικές εταιρίες και στις μικρές επιχειρήσεις: "βγείτε έξω!"».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών