Τελευταία Νέα
Διεθνή

Επιχείρηση αποπροσανατολισμού στις ΗΠΑ – Η WSJ άρχισε και πάλι το «αφήγημα» περί παρέμβασης της Ρωσίας στις αμερικανικές εκλογές

Επιχείρηση αποπροσανατολισμού στις ΗΠΑ – Η WSJ άρχισε και πάλι το «αφήγημα» περί παρέμβασης της Ρωσίας στις αμερικανικές εκλογές
Παρατηρείται έντονη δραστηριότητα στο διαδίκτυο, ώστε να ελεγχθεί ο λόγος
Σχετικά Άρθρα
Ήρθε πάλι η ώρα να πιάσουν δουλειά τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης…
Ενώ το Δημοκρατικό κόμμα καταρρέει λόγω της γνωστικής παρακμής του Joe Biden - ένας προφανής κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ, οι εκλογές του 2024 δεν θα ήταν ολοκληρωμένες χωρίς το αφήγημα Trump - Ρωσίας.
Για το σκοπό αυτό, η Wall Street Journal αναφέρει ότι η ρωσική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να επηρεάσει τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ υπέρ του Donald Trump.
Επικαλούμενη ανώνυμους «ανώτερους αξιωματούχους των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ», η Journal γράφει:
Οι αξιωματούχοι δεν ανέφεραν τον Trump ονομαστικά, αλλά είπαν ότι η τρέχουσα δραστηριότητα της Ρωσίας -που περιγράφεται ως μυστική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλες προσπάθειες προπαγάνδας στο διαδίκτυο- αντικατοπτρίζει τους εκλογικούς κύκλους του 2020 και του 2016, όταν η Μόσχα ευνοούσε επίσης τον Trump και προσπάθησε να υπονομεύσει τους Δημοκρατικούς υποψηφίους. σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ.
Φυσικά, η «εκστρατεία επιρροής» της Ρωσίας το 2016 ανήλθε σε περίπου 100.000 δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook, οι οποίες «δεν αναφέρονταν σε κάποιον συγκεκριμένο προεδρικό υποψήφιο, ούτε καν στις ίδιες τις εκλογές», στοχεύοντας σε μεγάλο βαθμό μέλη του BLM και λάτρεις του «Pokemon Go».
Σε αυτό το πλαίσιο, οι αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι η δραστηριότητα που υπήρξε μέχρι στιγμής σε αυτόν τον εκλογικό κύκλο «δεν είναι της κλίμακας ή της έκτασης που παρατηρήθηκε το 2016, όταν οι ενέργειες της Ρωσίας περιελάμβαναν διαρροή email του Δημοκρατικού Κόμματος, στοιχειώδη διαδικτυακή έρευνα σε εκλογικά συστήματα και άλλες ενέργειες που αποσκοπούν να υπονομεύσουν την εκστρατεία της υποψήφιας των Δημοκρατικών Hillary Clinton».

Η Ρωσία έκλεψε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον διακομιστή DNC

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση, η Ρωσία επιδιώκει να επηρεάσει συγκεκριμένες ομάδες ψηφοφόρων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονται σε πολιτείες swing, και να προωθήσει διχαστικές αφηγήσεις ενώ δυσφημεί συγκεκριμένους πολιτικούς, είπαν στους δημοσιογράφους οι ανώνυμοι αξιωματούχοι των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ, χωρίς να αναφέρουν τους συγκεκριμένους ψηφοφόρους ή πολιτικούς που φέρεται να έχουν στοχοποιηθεί.
Όπως ισχυρίζονται, το Κρεμλίνο «εργάζεται επίσης για να επηρεάσει μέλη του Κογκρέσου και επιδιώκει σε γενικές γραμμές να υπονομεύσει την υποστήριξη των ΗΠΑ προς την Ουκρανία στον πόλεμό της με τη Ρωσία», σύμφωνα με τους ανώνυμους αξιωματούχους - ένας από τους οποίους είπε ότι η Ρωσία ήταν η «εξέχουσα απειλή» για την εκλογές, ενώ το Ιράν ήταν μια «μικρότερη απειλή αυτή τη στιγμή» και στοχεύει να είναι «πράκτορας χάους» επιδεινώνοντας τις κοινωνικές εντάσεις.
«Παρατηρήσαμε δρώντες που συνδέονται με την κυβέρνηση του Ιράν να παρουσιάζονται ως ακτιβιστές στο διαδίκτυο, επιδιώκοντας να ενθαρρύνουν τις διαδηλώσεις, ακόμη και να παρέχουν οικονομική υποστήριξη σε διαδηλωτές», δήλωσε η Avril Haines, η διευθύντρια της εθνικής υπηρεσίας πληροφοριών.

Ψέματα Δυτικών: Καμία εμπλοκή της Ρωσίας στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ

Η Ρωσία δεν έχει καμία ανάμειξη στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ υποστήριξε ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Εξωτερικών Πληροφοριών της Ρωσίας (SVR) Sergei Naryshkin, επισημαίνοντας ότι τα δυτικά ΜΜΕ λένε ψέματα όσον αφορά της πρόθεση της Ρωσικής Ομοσπονδίας να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές.
Οι υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι η Ρωσική Ομοσπονδία φέρεται να προσπαθεί να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές.
«Το 2020, παρόμοια ψέματα χρησιμοποιήθηκαν από διάφορους θεσμούς των ΗΠΑ για να επηρεάσουν τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών υπέρ ενός από τους υποψηφίους.
Τώρα βλέπουμε την «έκδοση του 2024» τέτοιων ψεμάτων.
Σας ζητώ να τα αντιμετωπίσετε με αυτόν τον τρόπο», είπε ο Naryshkin μιλώντας σε δημοσιογράφους και απαντώντας στο αίτημα του TASS να σχολιάσει αυτήν την επίθεση στη Ρωσική Ομοσπονδία.
Δημοσίευμα του Reuters ανέφερε ότι οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών πιστεύουν ότι η Ρωσία φέρεται να σκοπεύει να επηρεάσει τους ψηφοφόρους στις Ηνωμένες Πολιτείες ενόψει των προεδρικών εκλογών της χώρας.

Η ελευθερία του λόγου

Την ίδια ώρα, παρατηρείται έντονη δραστηριότητα στο διαδίκτυο, ώστε να ελεγχθεί ο λόγος, σύμφωνα με μια προσωρινή έκθεση προσωπικού που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη από την Επιτροπή Δικαιοσύνης της Βουλής.
Η έκθεση περιγράφει μια συντονισμένη προσπάθεια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών (WFA) και της πρωτοβουλίας της Παγκόσμιας Συμμαχίας για Υπεύθυνα Μέσα (GARM) για την απονομή εσόδων και την καταστολή περιεχομένου που δεν ευνοείται στο διαδίκτυο.
Η WFA, μια παγκόσμια ένωση που εκπροσωπεί πάνω από 150 από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο και πάνω από 60 εθνικές ενώσεις διαφημιστών, δημιούργησε το GARM το 2019.
Αυτή η συμμαχία συγκέντρωσε γρήγορα σημαντική ισχύ στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 90% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης, που ανέρχεται σε σχεδόν ένα τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως.
Η Steer Team της GARM μοιάζει με την εταιρική Αμερική, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων, όπως η Unilever, η Mars, η Diageo, η Procter & Gamble (P&G), η GroupM, η AB InBev, η L'Oréal, η Nestlé, η IBM, η Mastercard και η PepsiCo.
Αυτές οι εταιρείες όχι μόνο ασκούν τεράστια οικονομική επιρροή, αλλά τώρα αποκαλύπτεται ότι αξιοποιούν αυτή τη δύναμη για να ελέγχουν τον διαδικτυακό λόγο υπό το πρόσχημα της «ασφάλειας της επωνυμίας».
Τα μέλη της GARM ενεπλάκησαν για να μειώσουν τα έσοδα του Twitter μετά την εξαγορά του Elon Musk.
Ήδη από τον Νοέμβριο του 2022, η Δανική ενεργειακή εταιρεία και μέλος της GARM Ørsted, επικοινώνησε με τη GARM για να συζητήσουν «την κατάσταση στο Twitter» και «ένα πιθανό μποϊκοτάζ».

Συμπαιγνία και Λογοκρισία

Η έκθεση της Επιτροπής περιγράφει πολλές περιπτώσεις συντονισμένων προσπαθειών της GARM να επηρεάσει και να λογοκρίνει το διαδικτυακό περιεχόμενο.
Ίσως το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η σύσταση για μποϊκοτάζ του Twitter μετά την εξαγορά του Elon Musk.
Τα μέλη της GARM, συμπεριλαμβανομένης της δανικής εταιρείας ενέργειας Ørsted, συμβουλεύτηκαν να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από το Twitter, μια κίνηση που επηρέασε σημαντικά τα έσοδα του Twitter.
Τα εσωτερικά email δείχνουν την ικανοποίηση της GARM με το αποτέλεσμα, με τον ηγέτη της GARM, Rob Rakowitz, να καυχιέται για τον αντίκτυπο στα οικονομικά του Twitter.
"Η GARM συνέστησε στα μέλη της "να σταματήσουν όλες τις πληρωμένες διαφημίσεις" στο Twitter ως απάντηση στην εξαγορά της εταιρείας από τον Musk.
Τα εσωτερικά έγγραφα της GARM δείχνουν ότι ένα μέλος ζήτησε από τη GARM "να κανονίσει μια συνάντηση και να ακούσει περισσότερα για τις προοπτικές [της GARM] σχετικά με την κατάσταση στο Twitter και ένα πιθανό μποϊκοτάζ από πολλές εταιρείες», ανέφερε η Επιτροπή Δικαιοσύνης της Βουλής.

Πολιτική επιρροή και στόχευση συντηρητικών μέσων ενημέρωσης

Η επιρροή της GARM επεκτείνεται και στην πολιτική σφαίρα.
Η έκθεση σημειώνει τις προσπάθειες της GARM και των μελών της να επισημάνουν μια διαφήμιση της εκστρατείας Trump ως παραπληροφόρηση κατά τις προεδρικές εκλογές του 2020.
Αυτή η διαφήμιση, η οποία αμφισβήτησε την απόδοση του Joe Biden στο debate, εξετάστηκε εξονυχιστικά από τη Unilever και άλλα μέλη του GARM, τα οποία ώθησαν το Facebook να αναλάβει δράση εναντίον της.
Τα συντηρητικά ειδησεογραφικά πρακτορεία υπήρξαν συγκεκριμένοι στόχοι των λιστών αποκλεισμού της GARM, οι οποίες επιμελήθηκαν με στοιχεία από μεροληπτικούς οργανισμούς όπως ο Παγκόσμιος Δείκτης Παραπληροφόρησης (GDI) και το NewsGuard.
Αυτές οι εξαιρέσεις επισημαίνουν δυσανάλογα ιστοτόπους με δεξιά κλίση, όπως τα Fox News, The Daily Wire, Breitbart News, New York Post και The Federalist ως προμηθευτές παραπληροφόρησης, περιορίζοντας έτσι τα διαφημιστικά τους έσοδα και περιορίζοντας την απήχησή τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης